تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران کشتی سازی اروندان 9 ماه حقوق طلب دارند
کارگران و کارکنان شرکت کشتی سازی اروندان خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

این کارگران و کارمندان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطالبه 9 ماهه حقوق خود گفتند: این مطالبات مربوط به پنج ماهه امسال و چهار ماه از سال 90 است.

آنها افزودند: پرداخت نشدن حقوق، ما و خانواده هایمان را در امرار معاش و گذران زندگی دچار مشکل کرده است.

این افراد از تاخیر در پرداخت قبوض، اجاره منزل، بروز مشکلات در تامین مایحتاج روزانه و سایر ملزومات زندگی به عنوان مشکلات ناشی از پرداخت نشدن حقوق خود عنوان کردند و خواستار توجه و رسیدگی مسئولان ذیربط به رفع مشکل آنان شد.

به عقیده آنان سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی این شرکت در خصوص رفع موانع ومشکلات شرکت و کارکنان آن توجهی ندارد.

مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان با تایید موضوع به تعویق افتادن پرداخت حقوق کارگران و کارکنان این شرکت گفت: سازمان تامین اجتماعی قرار بود مبلغی را به ما پرداخت کند که تاکنون این کار را انجام نداده است.

ارسلان غمگین افزود: به رغم برگزاری جلسات متعددی با مسئولان تامین اجتماعی و شستا در جهت تامین و پرداخت 50 میلیارد ریالی که قرار بود بابت اصلاح ساختاری که خود ما را ملزم به انجام آن کردند و پرداخت حقوق معوقه و مطالبات پیمانکاران بدهند، تاکنون هیچ اقدام اساسی و کارسازی صورت نگرفت.

وی اظهار داشت: در نشستی که به اتفاق نماینده خرمشهر با سعید مرتضوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور داشتیم دستور تشکیل جلسه توسط هیات مدیره  برای تامین و پرداخت مبلغ مورد نظر را ارائه شد.

غمگین تصریح کرد: هیات مدیره سازمان تاین اجتماعی کشور نیز با هشت روز وقفه جلسه ای را شکل داند و دوباره به معاونت مالی اقتصادی سازمان نوشتند که نظر خود را اعلام کند و این در حالی است که این معاونت پیشتر نظر مساعد خود را در خصوص پرداخت اعلام کرده است.

وی یادآور شد: این کار هیات مدیره به مثابه دوباره کاری در مورد مسئله ایست که پیشتر برای آن تصمیم گیری و رای داده شده است و ادامه این روند ما را بیش از پیش دچار مشکل می کند.

مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان با اشاره به بحران مالی فعلی که گریبان این شرکت را گرفته است گفت: این دوباره کاریها با توجه به دستور اقدام برای پرداخت نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلات گره خورده این شرکت را در هم پیچیده تر و سخ تر می کند.

غمگین افزود: در گفتگو با چند نفر از اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی آنان نبود ایراد در پرداخت مبلغ یاد شده را عنوان کرده اند، اینکه چرا کارها به نحو درست و مطلوب انجام نمی گیرد و دوباره کاری می شود موضوعی بحث برانگیز و قابل تامل است.

وی با اشاره به جلسه ی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: چنانچه در این جلسه با توجه به تمامی گزارشاتی که شستا و تامین اجتماعی ارائه کرده است و دستور وزیر وقت را هم دارد ، مبلغ مذکور مصوبه و پرداخت می شد اکنون دیگر مشکلی وجود نداشت .

وی با اشاره به ادامه این روند تصریح کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی نخواهد فکری برای این وضعیت بکند شاید هیات مدیره شرکت کشتی سازی اروندان به این نتیجه برسند که باید شرکت تعطیل شود.

وی یادآور شد: بنده هم که در زمان حاضر برای پیگیری مسئله عازم تهران هستم نمی توانم شاهد آن باشم که تمامی آبرو و وقتی را که صرف پیگیری این مشکل می کنیم بی نتیجه بماند، اگر نخواهند کمک کنند راهی جز استعفا ندارم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار