تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۴۹۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقط معلولیت‌های شدید مستمری دریافت می‌کنند

سرپرست اداره بهزیستی آبادان گفت: فقط معلولان جسمی و ذهنی که دارای معلولیت بسیار شدید هستند، از این اداره مستمری دریافت خواهند کرد.

جلیل مختار اظهار کرد: در راستای تحقق برنامه‌ها و اهداف متعالی اداره بهزیستی شهرستان اقدامات مطلوبی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: فعالیت‌هایی اداره بهزیستی  بر اساس معاونت‌های موجود انجام می‌شود که این معاونت‌ها شامل حوزه امور اجتماعی، توانبخشی، مشارکت مردمی و پیشگیری هستند که هر کدام به طور جداگانه و در عین حال هماهنگ به انجام وظایف خود می‌پردازند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبادان تصریح کرد: برای مثال در حوزه امور اجتماعی مهم‌ترین امر تحت پوشش قرار گرفتن و مستمری ‌دادن به مددجویان است، این حوزه از دو جامعه هدف زنان خودسرپرست یا مردان از کار افتاده تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی بحث معلولان مطرح می‌شود؛ معلولان جسمی و ذهنی که معلولان با درصد معلولیت بالا مستمری دریافت می‌کنند و کسانی که معلولیتی از متوسط به پائین دارند فقط از خدماتی که ارائه می‌دهیم بهره مند خواهند شد.

مختار همچنین عنوان کرد: حوزه مشارکت‌های مردمی نیز برای بحث جلب مشارکت‌های مردمی و اخذ کمک برای افراد مستمند و ایتام تشکیل شده است.

وی بیان کرد: با توجه به  این که سازمان بهزیستی یک نهاد دولتی محسوب می‌شود مساعدت‌ها به این سازمان محدود است، به همین دلیل تعدادی موسسات خیریه در کنار خود سازمان قرار گرفته و برخی مراکز حمایتی از مددجویان ایجاد شده تا بتوان پاسخگوی نیاز‌ مددجویان بود.

سرپرست اداره بهزیستی آبادان در پایان خطاب به دستگاه‌های اجرایی شهرستان عنوان کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت رسانی به افراد مددجو و نیازمند است و در این راستا بیش از پیش نیازمند تعامل و حمایت مسئولان هستیم.

برچسب ها: آبادان ، بهزیستی ، مستمری
:
:
:
آخرین اخبار