تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۴۹۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح کشتارگاه صنعتی اهواز تا شهریور
رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان از افتتاح کشتارگاه صنعتی اهواز تا شهریور ماه امسال خبر داد.

مهرداد دلیلی با بیان اینکه ساخت کشتارگاه صنعتی در اهواز از سال 81 در حال پیگیری است، اظهارکرد: شهرداری اهواز در قالب نوسازی و بهسازی کشتارگاه سنتی گذشته، کشتارگاه صنعتی خود را تا شهریور ماه به بهره برداری می رساند.

وی افزود: عملیات اجرایی این کشتارگاه قرار بود تیر ماه به اتمام برسد اما با تاخیر مواجه شده است.

دلیلی با تاکید بر اینکه این کشتارگاه پروانه بهره برداری ندارد، اظهار کرد: 43 درصد کشتار دام خوزستان در اهواز انجام می شود، از سوی دیگر شرایط بهداشتی کشتارگاه سنتی بسیار نامناسب است به همین دلیل با راه اندازی خط صنعتی در این کشتارگاه موافقت شد.

به گفته وی، هدف از این کار فقط تامین بهداشت گوشت مصرفی شهروندان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی فعلی از نظر قانونی همچنان تایید نشده است، تصریح کرد: به دلیل نزدیکی به دو سه روستای اطراف نقشه های آن را تایید نکرده ایم و سازمان دامپزشکی نیز با ساخت این کشتارگاه مخالف است.

وی افزود: کشتارگاه سنتی از نظر سالن کشتار، اصطبل انتظار و بسیاری موارد دیگر مشکل دارد و بهداشت گوشت تا کنون با زحمت در آن تامین شده است اما ضروری است هر چه زودتر خط صنعتی کشتار راه اندازی شود.

دلیلی گفت: با راه اندازی کشتارگاه صنعتی شهرداری اهواز احتمالا کشتارگاه صنعتی که در گذشته جانمایی شده و در مسیر زرگان قرار دارد منتفی می‌شود.

بر اساس این گزارش، خوزستان کشتارگاه صنعتی ندارد. در حال حاضر 26 کشتارگاه سنتی فعال هستند و پروژه سه کشتارگاه صنعتی در اهواز، بهبهان و خرمشهر از 10 سال پیش ناکام مانده است.

کشتارگاه سنتی شهرداری اهواز 20 سال است که بدون پروانه بهره برداری فعالیت می کند. از دو سال پیش شهرداری اهواز تصمیم گرفت که کشتارگاه سنتی خود را به نام کشتارگاه صنعتی توسعه دهد. با وجود مخالفت اداره کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خوزستان ساخت این پروژه همچنان ادامه دارد.

مرجع / تسنیم
برچسب ها: کشتارگاه ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار