تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۴۴۸۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تناقض‌گویی آشکار درباره قربانیان‌ حادثه‌ سدکارون 3
کج سلیقگی صداوسیما و پاشیدن نمک بر زخم حادثه دیدگان / یدک کش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که به سوی روستاهای سادات حسینی، شیوند، غریبی ها و میراحمد در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۷:۱۵ روز چهارشنبه ۰۹/۰۵/۱۳۹۲ در لحظه پهلو گرفتن در ساحل دریاچه سد کارون ۳، با صخره برخورد نمود و تکان شدید موجب شد که مینی بوس که در عرشه یدک کش قرار داشت، به گوشه ای پرتاب شود و با سرنشینان خود به درون آب فرو رود. که در این حادثه تاکنون حداقل ۱۲ نفر کشته شده اند
 در حالی که چند ساعت از وقوع حادثه دلخراش مرگ ۱۲ نفر از روستائیان و عشایر بختیاری در سد کارون ۳ می گذرد، تناقضگویی شدید مسئولان ذیربط در این باره، موجب سردرگمی و تشویش اذهان عمومی شده است.

به گزارش ایبنانیوز، یدک کش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که به سوی روستاهای سادات حسینی، شیوند، غریبی ها و میراحمد در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۷:۱۵ روز چهارشنبه ۰۹/۰۵/۱۳۹۲ در لحظه پهلو گرفتن در ساحل دریاچه سد کارون ۳، با صخره برخورد نمود و تکان شدید موجب شد که مینی بوس که در عرشه یدک کش قرار داشت، به گوشه ای پرتاب شود و با سرنشینان خود به درون آب فرو رود. که در این حادثه تاکنون حداقل ۱۲ نفر کشته شده اند.

گفتنی است از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آبنیرو) به رغم گذشت ۱۰ سال از آبگیری سد، به تعهدات خود برای احداث راههای روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته اند عمل نکرده و در عوض، با قرار دادن یدک کش، اقدام به جابجایی مینی بوس های حامل مسافر می نماید.

یکی از یدک کش های شرکت آب و نیرو در دریاچه سد کارون 3 موسوم به "بارج"
یکی از یدک کش های شرکت آب و نیرو در دریاچه سد کارون 3 موسوم به "بارج"

تناقضگویی شدید مسئولان درباره حادثه تلخ سد کارون ۳

حبیب‌الله جعفری معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با گروه انرژی سرویس اقتصادی خبرگزاری ایسنا (که روز چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۲ منتشر شد)، علت حادثه را «رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی راننده مینی‌بوس» اعلام کرد و افزود: «متاسفانه راننده مینی‌بوس مسائل ایمنی را رعایت نکرده و واضح است که ماشین در وضعیت خلاص بوده و با پهلو گرفتن بارج، مینی‌بوس دچار حادثه شده و بخشی از آن در دریاچه افتاده است».

سرهنگ مهماندار رئیس پلیس راه کشور در گفتگو با  مهر (که روز چهارشبه ساعت ۲۲:۳۱ منتشر شد)، علت حادثه را «واژگونی لنج در وسط آب به علت نامعلوم» عنوان کرد و افزود: « ۱۲ مسافر مینی بوسی که روی یک لنج باری در سد کارون ۳ قرار داشت به علت واژگونی کشته شدند».

خبرنگار خبرگزاری مهر، در ادامه گزارش خود می نویسد: «ساعت۱۸:۳۰ عصر امروز واژگونی یک فروند لنج در سد کارون ۳ به نیروهای امدادی اطلاع داده شد. با حضور امدادگران مشخص شد این لنج که به دلیل ساخت سد کارون ۳ وظیفه برقراری ارتباط میان روستای سادات حسینی و شهرستان ایذه در استان خوزستان را برعهده دارد به علت نامعلومی هنگام انتقال روستائیان در وسط آب واژگون شده است. در ادامه با بررسی های تخصصی مشخص شد یک دستگاه مینی بوس به همراه ۱۶ سرنشین نیز روی لنج قرار داشته است که به اعماق آب سقوط کرده است».

سرهنگ مهماندار رئیس پلیس راه کشور، همچنین در گفتگو با گروه انتظامی سرویس حقوقی قضایی خبرگزاری فارس (که روز چهارنشبه ساعت ۲۲:۵۲ منتشر شد)، علت حادثه را «خرابی لنج» عنوان کرد و افزود: «مینی‌بوس مذکور با سرنشینانش به داخل لنج رفته اما در میانه راه به دلیل خرابی لنج حادثه به وقوع پیوسته و مینی‌بوس به داخل آب سقوط می‌کند». وی تاکید کرد: «سد کارون ۳ در نزدیکی دو روستا دریاچه‌ای را ایجاد کرده که تردد میان این روستاها تنها به وسیله لنج میسر است».

کج سلیقگی صداوسیما و پاشیدن نمک بر زخم حادثه دیدگان

در همین حال، بخش خبری ساعت ۲۲:۴۵ صداوسیمای استان خوزستان به نقل از یک مقام مسئول در استانداری خوزستان، از «احتمال مقصر بودن راننده مینی بوس» خبر داد! کج سلیقگی صداوسیما در انتشار این خبر، موجب واکنش گسترده افکارعمومی در استان خوزستان و اعتراض خانواده های حادثه دیدگان شد. صداوسیمای خوزستان و مقامات استانداری، هیچ اشاره ای به علت نابودی راههای روستایی این منطقه نکرد و نگفت که چرا مردمن مجبور به استفاده از یدک کش ها شده اند.

گفتنی است شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آبنیرو) به رغم گذشت ۱۰ سال از آبگیری سد، به تعهدات خود برای احداث راههای روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته اند عمل نکرده و در عوض، با قرار دادن یدک کش، اقدام به جابجایی مینی بوس های حامل مسافر می نماید.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
ابو امیر دلفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
8
خدا به خانوادها شون صبر بده و
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
7
متاسفم
دزفولی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
7
انشاالله که مقصرین این حادثه توی همین دنیا جزاشو ببینن.
ابوعدنان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
8
مگرخوزستان هم صدا وسیما د ارد؟!!!!!!!!
متاسفانه در خوزستان باید کسانی کشته بشنود تا مشخص شود که مردم ما چقدر محرومند!ومسولین به وعدهایی که داده اند اصلاپایبند نیستند.
حالا رسانه ای محلی به این امر کتمان خبرهای واقعی محرومیت ادامه دهند .
آنهایی که بار رسالت اطلاع رسانی را برعهده دارند به نظرم مقصرترندودر پیشگاه خداوند مسولند.
خداوند روح رفتگان را با شهیدان واقعی اسلام محشور گرداند.
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
4
بگذارید نرم و آهسته زندگی کنم و دست خواهر کوچکم را بگیرم و با او توپ بازی کنم. مرا با بورس و قفل های بسته چه کار مرا با بورس و دلار چه کار من شهروند درجه پنجم با شهروند ان درجه یک که نگران سفره های رنگینشان هستند چه کار.
من فقط پلی برای عبور پدر و مادرم می خواستم تا دوباره وقتی بر می گردند بتوانم آنان را در آغوش بگیرم.

تقدیم به مسئولان استان خوزستان؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
مجتبی آخوندی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
1
آقایان مسئولان مسئول تر از همه ذئوب شده در پشت میزهای مدیریت خود سنگر گرفته اند و نمی دانند که مسئولیت یعنی کار وتلاش برای محرومان یعنی پذیرفتن مسئولیت این حوادث داغ دار اما کو گوش شنوا تابوده همین بوده واین دل بوده که داغ دیده از غم از دست دادن خواهر برادر و.... در حوادثی که ناشی از نانمان کاری همین مسئولین است .
مردم سادات حسینی ایذه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
1
به کدامین گناه کشته شده اید؟ این حوادث فقط بخاطرضعف برخی مسئولین خوزستان رقم می خورد ...
10 سال وضعیت ما از غزه ای که از آن حرف میزنید بدتر است کمی به خود آیید تا کی کشتن عزیزانمان را به نظاره بنشینیم؟ از 12 نفر الان بگیم یا از 3 نوجوان دختر (شیدا ، شیوا ، مژده) غرق شده سال گذشته یا از نفراتی که در پشت این رودخانه به علت کمبود امکانات درمانی جان دادند یا از ........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
1
كافي بود يكي از افراد خانواده ي آقاي ايكس در لنج باشد تا مردم ببينند مسئولان دوباره اينگونه دست روي دست ميگذارند؟
آقاي مسئول لطفا يك لحظه خودت را جاي پدر يكي از حادثه ديدگان بگذار!
آيا از بي كفايتي مسئولان راضي ميشوي؟؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار