تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۵۱۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
12 شهريور، آغاز به كار شوراي شهر اهواز

عضو منتخب شوراي شهر اهواز گفت: نپرداختن به حاشيه‌ها، تلاش براي آباداني شهر با اولويت محروميت‌زدايي، اجراي برنامه‌هاي مدون و بودجه لازم، اهواز را به معناي واقعي به كلانشهر تبديل مي‌كند.

 

زيبا صالح‌پور اظهار كرد: بر اساس زمان تعيين‌شده، شوراي شهر اهواز همزمان با ديگر شوراها در سطح كشور، 12 شهريور ماه به صورت رسمي كار خود را آغاز مي كند.

 

وي ادامه داد: شوراي شهر اهواز پس از تعيين 21 عضو آن در انتخابات گذشته، جلسات خود را به صورت غيررسمي با مسئولان شهرداري و شهردار اهواز برگزار كرده است.

 

صالح‌پور افزود: در اين جلسات، بودجه شهرداري و پروژه‌ها مورد بررسي قرار گرفت. همچنين شهردار اهواز را در 2 جلسه دعوت كرده و موضوعات مختلف را بررسي كرديم. شورا همچنين در روزهاي دوشنبه با مسئولان و معاونان شهرداري و روزهاي سه‌شنبه جلساتي با حضور اعضاي خود برگزار مي‌كند.

 

عضو منتخب شوراي شهر اهواز گفت: لازم است پيش از آغاز به كار رسمي شورا، از اقدامات در حال انجام و انجام شده در شهر آگاهي يابيم و به نوعي اين اطلاعات ابزار كار ما در شورا خواهد بود.

 

صالح پور افزود: با اطلاعاتي كه در اين جلسات كسب كردم، روند كار در اين زمان نسبت به وضعيت در شوراي شهر اول كه عضو آن دوره بودم، اصولي‌تر و منظم و برنامه‌ها به صورت مدون‌تر در حال پيش‌روي است.

 

وي اظهار كرد: شهرداري يك برنامه 5 ساله تدوين كرده كه پايان آن سال 94 است و در مقايسه با شوراي شهر اول بودجه نيز با گذشت زمان و با توجه به تغيير شرايط، افزايش يافته است و با توجه به اين موارد، كار در اين دوره با گستردگي، نظم و امنيت بيشتري انجام مي‌شود.

 

عضو شوراي شهر اهواز با بيان اين‌كه با وجود همه اين شرايط؛ كار انجام نشده در كلان‌شهر اهواز بسيار است، بيان كرد: شوراي شهر اهواز داراي 21 عضو است كه ايده‌ها و فكرهاي مختلف دارند. اگر اهواز را با كلانشهرهاي ديگر مانند تبريز، شيراز و ساير شهرها مقايسه كنيم، با وضعيت ايده‌آل بسيار فاصله دارد، با اين حال اهواز قابليت تبديل به شدن به يك كلانشهر واقعي را دارد ولي براي رسيدن به اين هدف، برنامه و بودجه لازم است.

 

صالح‌پور اظهار كرد: برنامه، زماني تاثيرگذاري خود را در شهر اهواز دارد كه بودجه لازم براي اجرا داشته باشد. برنامه‌ها بايد بر اساس نيازسنجي و قابليت شهر تدوين و در كنار تدوين برنامه، بودجه لازم بايد تامين شود. اجراي خوب و داشتن نظارت مناسب براي افزايش كيفيت اقدامات، تكميل‌كننده كار در كلانشهر اهواز خواهد بود و همه اين موارد در كنار هم اهواز را به يك شهر ايده‌آل تبديل مي كند.

 

وي ادامه داد: شرايط براي پيشرفت شهر اهواز در مقايسه با بسياري شهرهاي ديگر در كشور بسيار خوب است، اما همچنان 8 سال وقفه‌اي كه براي عمران و آبادي اين شهر در زمان جنگ رخ داد، هنوز جبران نشده است. اين وقفه بايد به صورت جهشي رفع مي‌شد كه انجام نشد.

 

عضو شوراي شهر اهواز گفت: اين كار نياز به چانه‌زني و پي‌گيري هاي مداوم دارد تا بودجه‌هاي ملي به اين شهر سرازير شود.

 

وي تصريح كرد: با بودجه‌هاي جاري شهرداري نمي‌توان مشكلات شهر را كامل حل كرد. اعضاي شوراي شهر بايد با سازمان‌ها و دستگاه‌هاي استان رايزني‌هاي لازم و هماهنگي‌هاي بيشتري داشته باشند و در دستور كار خود قرار دهند تا بودجه‌هاي خاصي براي حل مشكلات شهر در نظر گرفته شود. با تعامل با بسياري از دستگاه‌ها مي‌توان شاهد رفع بسياري مشكلات با كمك هم باشيم.


مرجع / ایسنا
برچسب ها: شورای شهر اهواز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
1
2
زنده باد خانم صالحپور.یادت نره از شهرداران جوان وبابرنامه در شهرداری مناطق اهواز استفاده کنی!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
0
0
خانم صالح پور عده اي از مديران شهرداري ديگر فسيل شدند
باند بزرگي هستند هر شهر داري كه بياييد. نمي تواند انها را متلاشي
كنند اكثر معاونت ها را هم گرفتند تصميم گيرنده فقط انها هستند
انها را متلاشي كنيد
:
:
:
آخرین اخبار