تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فتح‌الله‌زاده:
نکونام 700 میلیون از قراردادش را بخشید
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: همین امروز که با جواد نکونام صحبت می‌کردیم وی از 600 یا 700 میلیون قرارداد فصل گذشته‌اش گذشت کرد.
علی فتح‌الله‌زاده در حاشیه مراسم رونمایی از نوشابه انرژی‌زا استقلال در مورد جلسه‌ای که با نکونام و منتظری برگزار کرد گفت: جلسه بسیار خوبی داشتیم و تقریبا همه چیز خوب تمام شد. امشب نکونام و رحمتی قراردادشان را امضا خواهند کرد و علی امیری مقدمات آن را فراهم کرده و تا آخر شب کار آنها تمام است.

وی گفت: پژمان منتظری نیز طبق صحبتی که با هم داشتیم حضورش تا نیم فصل قطعی است و در حال حاضر قصد داریم او را متقاعد کنیم تا انتهای فصل در خدمتش باشیم.

فتح‌الله‌زاده در مورد آندرانیک تیموریان گفت: فردا آخرین روزی است که آندو قصد داشت پیشنهادات خارجی‌اش را بررسی کند و اگر قرار شد در ایران بماند با او مذاکره می‌کنیم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که بدون پول چگونه توانسته این بازیکنان را نگه دارد و‌ آیا فکر می‌کرد بتواند این کار را بکند، اظهار داشت: منصفانه بخواهم بگویم فکر نمی‌کردم تمام ستاره های استقلال را بتوانم جذب کنم ولی ممنونم از بازیکنان استقلال که با توجه به اینکه سال گذشته در مسائل مالی دچار مشکل شده بودیم امسال به ما اطمینان کردند.

وی در پاسخ به این سوال که این پول‌ها را از کجا می‌آورد، گفت: از هواداران استقلال می‌خواهیم نوشابه استقلال را بخرند تا پولدار شویم. دیشب وقتی حساب کردم دیدم که بیشتر به بازیکنان چک داده‌ام. فکر هم نمی‌کنم  بازیکنان ما این چک‌ها را برگشت بزنند. آنها آنقدر با معرفت هستند که اگر هم برگشت بزنند حکم جلب مرا نمی‌گیرند.

فتح‌الله زاده که به نظر خوشحال می‌رسید و با شوخ‌طبعی حرف‌هایش را می‌زد در مورد رابطه‌اش با وزیر ورزش که به نظر می‌رسد خوب شده است گفت: رابطه من همیشه با وزارت ورزش خوب بوده است. بعضی از این دوستان در این میان بودند که صحبت کرده بودند و من به آنها زنگ زدم و گفتم اگر می‌خواهید از کسی دفاع کنید لزومی ندارد دروغ بگویید. چون این شرایط را دیدم تصمیم گرفتم استعفا دهم تا آنها متوجه شوند قرار نیست من عوض شوم وگرنه رابطه‌ام با وزیر ورزش خوب است.

وی اضافه کرد: وقتی کسی خدمتش تمام شود من به او بیشتر احترام می‌گذارم و اگر کنار برود دو برابر احترام او را نگه می‌دارم. اعلام می‌کنم رابطه‌ام همیشه با وزیر ورزش خوب بوده و دیدید که در برهه‌ای او از من حمایت کرد و خوشحالم که با قهرمانی جواب اعتمادش را دادیم.

مدیرعامل استقلال در خصوص رابطه‌اش با معاون وزیر نیز به این نکته اشاره کرد: اظهر من الشمس.

فتح‌الله زاده در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان خارجی تیم هم آنقدر معرفت دارند که چک‌هایش را برگشت نزنند عنوان کرد: تا آنها بخواهند متوجه شوند که چک چیست، فصل تمام شده است. نگران این موضوع نباشید.

وی در مورد ساموئل و اینکه آیا قرار است به پرسپولیس بپیوندد یا نه گفت: قبلا هم این رویانیان این موضوع را مطرح کرده بود و ما هم می‌خواستیم به آنها کمک کنیم اما باید ببینیم وضعیت تیموریان چطور خواهد شد چون اگر بخواهیم تیموریان را بگیریم و ساموئل را نگه داریم واقعا به او ظلم شده است. اگر تیموریان به جمع ما اضافه نشود احتمالش هست که ساموئل بماند.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست خبرنگاری از فتح‌الله زاده پرسید که چگونه بازیکنان را متقاعد می‌کند تا با این وضعیت در استقلال بمانند، که او پاسخ داد: بارها گفته‌ام صداقت برنده ترین سلاح انسان است. بازیکنان این را می‌دانند که اگر دیر هم بشود اما به هر حال پوشان را می‌دهم.

وی اظهار داشت: در فاصله دو ماه مانده به فصل بازیکنان تنها 40 درصد از پولشان را گرفته بودند ولی به هر حال 90 درصد از بازیکنان پولشان را گرفته‌اند به همین دلیل است که آنها با من کنار می‌آیند. امروز هم نکونام 600، 700 میلیون از قراردادش را بخشید. چون قرارداد ما با نکونام ارزی بود به خاطر نوسان قیمت ارز مبلغی بالا پایین می‌شد. او واقعا گذشت کرد و به او گفتم من به رفتار حرفه‌ای و معرفتت با اینکه جوان هستی غبطه می‌خورم. ضمن اینکه دیدم بچه‌ نکونام می‌خواهد به دنیا بیاید و گفتم برود و به ما خبر خوشی بدهد.

فتح‌الله‌زاده افزود: پژمان منتظری هم گفت که به پول نیاز دارد و حتی می‌گفت برای پرداخت پول ماشینی که خریده بود به مشکل خورده بود اما دلش نمی‌آمد چک مرا برگشت بزند.

وی گفت: امیری و قلعه‌نویی به من در طول فصل بسیار کمک کردند و به عنوان همراه با من بودند. من از همه دوستانی که کمک کردند تشکر می‌کنم و باید بگویم در قهرمانی کمترین سهم را داشتم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به سوال دیگری در مورد جباری نیز گفت: من آدم لجبازی نیستم اما مشکلی داریم و بر اساس آن گفتیم جباری صحبت‌های خوبی را انجام نداده است و باید آن را اصلاح کند.

خبرنگاری به مصاحبه جباری اشاره کرد که گفته بود منظورش شرایط تیم بوده نه باشگاه که فتح الله زاده اینگونه پاسخ داد: این حرکت مثبتی است و فکر می‌کنم همانطور که قلعه‌نویی گفت نیاز به زمان داریم. نباید احساس کنیم اگر در عصبیت حرفی را می‌زنیم و پس از آن بخواهیم آن را اصلاح کنیم کوچک می‌شویم. باید بدانیم که این حرف‌ها شایسته استقلال نبوده است. جباری بازیکنی است که فصل گذشته به دفتر من می‌آمد و گاهی با او درددل مدیریتی می‌کردم.

وی در مورد احتمال حضور جباری در اردوی اوکراین و اینکه آیا پیش از آن قراردادش با استقلال تمدید می‌شود گفت: از این ستون به آن ستون فرج است.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به محصول نوشابه انرژی‌زایی که با برند این باشگاه به بازار می‌رود گفت: برخی از درآمد آن برای باشگاه است و از هواداران 30،40 میلیونی استقلال می‌خواهم که از این محصول استفاده کنند زیرا نه تنها خوردن آن ضرر ندارد بلکه آنها را تقویت می‌کند که پول بیشتری در بیاورند.

فتح الله زاده در مورد برنامه‌های فصل آینده استقلال و اینکه آیا به دنبال قهرمانی در آسیا هستند گفت: در لیگ قهرمانان هدف اول ما عبور از تایلند است زیرا طوری تبلیغ شد که این تیم ضعیف است در حالی که آنها توانسته‌اند بنیادکار و تیم‌های ژاپنی و کره‌ای را شکست دهند. این تیم 3 بازیکن اسپانیایی و دو بازیکن ژاپنی دارد و حقیقتا من دوست داشتم در این مرحله با ژاپن روبرو شویم.

خبرنگار دیگری باز هم به داستان استعفای فتح‌الله زاده اشاره کرد و از انگیزه او برای ماندن در استقلال پرسید که وی پاسخ داد: وقتی فصل به پایان رسیده بود من استعفا دادم و گفتند حالا وقت استعفا نیست و فتح‌الله زاده می‌خواهد فرار کند. بعد از استعفایم 10 روز استراحت کردم ولی دیدم باز هم کسی جلو نمی‌آید. احساس کردم هوادار ما در این میان ضربه می خورد و وقتی هیئت مدیره استعفایم را قبول نکرد وارد شدم و کار جذب بازیکنان را پیگیری کردم. فکر می‌کنم در طول هفته گذشته 4 ساعت هم نخوابیده‌ام.

مدیرعامل استقلال در مورد اظهارنظر رویانیان مبنی بر اینکه وزارت ورزش به استقلال بیشتر کمک کرده است، گفت: درست است اما به ما فقط وزارت ورزش کمک کرده و 500 میلیون بیشتر از پرسپولیس به ما داده اما پرسپولیس از چند جای دیگر هم پول گرفته است.

وی همچنین در مورد اینکه فروش نوشابه‌های انرژی‌‌زا چقدر از هزینه‌های تیم استقلال را تامین می‌کند، گفت: در تمام دنیا مکانیزیمی وجود دارد و  حدود 7 تا 10 درصد از طریق فروش این نوشابه ها تامین‌ می‌شود ولی فکر می‌کنم چون ما و پرسپولیس استثنا هستیم و هواداران زیادی داریم بتوانیم 10 درصد از هزینه‌هایمان را از فروش این نوشابه‌ها تامین کنیم.

فتح‌الله زاده در مورد اینکه با چه ترفندهایی بازیکنان را در تیم نگه می‌دارد، گفت: فوتش این است که می‌گویم اتاقم دو در دارد یکی همین که همه وارد می‌شوند و یکی هم که به حیاط باز می‌شود؛ به بازیکنان می‌گویم یا قراردادتان را می‌بندید و از در عادی بیرون می‌روید و یا اینکه از این در باید به حیاط بپرید.

مدیرعامل استقلال در مورد وضعیت خسروحیدری نیز گفت: حیدری امروز اس ام اسی به امیری فرستاد که فتح‌الله زاده مصاحبه کرده و گفته از این خسروها در جیبش زیاد دارد به او بگویید که یکی از آنها را از جیبش بیرون بیاورد و پس از آن تلفنش را خاموش کرد.

وی عنوان کرد که برای جذب خسرو حیدری جای نگرانی وجود ندارد.

فتح‌الله زاده در مورد ساخت کمپ استقلال گفت: طبق قولی که داده بودم از فاز اول تکمیل کمپ استقلال جلوتر هستیم و تا آخر تابستان قسمت اداری آن را هم تمام می‌کنیم. قصد داریم از اول زمستان کار ساختن سوله را هم در کمپ آغاز کنیم.

مدیرعامل استقلال گفت که برای ساخت کمپ پولی از وزارتخانه نگرفته و بیشتر هزینه کارهای زیرساختی این مجموعه به کمک مهندس طلوعی و وزارت نفت تکمیل شده است.

وی باز هم به وضعیت درآمدی تیم رقیب اشاره کرد و گفت: دوستان حدود 200 میلیارد به صورت گوناگون به دستشان آمده و این پولی که به پرسپولیس رسیده در مقابل 3 میلیاردی که به ما داده شده اصلا قابل فهم نیست. البته هزینه‌های پرسپولیس هم زیاد است آنها هواپیمای اختصاصی تهیه کرده‌اند و دیدید که گفته شد برای یک وجب رنگ 360 کیلو رنگ فاکتور شده است.

مدیرعامل استقلال در همین رابطه گفت: امکان و اختیاراتی که بعضی از مسئولان دارند به آنها کمک می‌کند. رویانیان امسال در ستاد سوخت نیست و خواهید دید که پرسپولیس با مشکلات مالی زیادی روبرو می‌شود و یکی از آثارش این است که می‌گویند چک بعضی از بازیکنان برگشت خورده است.

وی همچنین در مورد اینکه با توجه به حضور استقلال در آسیا کمک ‌های مالی به این تیم بیش از پرسپولیس خواهد بود یا خیر اظهار داشت: فرصت نشده که در این رابطه با وزیر صحبت کنم. قطعا این موضوع را مطرح می‌کنم و آنها نیز متوجه می‌شوند که ما نماینده ایران هستیم.

فتح الله زاده در مورد نامه استقلال از سازمان لیگ مبنی بر اینکه یک بازه زمانی 2 هفته‌ای را نمی توانند در لیگ برتر بازی کند گفت: منتظریم پاسخ نامه‌مان را بدهند زیرا اگر ما در تایلند بازی کنیم و از این مرحله لیگ قهرمانان صعود کنیم باید مستقیما به کره برویم و نمی‌توانیم به ایران برگردیم. شرایط سخت است امیدواریم دوستان رعایت کنند.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین درباره اینکه پیشنهاد 7 و نیم میلیاردی به رحمتی را رویانیان داده یا فرد دیگری، گفت: من نگفتم آقای رویانیان این پیشنهاد را داده،‌ اسناد کسی که با رحمتی صحبت کرده داریم و حتی صدای او هم ضبط شده اگر لازم باشد آنها را پخش می‌کنیم.

فتح‌الله زاده درباره اینکه گفته پرسپولیسی‌ها 200 میلیارد پول دارند و رویانیان می‌گوید استقلال 300 میلیارد دارد گفت: خدا کند ما هم 300 میلیارد داشته باشیم اما می‌دانیم پرسپولیسی‌ها 200 میلیارد از پارسال دارند و من بدون تحقیق حرف نمی‌زنم. نمی‌گویم این پول ها را از راه‌های نامربوط کسب کرده‌اند؛ توانسته‌اند و پول هم گرفته‌اند.

وی افزود: دیگر نمی‌خواهم بیش از این موضوع را باز کنم اما فقط پرسپولیسی‌ها بگویند 40 میلیاردی‌که سال پیش هزینه کردند از کجا آمد؟ هیچ باشگاهی در ایران نمی‌تواند 40 میلیارد درآمدزایی کنند. پس آنها نگویند ما درآمد‌زایی کرده‌ایم. چون ما چند سال در فوتبال هستیم و نمی‌شود چنین درآمدزایی را انجام داد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار