تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۷۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه طرح يكسان‌سازي كيوسك‌هاي شهر اهواز
مدير امور سامان‌دهي كيوسك‌هاي شهر اهواز از استقبال كيوسك‌داران نسبت به طرح يكسان‌سازي كيوسك‌هاي سطح شهر خبر داد.
 
مهدي كردوني گفت: در حال حاضر حدود 384 كيوسك در سطح شهر اهواز وجود دارد كه در 6 سال گذشته به جز 4 يا 5 مورد كه لغو امتياز شده‌اند، بقيه به كار خود ادامه مي‌دهند و كيوسك جديدي به آنها افزوده نشده است.
 
وي ادامه داد: در يك سال و سه ماه گذشته طبق مراحل يكسان‌سازي و يك شكل كردن كيوسك‌ها در مناطق هشت‌گانه شهرداري اهواز به منظور زيباسازي شهري، 140 كيوسك طرح جديد نصب شده است كه اين روند به صورت روزانه پيگيري مي‌شود.
 
مدير امور سامان‌دهي كيوسك‌هاي شهر اهواز سرعت پيشروي كنوني طرح را نسبت به گذشته بهتر اعلام كرد و افزود: اميد مي‌رود در 2 تا 3 ماه آينده از 300 كيوسكي كه بايد طرح يكسان‌سازي براي آنها اجرا شود، مراحل نصب طرح جديد 200 كيوسك به پايان رسد.
 
وي درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص كيوسك‌داراني كه از توان مالي لازم براي تعويض كيوسك برخوردار نيستند، عنوان كرد: 20 درصد از بهره‌برداران از لحاظ مالي در سطح پاييني بودند كه در ابتدا راهكار واگذاري وام به اين افراد در دستور كار قرار گرفت اما به دليل درصد بالاي بهره وام اين راهكار با مشكل مواجه شد در نتيجه قصد بر اين شد كه ميان جوش‌كار و بهره‌بردار براي پرداخت قسطي هزينه‌ها توافقي ايجاد شود.
 
كردوني توضيح داد: بهره‌برداراني كه از توان مالي كافي برخوردار نيستند مي‌توانند 40 تا 50 درصد از هزينه‌ها را نقد و بقيه هزينه را به صورت 1 تا 3 فقره چك در 1 تا 6 ماه پرداخت نمايند.
 
وي با اشاره به اين‌كه طرح يكسان‌سازي كيوسك‌ها با استقبال كيوسك‌داران اهوازي روبه‌رو شده است، گفت: با توجه به اين‌كه اين طرح يك طرح كلي و لازم‌الاجرا بود، كيوسك‌داران با اجراي آن مخالفتي نداشته‌اند؛ تنها مشكل بيشتر آنها، بحث مهلت بوده كه در اين زمينه همكاري خوبي صورت گرفت و در برخي موارد مهلت‌هاي 6 ماهه براي تعويض به يك سال نيز كشيده شد.
 
مدير امور سامان‌دهي كيوسك‌هاي شهر اهواز درباره مشكلات طرح يك شكل‌سازي كيوسك‌ها اظهار كرد: در ابتداي هر طرح معايبي وجود دارد ه با پيشروي طرح اين مشكلات اصلاح مي‌شوند. در طرح يكسان‌سازي كيوسك‌هاي سطح شهر نيز مشكلاتي مربوط به سازه كيوسك‌هاي نوساز وجود داشت مبني بر نبود پيشخوان يا انبار داخلي كه اين موارد اساسي نيز اصلاح شدند.
 
وي گفت: در حال حاضر 50 درصد از طرح به اتمام رسيده است و 50 درصد باقي مانده نيز در 3 ماه آينده قابل تكميل است اما با در نظر گرفتن مشكلات احتمالي مي‌توان به طور قطع از اتمام طرح يكسان‌سازي كيوسك‌هاي سطح شهر اهواز تا پايان سال جاري خبر داد.
 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار