تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۶۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهدوی‌کیا :نخواستم پرسپولیس به‌خاطر بازی برابر هامبورگ با مشکل روبه‌رو شود/ هواداران از این تیم قهرمانی می‌خواهند
کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نمی‌خواستم باشگاه پرسپولیس به‌خاطر بازی با هامبورگ با مشکل روبه‌رو شود به همین دلیل این بازی منتفی است.‌

مهدی که پس از بازگشت از سفر در نشستی با رویانیان خواستار منتفی شدن برگزاری بازی خداحافظی‌اش با هامبورگ شده است،

مهدوی کیا

مهدوی‌کیا درباره این مسئله و مسائل دیگر صحبت کرده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

  درباره جلسه‌ای که با آقای رویانیان داشتید صحبت کنید، جلسه‌ای که در آن تصمیم گرفتید بازی با هامبورگ را لغو کنید.

با توجه به مسائلی که بود به آقای رویانیان گفتم نمی‌خواهم پرسپولیس در این وضعیت بد مالی به‌خاطر بازی با هامبورگ با مشکل روبه‌رو شود. به همین خاطر از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خواستم فعلاً از برگزاری این بازی صرف‌نظر کنند و انجام آن به آینده موکول شود.

  خوب، قرار بود در این بازی خیلی از بازیکنان پیشین پرسپولیس هم خداحافظی کنند. این برنامه به‌هم خورد یا در آینده سر جای خودش هست؟

خوب، فعلاً که خودبه‌خود این قضیه منتفی شده است. باید در آینده دراین‌باره صحبت کنیم و تصمیم‌گیری شود.

در حال حاضر وضعیت شما و برنامه‌تان چگونه است؟

در حال حاضر کنار تیم زیر 17 سال و شاگردان علی دوستی مهر هستم. یک اردوی 10روزه هم در آلمان برای تیم ملی در نظر گرفته شده است که ان‌شاءالله تدارک خوبی باشد. می‌خواهیم 4، 5 بازی خوب تدارکاتی هم انجام دهیم تا به‌امید خدا برای جام جهانی آماده شویم.

  فکر می‌کنید این تیم چقدر پتانسیل داشته باشد تا در جام جهانی موفق عمل کند؟

به‌هرحال این یک موضوع غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌شود درباره‌اش صحبت کرد. آنچه مسلم است در دیدار اول مقابل آرژانتین کار سختی خواهیم داشت. البته من هنوز شناخت کافی از تیم‌های گروه‌مان ندارم و باید فیلم بازی‌های‌شان را ببینم. اما به‌هرحال در رده‌های پایه هر اتفاق و شگفتی ممکن است رخ دهد و هیچ‌چیز غیرممکن نیست. من امیدوارم که تیم ملی بتواند در جام جهانی موفق باشد و از گروهش راحت صعود کند که البته کار سختی است.

  درباره سفر اخیرتان هم صحبت کنید، ظاهراً‌ چند بازی دوستانه و خیریه هم انجام داده‌اید.

خوب، در سفر آمریکا که به‌دعوت دوستان رفته بودیم، بین ایرانی‌ها یک جام دوستی برگزار شد. در این سفر که به‌همراه آقای باقری رفته بودیم در 2، 3 روز 5، 6 بازی انجام دادیم. هرچند فشرده بود اما بد نبود و همین که با دوستان دور هم جمع شدیم و دوباره یکدیگر را همراهی کردیم به‌نظرم خیلی خوب بود. در پایان این مسابقات با قهرمانی تیم‌مان همراه شد که جالب بود.

  گویا در هامبورگ هم بازی خیلی خوبی انجام دادید و به‌عکس ایران قدردان شما بودند، چون هاشمیان می‌گفت بعد از چند سال هنوز سایز لباس‌های‌تان را هم داشتند!

به‌هرحال بازی خیریه‌ای بود که بزرگان فوتبال آلمان هم در آن حضور داشتند و در نوع خود بسیار جالب بود. همین که ما هم رفتیم در این بازی شرکت کردیم برای‌مان زیبا و جالب بود.

  مدتی هم که در ایران نبودید اخبار و اتفاقات تیم ملی را دنبال کردید؟ کی‌روش بعد از لغو اردو و به مشکل خوردن در برنامه‌ها به‌نوعی به‌حالت قهر ایران را ترک کرده و به مرخصی رفته است. فکر می‌کنید در آستانه جام جهانی این اتفاق خوبی برای‌مان باشد؟

من زیاد در جریان این مسائل نبودم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که آقای کی‌روش رفته است. فقط می‌توانم ابراز امیدواری کنم که تمام مشکلات به‌زودی حل و به تیم ملی رسیدگی شود، چون دوست داریم تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی برزیل با قدرت حضور پیدا کند و امیدواریم که حمایت شود. اینکه بازی‌های دوستانه مناسب برگزار شود خیلی مهم است. حداقل مثل تیم‌های ملی دیگر در فیفادی بتوانیم برای تیم ملی بازی دوستانه برنامه‌ریزی کنیم چیزی طبیعی است که امیدوارم این کار انجام شود.

  رفتن کی روش نمی‌تواند تلنگری باشد برای فدراسیونی‌ها تا تیم ملی را حمایت کنند؟

اینکه کی‌روش کجا رفته و برای چه‌کاری رفته را نمی‌دانم و در جریان نیستم اما فدراسیون باید از تیم ملی حمایت کند. ما به جام جهانی رفتیم و باید در این مسابقات با تمام قدرت حاضر شویم.

  بازی‌های پرسپولیس را هم دنبال کردید؟

خوب، بازی‌ها را که ندیدم اما نتایج را دنبال کردم. فکر می‌کنم پرسپولیس خیلی خوب خودش را در بالای جدول نگه داشته است، موردی که در چند سال گذشته اتفاق نیفتاده بود. امیدواریم پرسپولیس به همین گونه ادامه دهد. هواداران این تیم در فصل جاری فقط قهرمانی می‌خواهند که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

  به‌عقیده شما بازیکنان جوانی که به پرسپولیس آمده‌اند، انتظارات را برآورده کرده‌اند؟

خوب، جوان‌های خوبی اضافه شده‌اند و من فکر می‌کنم همین که پرسپولیس تا به الآن خوب نتیجه گرفته اتفاق خوبی است. امیدوارم پرسپولیس و جوان‌هایش همین گونه روندشان را ادامه بدهند.

شماره شما هم به امید عالیشاه رسیده است، به‌نظرتان او می‌تواند جانشین شما باشد؟

امید عالیشاه بازیکن بسیار خوبی است و از شاگردان آقای دوستی هم بوده است. به‌نظرم تا به اینجا هم خیلی خوب کار کرده و امیدوارم بتواند با دیگر بازیکنان تیم پرسپولیس تا آخر فصل موفق باشند و این تیم را به قهرمانی برسانند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار