تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۵۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا از توزیع کودهای‌شیمیایی جلوگیری می‌شود؟
رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: در حال حاضر کشاورزان در مرحله داشت محصولات کشاورزی هستند و نیاز مبرمی به کود شیمیایی دارند. كود به میزان زیادی در انبارها موجود است ولی متاسفانه از توزیع این کودها جلوگیری می‌شود.
 
ناصر نظرزاده عنوان‌کرد: در روزهای پایانی دولت دهم معاون اول رییس‌جمهور دستور افزایش قیمت کودهای شیمیایی را به شرکت‌های پتروشیمی ابلاغ کرد و به همین علت این شرکت‌ها اقدام به افزایش قیمت کود کردند.
 
وی افزود: هم‌اکنون به دلیل بالا بودن قیمت کودهای شیمیایی از توزیع آن‌ها جلوگیری می‌شود و در نتیجه این امر کشاورزان دچار مشکل شده‌اند زیرا در مرحله داشت قرار دارند و نیاز است که محصولات خود را با کود تغذیه کنند.
 
رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول بیان‌کرد: ذرت بیش از سایر محصولات هم‌اکنون به کود نیاز دارد و اگر اقدامی جهت تامین کود این محصول نشود، عملکرد تولید به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
 
نظرزاده تصریح‌کرد: شمال خوزستان به ویژه دزفول قطب تولید ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای کشور است؛ به طوری که سالانه بیش از 700 هزار تن ذرت در این منطقه تولید می‌شود.
 
وی اظهارکرد: در فصل زراعی گذشته به دلیل بارندگی و طوفان‌های بی‌موقع بیش از 800 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد شد که هنوز پرداخت نشده است و دیگر این تولیدکنندگان توانایی مقابله به خسارت دیگری ندارند.
 

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
0
0
هر کیسه کود کشاورزی 40 هزار تومان به فروش میرسد. واقعا با این قیمت ها کمر کشاورز را می شکنند! وزیر جدید کشاورزی باید فکری به حال این موضوع کند.
:
:
:
آخرین اخبار