تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۳۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت یازدهم راه دولت دهم را ادامه دهد
معاون اول رئیس جمهور گفت: اقدامات خوبی توسط دولت در بخش سرمایه‌گذاری صورت گرفته که پیشنهاد می‌کنیم دولت جدید راه و روش دولت دهم را برای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور ادامه دهد.

محمدرضا رحیمی در دومین همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در صنایع تکمیلی پتروشیمی اظهار کرد: زنجیره‌های ارزش پتروشیمی در ایران باید با تلاش شبانه‌روزی تکمیل شود.

خبرگزاری فارس: دولت یازدهم راه دولت دهم را ادامه دهد

وی افزود: با تکمیل این زنجیره افق چشم انداز حدود 25 درصد جمعیت فعال ایران در صنایع پتروشیمی و واحدهای تکمیلی مشغول به کار خواهند شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران با در اختیار داشتن 16 درصد ذخایر گاز طبیعی جهان برای دهها سال از امنیت بالای تامین خوراک پتروشیمی با قیمت  رقابتی برخوردار است.

وی تصریح کرد: دسترسی به آب‌های بین المللی، وجود نیروی متخصص، زیرساخت‌های اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه تجاری و افزایش تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی از دیگر مزیت‌های توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در ایران است.

رحیمی با اشاره به بازار تشنه منطقه گفت: جمعیت 600 میلیون نفری کشورهای همسایه ایران بازاری مطمئن و مناسب برای توسعه پتروشیمی است.

وی در ادامه به وضعیت شرکت‌های پتروشیمی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 69 طرح جدید پتروشیمی با ظرفیت 61 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری با بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در دستور کار قرار  دارد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این سرمایه گذاری‌ها باید از محل مشارکت و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده شود.

وی در ادامه به تلاش دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش پتروشیمی اشاره کرد و گفت:  اختصاص مشوق‌های مختلف اقتصادی، صدور مجوز، ارائه معافیت های مالیاتی، گمرکی و بیمه‌ای و تخصیص زمین مناسب از جمله برنامه‌های حمایتی دولت برای سرمایه‌گذاران در این بخش است..

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت دهم برنامه‌های خوبی در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی به مورد اجرا گذارد که توصیه می‌کنیم دولت یازدهم راه دولت دهم را ادامه دهد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته توسط استکبار جهانی علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: در یک سال‌گذشته برای صادرات بیش از 70 میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی برنامه ریزی شده بود اما به دلیل افزایش تحریم‌ها امکان تحقق این میزان صادرات فراهم نشد.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
0
1
دولت دم چکارکرده که دولت یازدهم باید ان راه را ادامه بده پل ولایت ما هشهر پارسال به دست ریس جمهور افتحتا شد دوباره تو امدی بند و قیچی کردی خودت انشا له به زودی قیچی میشی
:
:
:
آخرین اخبار