تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۴۵۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زلزله سمنان را لرزاند
سالانه حدود سه هزار زلزله در سطح کشور به وقوع می پیوندد که طی دوسال گذشته تعداد آنها به شدت افزایش داشته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان سمنان با اشاره به وجود بیش از 29 گسل فعال در سطح این استان گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 2.9 ریشتر صبح امروز جنوب شرقی شهر سمنان را لرزاند.
 
احمد طاهری ضمن اشاره به وقوع زلزله 2.9 ریشتری جنوب شرقی سمنان، گفت: این واقعه در ساعت هفت و 12 دقیقه و 58 ثانیه رخ داد.
 
وی ضمن بیان اینکه زمین لرزه سمنان در موقعیت جغرافیایی ۳۵.۱۷ شمالي و ۵۳.۷۱ شرقي و در 12 کیلومتری عمق زمین به وقوع پیوسته است، افزود: زلزله مذکور در 53  كيلومتري سمنان و 217 كيلومتري تهران اتفاق افتاده است.
 
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان سمنان با تاکید بر اینکه تمام اتفاقات را زیر نظر داریم، گفت: سالانه حدود سه هزار زلزله در سطح کشور به وقوع می پیوندد که طی دوسال گذشته تعداد آنها به شدت افزایش داشته است.
 
طاهری با اشاره به وجود بیش از 29 گسل فعال در سطح استان سمنان بر ضرورت تقویت ستاد مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: آگاهی بخشی و تقویت آمادگی مردم در مواجهه با بحران های احتمالی خصوصا زلزله بسیار حائز اهمیت است و در این مقوله نقش رسانه قابل توجه است.
 
وی همچنین از وقوع زلزله دیگری به قدرت 2.1 ریشتر عصر روز شنبه در قسمت شرق سمنان نیز خبر داد و گفت: این زلزله نیز در عمق 13 کیلومتری زمین و در موقعیت جغرافیایی ۳۵.۶۰ شمالي و ۵۳.۷۷ شرقي و در 34 کیلومتری سمنان و 214 كيلومتري تهران روی داده بود.
 
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان سمنان در خاتمه ضمن تقدیر از عملکرد مثبت رسانه ها در استان سمنان تصریح کرد: چنانچه رسانه بر اساس واقعيت‌ها و به طور مستمر با شناخت كافي برای اطلاع رسانی مناسب تلاش داشته باشد می تواند با نقد كارشناسانه هم نقش قابل توجهی به افزايش فرهنگ عمومي جامعه داشته و هم در عرصه مدیریت بحران در كنار مسئولان و مردم باشد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: زلزله ، سمنان
:
:
:
آخرین اخبار