تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۳۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:
هدف‌گذاری 10 میلیون دلاری صادرات از خوزستان
در راستای بهبود شرایط صنایع دستی در استان خوزستان نیازمند پیدا کردن بازارهای هدف هستیم و در این باره رایزنی‌های زیادی در درون و برون کشور انجام شده است که امیدواریم این رایزنی‌ها به نتیجه برسد / در شرایط کنونی به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا در کشورهای حاشیه خلیج بتوانیم نمایشگاه‌های دائمی برپا کنیم تا محصولات استان خوزستان در این کشورها عرضه شوند
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از هدفگذاری 10 میلیون دلاری صادرات از استان به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

افشین حیدری اظهار کرد: در سال‌ جاری هدف نهایی معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی خوزستان بر صادرات بیش از 10 میلیون دلار مصنوعات از خوزستان به سایر کشورها تمرکز کرده و در این راستا برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده است.

http://www.khouznews.ir/files/fa/news/1391/11/16/8068_411.jpg

وی با اشاره به اینکه برای افزایش صادرات نیازمند فراهم شدن مقدمات هستیم، افزود: باید تلاش کرد تا مقدمات مورد نیاز برای افزایش صادرات را فراهم کنیم و در این زمینه در حال پیگیری اکید برای اخذ نشان استاندارد برای مصنوعات خوزستان هستیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه در این باره توفیقاتی نیز داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته توفیقاتی نیز داشته‌ایم و به این دلیل رایزنی و جلسات مورد نیاز با اداره کل استاندارد استان برای اخذ مجوز استاندارد برای سه محصول صنایع دستی خوزستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعاملات با کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: در شرایط کنونی به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا در کشورهای حاشیه خلیج بتوانیم نمایشگاه‌های دائمی برپا کنیم تا محصولات استان خوزستان در این کشورها عرضه شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: برپایی نمایشگاه در این کشورها از جمله مسائلی است که می‌تواند بازارچه‌های هدف را کشف کند.

وی در پایان گفت: در راستای بهبود شرایط صنایع دستی در استان خوزستان نیازمند پیدا کردن بازارهای هدف هستیم و در این باره رایزنی‌های زیادی در درون و برون کشور انجام شده است که امیدواریم این رایزنی‌ها به نتیجه برسد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار