تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۵۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام سومین کاروان بازسازی عتبات عالیات از آبادان به عراق
سومین کاروان بازسازی عتبات عالیات از آبادان به کربلای عراق صبح روز چهارشنبه با حضور خانواده ها و مسوولان محلی و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان اعزام شدند.
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان درحاشیه اعزام خادمان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) افزود: کاروان 26 نفره متخصصان ساختمان سازی با عنوان طرح یا حسین (ع) برای ادامه کار بازسازی عتبات عالیات در عراق به کربلای معلی اعزام شدند.
 
ˈمکی یازعˈ گفت: این افراد که دارای تخصص های جوشکاری، کاشی کاری، سنگ بری، نقاشی و بنایی هستند ماموریت دارند به مدت یک ماه کار بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی را به انجام رسانند.
 
وی خاطرنشان کرد که تاکنون 45 نفر در قالب سه کاروان از آبادان برای بازسازی حرم ائمه اطهار (ع) در عراق به این کشور اعزام شده اند.
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان با اشاره به تقبل تعهد تامین هزینه 831 قطعه خشت طلا مربوط به ساخت ایوان حضرت علی(ع) گفت: مردم آبادان تاکنون نیز هزینه 525 قطعه خشت طلا را تامین کرده اند.
 
یازع اظهار داشت: کمکهای یاد شده پس از جمع آوری برای کمک به ساخت ایوان مطهر ارسال شده که این کمکها جدای از کمکهای نقدی و غیر نقدی دیگر به ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
 
وی با اشاره به اینکه پیش از این آبادان در بحث تامین و ارایه کمکهای نقدی و غیر نقدی برای بازسازی اماکن متبرکه عتبات عالیات در جایگاه نوزدهم استان خوزستان قرار داشت گفت: به همت، تلاش و همراهی خوب و مستمر مردم این جایگاه به رده نخست استان خوزستان ارتقا یافته است.
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان افزود: استان خوزستان کار ساخت ایوان امام علی(ع) را نیز عهده دار است و این کار به نحو مطلوبی دنبال می شود.
 
یازع در ادامه از کمکهای سایر دستگاه های اجرایی شهر در ساخت ایوان امام علی(ع) یاد کرد و افزود: دستگاه های اجرایی منطقه کمکهای زیادی به این امر کرده اند به طوری که پالایشگاه آبادان هزینه 241 خشت طلا و شهرداری نیز هزینه 32 خشت طلا را پرداخت کرده است.
 
وی ابراز امیداوری کرد که با تزریق به موقع پول که از طریق کمکهای مردمی جمع آوری می شود شاهد اتمام کار ساخت درهای حرمین عسکریین در موعد مقرر باشیم.
 
به گفته ی یازع هم اینک پنج هزار ایرانی در پروژه های مختلف عتبات عالیات مشغول کار هستند.
 
آیین بدرقه و اعزام این کاروان با حضور اقشار مختلف از روبروی ساختمان ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان با شکوه خاصی انجام شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار