تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۳۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاري آزمون ارتقاء دستياري و گواهينامه تخصصي، فردا در دانشگاه علوم‌پزشكي اهواز
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشكي جندي‌شاپور اهواز از برگزاري آزمون ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی فردا(پنجشنبه، 13 تيرماه)، در اين دانشکده خبرداد.

 دکتر احمدرضا مهتدی با اشاره به آغاز برگزاري آزمون از ساعت 9 صبح، اظهارداشت: برگزاري آزمون ارتقاء دستیاری برای هشتمین سال و آزمون گواهینامه تخصصی برای سومین سال، به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور واگذار شده‌است.

وي با بيان اين‌كه دانشجویان تخصص برای ارتقاء به سال بالاتر بايد‌ به‌صورت سالانه در آزمون ارتقاء دستیاری شرکت كنند، افزود: آزمون گواهینامه تخصصی نیز در پایان‌دوره آموزش تخصصی برای دانشجویان تخصص برگزار مي‌شود و دانشجویان تخصص (رزیدنت‌ها) بايد برای دانش‌آموختگی در این آزمون موفق شوند.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشكي جندي‌شاپور اهواز تصريح كرد: اساتید 19 رشته تخصصی دانشکده شامل رشته‌های قلب، رادیولوژی، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، کودکان، گوش،حلق و بینی، عفونی، جراحی عمومی، داخلی، روانپزشکی، نورولوژی، بیهوشی، زنان و زایمان، چشم، پوست، پاتولوژی، طب اورژانس و رادیوتراپی سوالات آزمون را به‌مدت پنج روز در قرنطینه طراحی كردند و پس از آن مراحل چاپ و بسته‌بندی سؤالات و پاسخ‌نامه‌ها و آماده‌سازی فضای آزمون، زيرنظر مسؤولان ارشد دانشگاه انجام شد.

وی با بيان اين‌كه آزمون فردا از ساعت 9 صبح به‌مدت سه ساعت در اين دانشکده برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: رسیدگی به اعتراضات، روز جمعه(14 تيرماه) از ساعت 10 تا 14 انجام مي‌شود؛ همچنين تصحیح پاسخنامه‌ها، شنبه(15 تیرماه) و زمان اعلام نتایج به دانشگاه علوم پزشکی دوشنبه(17 تيرماه) و اعلام نتایج به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  سه‌شنبه(18 تيرماه) خواهد بود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشكي جندي‌شاپور اهواز تعداد کل دستیاران (رزیدنت‌ها) شرکت‌کننده در آزمون امسال را 436 نفر عنوان كرد و افزود: از اين تعداد 321 نفر در آزمون ارتقاء و 115 نفر در آزمون گواهینامه تخصصی شرکت مي‌كنند. همچنين تعداد شركت كنندگان زن و مرد در اين آمون‌ها به‌ترتيب 206 و230 نفر است.

مهتدی با بيان اين‌كه آموزش نوین پزشکی پس از انقلاب اسلامی در کشور بومی شده‌است، اظهارداشت: این آموزش‌ها در سطح بسیار عالی در دانشکده پزشکی اهواز که دانشکده تیپ 1 و در بالاترین مرتبه آموزشی کشور است، ارائه مي‌شود؛ در سال‌های پیش از انقلاب شاهد درمان بیماران کشور، توسط پزشکان هندی و پاکستانی بودیم اما امروز کشور در دانش پزشکی خودکفا و از سردمداران اين دانش در جهان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار