تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح ۱۵ کتابخانه در 6 ماهه نخست امسال

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افتتاح ۱۵ کتابخانه در 6 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: افتتاح این تعداد کتابخانه موجب رشد مطالعه افراد در استان شده است.

لفته منصوری در نشست انجمن کتابخانه‌های استان که امشب در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های استان با استخدام 80 نیرو در سال گذشته یک رکورد را در بین کتابخانه‌ها به ثبت رساند.

وی از افتتاح کتابخانه حجربن عدی در منطقه ‌ام‌الطمیر اهواز خبر داد و گفت: با افتتاح این واحد کتابخانه‌ای تعداد کتابخانه‌های استان به 187 واحد رسید.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: در سال گذشته استان خوزستان در بخش مطالعه روزنامه چاپی با میزان 41 دقیقه در روز پس از استان گیلان عنوان دوم را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: میزان مطالعه خوزستانی‌ها در بخش کتاب‌های غیردرسی الکترونیکی در روز دو دقیقه و هشت ثانیه است همچنین در بخش قرآن و ادعیه روزانه 18 دقیقه و 38 ثانیه مطالعه دارند.

منصوری میزان مطالعه روزانه خوزستانی‌ها را در بخش روزنامه الکترونیکی سه دقیقه و 30 ثانیه عنوان کرد و گفت: همچنین در بخش نشریات غیرروزانه چاپی با میزان چهار دقیقه و 53 ثانیه استان ششم کشور محسوب می‌شویم.

وی افزود: در مجموع موقعیت استان خوزستان به لحاظ مطالعه در روز با میزان 86 دقیقه و 48 ثانیه از متوسط کشوری بالا‌تر است.


مرجع / فـارس
برچسب ها: کتابخانه ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار