تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۳۵۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لغو پروانه نانوایان استفاده کننده از جوش شیرین

استاندار خوزستان گفت: ذخیره‌سازی موادغذایی بیش از نیاز باعث می‌شود در سیستم تنظیم بازار خلل وارد شود و قیمت‌ها افزایش یابد.

  سید جعفر حجازی در جلسه تنظیم بازار که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: مقدمات کار برای ماه مبارک رمضان از سه ماه گذشته آغاز شد و سعی کردیم شرایطی فراهم کنیم تا مردم در این ماه مشکلی از نظر تامین مواد مصرفی مورد نیاز نداشته باشند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تلاش کردیم تا از طریق توزیع مناسب و کافی مردم برای تامین مرغ با مشکلی مواجه نشوند، هرچند علی رغم تلاش‌ها به دلیل گرایش مردم برای ذخیره‌سازی مرغ، صف‌هایی طولانی به وجود آمد اما کمبودی در این زمینه به وجود نیامد.

استاندار خوزستان به فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم از مرغ‌های منجمد اشاره و تصریح کرد: مردم مرغ کشتار روز را با قیمت بالاتری می‌خرند و بعد آن را در خانه منجمد می‌کنند در حالی که می‌توانند مرغ منجمد را با قیمت ارزان‌تر بخرند، به همین دلیل باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که مردم به خرید مرغ منجمد روی بیاورند و از ذخیره‌سازی بیش از نیاز خودداری کنند.

وی افزود: ذخیره‌سازی مواد غذایی بیش از نیاز باعث می‌شود که در سیستم تنظیم بازار خلل به وجود آید و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند اما با ایجاد یک فضای روانی بازار تنظیم می‌شود.

حجازی در ادامه به افزایش رقم جوجه‌ریزی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در جهادکشاورزی و دامپزشکی کار خوبی انجام شد و فراوانی تولید در جوجه‌ریزی باعث شده که نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی خیران استان را به کمک به مردم مستمند در ایام مبارک رمضان دعوت و عنوان کرد: برخی مردم مستمند وجود دارند که افزایش قیمت‌ها به آن‌ها فشار وارد می‌کند، خیران استان می‌توانند از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت اقلام یارانه‌دار را بگیرند و بین افراد نیازمند تقسیم کنند تا این قشر مشکلی از نظر تهیه موادغذایی نداشته باشند.

استاندار خوزستان در ادامه از کاهش چشمگیر استفاده از جوش شیرین در نان خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان مشکلی از نظر تهیه خمیرمایه وجود ندارد و این خمیر مایه‌ها در بسته‌بندی‌های مختلف با قیمت مناسب وجود دارد بنابراین دلیلی بر استفاده از جوش شیرین در نان وجود ندارد و امیدواریم این رقم به صفر برسد.

وی با بیان اینکه محدودیتی در زمینه صدور پروانه نانوایی وجود ندارد تصریح کرد: صدور پروانه باید با رعایت ضوابط و مقررات انجام شود و هر زمان که مرکز بهداشت اعلام کند که نانوایی جوش شیرین مصرف می‌کند باید سهمیه آرد دولتی آن واحد قطع شود.

حجازی با بیان اینکه نظارت در ایام مبارک ماه رمضان باید به صورت روزانه و از تولید تا مصرف انجام شود اضافه کرد: باید بر مواد لبنیاتی که وارد استان می‌شود نظارت جدی وجود داشته باشد و قیمت آن تنظیم شده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت‌ها در مکان‌های مختلف آنالیز شود تا چند قیمتی در بازار وجود نداشته باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار