تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۶۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفت شناسی جایی در رمانهای فارسی ندارد/ رمان های عامه پسند بر صدر کتاب های پر مخاطب
مدیرکل منابع عمومی کتابخانه های عمومی کشور گفت: مباحث هستی شناسی و معرفت شناسی در رمانهای خارجی جایگاهی ویژه ای دارد در حالیکه در رمانهای فارسی خبری از معرفت شناسی نیست.

سید عارف علوی شامگاه یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان خوزستان با بیان اینکه رمانهای عامه پسند در فهرست 100 کتاب برتر امانت داده شده به اعضای کتابخانه ها جای داشته اند، اظهار کرد: بیشترین مخاطب ما در طرح «کتاب من» رمانهای  عامه پسند بوده است.

وی افزود: برای تصمیمی گیری درباره رمانهای عامه پسند کل کتابها را خواندیم و بررسی کردیم و 27 کارگروه در نهاد کتابخانه ها برای بررسی آثار منتشر شده وجود دارد و بیش از 100 هزار کتاب نامعلوم در سامانه «کتاب من» دیده شده است.

مدیرکل منابع عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه در کتابهای بررسی شده، جملات و گزاره های نامناسب و اطلاعات کمی درباره نویسندگان آنها وجود داشت، اضافه کرد: رمانهای عامه پسند شبکه توزیع قدرتمندتری دارند و نتیجه کار ما را به این فکر انداخت که فکری به حال اطلاعات آنها کنیم.

علوی تصریح کرد: با توجه به اثرات مخرب رمانهای عامه پسند بر قشر نوجوان می خواهیم که کتابداران با حساسیت بیشتری به نوجوانان کتاب دهند و باید با احتیاط این کتابها را در اختیار آنها قرار دهند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص توفیق رمانهای خارجی در جذب مخاطب توضیح داد: چفت و بست داستانها و رمانهای خارجی خیلی محکم است در حالی که رمانهای فارسی چنین نیستند.

مدیرکل منابع عمومی کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: کتابهای بسیار خوب از 10 عنوان در کشور ما فراتر نمی رود که تیراژ 10 هزار تایی داشته باشند.

علوی گفت: رمانهای فارسی اسلوب مناسبی ندارند و مسائل اصلی زندگی در آنها طرح نمی شود و تنها مسائل روزمره مردم بیان می شود.

:
:
:
آخرین اخبار