تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۵۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
100 میلیارد تومان؛
سهم روستاهای خوزستان از ارزش افزوده
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان از اختصاص بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده به روستاهای استان خبر داد.

جاسم مجیدی پور گفت: سهم روستاهای استان از محل ارزش افزوده در چهار ماهه نخست امسال 26 میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود این اعتبار تا پایان سال به بیش از 100 میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه سهم اعتبارات ارزش افزوده روستاها در سال گذشته 65 میلیارد تومان بوده، افزود: یک سوم اعتبارات ارزش افزوده استان سهم روستاهاست. این اعتبارات بر اساس جمعیت روستاها توزیع و بر اساس قانون فقط برای اجرای پروژه های عمرانی چون فضای سبز، بهسازی، ساماندهی پسماند، کتابخانه و یا اقدامات فرهنگی هزینه می شود.

مجیدی پور اظهار کرد: تنها مشکل این است که 70 درصد این اعتبارات به تعداد معدودی از شهرستانهای نفت خیز (از جمله اهواز، آبادان، ماهشهر، بندرامام، رامهرمز، امیدیه، رامشیر، دزفول و شوش) اختصاص می یابد و سایر روستاها از آن بی بهره اند.

این مسئول همچنین گفت: امسال 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای خرید ماشین آلات اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: 30 درصد این اعتبارات تاکنون برای خرید 40 دستگاه ماشین آلات مورد نیاز دهیاری ها هزینه شده و مابقی نیز برای عمران و بهسازی روستاها اختصاص یافته است.

به گفته مجیدی پور، 20 درصد روستاهای استان هیچگونه ماشین آلاتی در اختیار ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، خوزستان بیش از چهار هزار روستا و یک هزار و 400 دهیاری مصوب دارد.
 

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شهروند روستائی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
0
0
آقای دکتر مجیدی پور از مدیران لایق و زحمت کش استان بوده که هموراه در تلاش جهت بهبود وضع عمرانی و معیشتی مردم استان خود بوده است که متاسفانه به دلیل بومی بودن ویا مردمی بودن به آنچه استحقاق خود بوده نرسسیده است.
:
:
:
آخرین اخبار