تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۷۳۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واردات‌برنج‌بحرانی‌جدیدبرای‌کشاورزی‌خوزستان
رییس انجمن تولیدکنندگان برنج خوزستان گفت: با وجود این‌که زمان برداشت برنج از مزارع خوزستان فرا رسیده، اما متاسفانه دوباره قصه واردات برنج همزمان با برداشت این محصول در حال تكرار شدن است.
محمد سواری عنوان‌کرد: علاوه بر مشکل واردات، پایین‌بودن نرخ خرید تضمینی برنج نیز کشاورزان را نگران کرده است.
وی افزود: قیمتی که برای خرید تضمینی برنج تعیین شده هیچ‌گونه سنخیتی با هزینه‌های تولید ندارد. کشاورزان پس از تحمل یک فصل زحمت فراوان انتظار دارند درآمدی از تولید خود داشته باشند.
رییس انجمن تولیدکنندگان برنج خوزستان بیان‌کرد: با وجود این مشکلات کشاورزان چشم‌انداز خوبی از بازار آینده برنج ندارند.
سواری با اشاره به نزدیک شدن به زمان برداشت برنج و تامین کمباین‌های برداشت این محصول، اظهارکرد: از سازمان جهاد کشاورزی انتظار داریم در تامین کمباین‌های مخصوص برداشت برنج همکاری لازم را به عمل بیاورد. استفاده از کمباین‌های معمولی موجب ریزش محصول در زمان برداشت می‌شود و در نتیجه آن میزان تولید افت می‌کند.
وی خاطرنشان‌کرد: از دولت انتظار داریم همان‌گونه که در نرخ خرید تضمینی گندم تجدیدنظر کرد، قیمت برنج را نیز تعدیل کند تا دست دلالان از بازار برنج کوتاه شود و کشاورز متضرر نشود.
رییس انجمن تولیدکنندگان برنج خوزستان یادآورشد: عمده‌ترین چالش کنونی کشاورزان نرخ خرید تضمینی است که اگر نسبت نرخ تورم در آن لحاظ نشود قطعا تولید آینده برنج با مشکل مواجه خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار