تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۴۷۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارسال شکايت باشگاه ابومسلم به AFC
مدير فني تيم فوتبال ابومسلم گفت: شکايت خود را به آسيا ارسال کرديم و امکان هرگونه اتفاق سوئي براي فوتبال ايران وجود دارد.

خداداد عزيزي در خصوص ارسال شکايت به کنفدراسيون فوتبال آسيا عنوان کرد: کميته انضباطي AFC پس از بررسي اسناد و مدارک ارسالي باشگاه ابومسلم خراسان و تشخيص کافي و مستدل بودن آنها براي اثبات دخالت يک ارگان وابسته به دولت در عرصه فوتبال خصوصي، اين شکايت رسمي را ثبت کرده است. در صورت تأييد ثانويه مستندات و شواهد، احتمال وقوع هرگونه اتفاق سوئي براي فوتبال کشور، دور از ذهن نخواهد بود.

 وي ادامه داد: با درايت سرپرست وزارت ورزش و جوانان کشور مبني بر لغو نخستين ديدار ابومسلم با يک تيم يزدي، هم‌اکنون زمينه براي حل و فصل اين مشکل در داخل کشور فراهم شده است. همچنين هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال کشور که هم‌اکنون در مشهد به سر مي‌برند، در اين خصوص تشکيل جلسه داده و مقرر کردند ضمن فرجام‌خواهي مجدد دعوي مالکان و بررسي شکايت اسماعيل وفايي، شرايطي فراهم آورند تا با حل مسالمت آميز اين مشکل ظرف يکي دو روز آينده، از کشانده شدن اين پرونده فوتبالي به محافل حقوقي و بين‌المللي در خارج از کشور جلوگيري شود.

مدير فني ابومسلم با اشاره به صحبت نصيرزاده مبني بر اينکه شکايت خداداد از پليس راه مشهد هم عبور نمي‌کند، خاطرنشان کرد: با وجود اظهار نظر ناآگاهانه برخي از کارشناسان حقوقي از جمله آقاي نصيرزاده مبني بر آنکه شکايت رسمي باشگاه ابومسلم قابليت استناد و ثبت در مجامع بين‌المللي را ندارد، بايد گفت کثرت و شفافيت مستندات موجود براي اثبات دخالت اين نهاد دولتي وابسته به وزارت ورزش و جوانان کشور همچنين نفوذ برخي از چهره‌هاي شاخص فوتبال کشور از جمله علي دايي در ثبت و پذيرش اين شکايت مؤثر واقع شده است. بايد به آقاي نصيرزاده بگويم که شکايت‌مان از پليس راه مالزي هم عبور کرد.

عزيزي يادآور شد: با توجه به اينکه ليگ دسته يک فوتبال کشور از ابتداي فصل ورزشي 93 – 92 زير چتر قوانين ليگ حرفه‌اي فوتبال کشور قرار گرفته و لذا بايد با قوانين ليگ حرفه‌اي AFC نيز تطابق کامل داشته باشد، از اين رو عملکرد فدراسيون فوتبال کشور هم در خصوص ليگ برتر و هم در ليگ دسته يک، زير ذره بين ناظران AFC قرار دارد. ايران طي دو دهه گذشته، تلاش وسيعي براي جلب نظر مقامات ارشد اين کنفدراسيون آسيايي براي ميزباني جام ملت‌هاي آسيا از خود به خرج داده و از ميان 12 کشور داوطلب، هم‌اکنون کشور ما در کنار کشورهاي عربستان، امارات، عمان و تايلند، پنج کشور واجد شرايط براي ميزباني سال 2019 ميلادي است و هرگونه اتفاقات سوء داخلي مي‌تواند شانس ميزباني جام ملت‌هاي آسيا را از کشور گرفته و يا آن را به خطر بيندازد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار