تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۳۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا احمدی نژاد فرداشب به این ۱۵ سوال اقتصادی پاسخ می‌دهد؟
قرار است فردا شب احمدی‌نژاد در یک برنامه تلویزیونی با مردم سخن بگوید. از قرار معلوم، احمدی‌نژاد می‌خواهد عملکرد هشت ساله دولتش را در این برنامه تلویزیونی تشریح کند.
تجربه مصاحبه‌های پیشین نشان می‌دهد،شیوه پاسخ گویی احمدی‌نژاد نسبت به منتقدان دولت سبب واکنش شدیدتر آنها شده و این وضعیت موجب شده که بسیاری از خدمات دولت‌های نهم و دهم، تحت تاثیر این تنش‌ها نادیده گرفته شود.

این در حالی است که انصافا دولت‌ احمدی‌نژاد خصوصا دولت نهم، در خدمت‌رسانی به مردم، از دولت‌های سابق کاملا سرتر بود. اما متاسفانه وجود حاشیه‌هایی چون تحرکات حلقه انحرافی، باعث شد بعضا از جانب جریان‌هایی تمامی خدمات دولت احمدی‌نژاد نادیده گرفته شده و تمامی مشکلات یک قرن اخیر کشور به پای وی نوشته شود.

تحلیل منصفانه آن است که دولت احمدی‌نژاد به رغم عزم خدمت‌رسانی به مردم - که در جای خود قابل تقدیر است-  به علت دوری جستن از دیدگاه‌های تیزبین کارشناسی در کلید زدن طرح‌های مختلف، عملا خسارت‌هایی نیز برای اقتصاد کشور به بار آورد به طوری که در یکی دو سال پایانی، مشکلات اقتصادی به مهمترین دغدغه مردم کشورمان تبدیل شد و البته نباید نقش تحریم‌ها را نادیده گرفت.

از آنجا که عمده مشکلات فعلی کشور، مسائل اقتصادی است ،چه خوب می‌شد که این بار برنامه گفتگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور از حالت سخنرانی یک‌طرفه وی و لبخندهای مجری به یک برنامه چالشی تبدیل شده و احمدی‌نژاد به جای پاسخ به سوالات از قبل تعیین شده، به سوالاتی از این دست پاسخ دهد:

1.رهبر معظم انقلاب در کنار تحسین نقاط مثبت، از وجود نقاط ضعف در دولت شما سخن گفته‌اند. خودتان این نقاط ضعف را چه می‌دانید؟

2.هشت سال پیش که شما رئیس‌جمهور شدید، قیمت ملک در نارمک چقدر بود و الان چقدر شده است؟

3.در سال 84 که رئیس‌جمهور شدید، حجم نقدینگی که تاثیر مستقیمی بر افزایش نرخ تورم دارد چقدر بود و الان چقدر است؟ (توجه کنید که حجم نقدینگی مورد این سوال است، نه بازه‌های زمانی خاص ).

4.علت تغییرات مکرر مدیران اقتصادی دولت مثل 4 بار تغییر وزیر نفت، 2 بار تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی، 4 بار تغییر رئیس سازمان مدیریت منحله و معاونت برنامه‌ریزی فعلی و ... چه بود؟

5.علت منفی شدن شدید میزان تولید صنعت خودروسازی برای اولین بار طی دو دهه اخیر چه بود؟ آن هم در حالی که مدیران دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در هشت سال اخیر، همواره از سوی شما یا اطرافیان شما انتخاب شده‌اند؟

6.علی‌رغم مشکلات ارزی و کمبود ارز در یکی دو سال اخیر، علت تداوم واردات کالاهای لوکس همچون خودروهای گران‌قیمت چیست؟ آیا هشت سال فرصت کمی بود تا به این روند ناعادلانه، پایان دهید؟ یادتان هست آبان 84 وعده دادید که «اجازه نخواهيم داد كه خودروهاي زرهي 300 تا 500 میلیون توماني وارد شود و برخي از مديران همچنان آن را در اختيار داشته باشند.»

7.قیمت واقعی دلار که زمانی معتقد بودید 900 تومان است، الان چقدر است؟

8.در چند سال اول دولت نهم مکرر شعار می‌دادید که مخالفان کاهش نرخ سود بانکی باید کنار بروند. اکنون که این شعار هیچ‌گاه عملی نشد، بفرمایید این مخالفان کاهش نرخ سود چه کسانی بودند؟امروز سری به یکی از بانک ها بزنید تا ببینید بانک ها با تسهیلات با سود بالای 30 درصد چه بلایی بر سر تولیدکنندگان می آروند.

9.بارها شعار دادید که تا پایان دولت دهم بیکاری ریشه‌کن می‌شود، آیا این مشکل حل شد ؟


10.بارها و بارها از اصلاح نظام بانکی گفتید. هشت سال تمام شد، چرا مجلس شورای اسلامی همواره منتظر لایحه شما بود؟


11.این پدیده را که برخی مدیران در چند شرکت دولتی، عضو هیئت مدیره باشند را مذمت می‌کردید. اما چرا این پدیده در دولت شما حل نشد؟

12.از ارائه پاداش‌های میلیونی به مدیران انتقاد می‌کردید. چرا این رویه را اصلاح نکردید،بلکه میزان پاداش ها و اعطای نشان ها مخصوصا در اواخر دولت شما نسبت به دولت های پیشین سبقت گرفته است ؟

13.شعارتان این بود که «اين دولت رها كردن امور اقتصادى كشور به معنى آن كه عده‌اى خاص را به دليل برخوردارى از نفوذ و قدرت آزاد بگذارد تا هر چه دلشان مى‌خواهد بر سر قيمت‌ها بياورند، تدبير اقتصادى نمى‌داند»؛ پس چرا در یک سال اخیر، رانت‌خوارها هر چه خواستند بر سر قیمت‌ها در آوردند؟

14. همیشه نسبت به پس گرفتن مطالبات معوق بانک‌ها تاکید می‌کردید مثلا در 12 مهر 1385، مدت 15 روز به بدهکاران به بانک‌ها مهلت دادید تا بدهی خود را بپردازند. اما چرا در دولت شما مشکل معوقات بانک‌ها حل نشد؟

15.وعده داده بودید که عاملان ایجاد تورم در کشور را تنبیه خواهید کرد. آیا این وعده محقق شد؟

و...............................
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
0
0
اینا سوالایی هستن که روحانی هم باید بخونه و عبرت بگیره که اگه اونم فکری به حال این مشکلات نکرد 4 یا 8 سال بعد باز همین آشه و همین کاسه!!!!!
:
:
:
آخرین اخبار