تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۷۶۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر راه و شهرسازی:پیگیری ویژه مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: علت تصادف مرگبار دو اتوبوس در محور قم - تهران تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

عباس آخوندی با اشاره به تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها پیرامون بررسی علت تصادف دو اتوبوس در آزادراه قم - تهران گفت: بنده به یک گروه مستقل از وزارت راه و پلیس مأموریت داده بودم که گزارش مستقلی در این زمینه تهیه کنند که این گزارش در کمیسیون ایمنی راه‌ها قرائت شد.
وی افزود: در این راستا هفت گروه برای بخش‌های مختلف ایمنی، جاده، صنعت خودرو و حوزه‌هایی که به ایمنی راه‌ها مربوط می‌شوند تشکیل دادیم و مقرر شد مطالعات مستقلی در این زمینه انجام دهند.
به گفته آخوندی قرار است دو جلسه به فاصله‌ هر دو هفته یکبار طی ماه پیش رو برگزار و موارد بررسی شود تا تصمیمات نهایی برای مشخص شدن علت حادثه اتخاذ شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از بررسی نهایی، نتیجه را طی گزارشی رسمی به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم.

تاکید وزیر راه بر انعطاف‌پذیری در قیمت‌گذاری حمل و نقل

وی درباره آزادسازی قیمت‌ها در حوزه حمل و نقل تاکید کرد: مردم باید به یک سیستم حمل و نقل ایمن، روان و سریع دسترسی داشته باشند و نباید کیفیت را فدای قیمت یا قیمت را فدای کیفیت کنیم و در قیمت‌گذاری نیز باید انعطاف‌پذیر باشیم.
آخوندی درباره وضعیت حمل و نقل در جنوب کشور نیز گفت: باید بین ظرفیت حمل و نقل ریلی، دریایی، هوایی و جاده‌ای هماهنگی ایجاد شود و این بخش‌ها یکدیگر را تکمیل کنند که در این راستا لازم است مطالعات گسترده و هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم ظرفیت حمل و نقل جنوب کشور را به صورت یکپارچه ارتقا دهیم و نتیجه این مطالعات باید تغییراتی در حمل و نقل ریلی و جاده‌ای ایجاد کند و در بخش حمل و نقل هوایی نیز تاثیرگذار باشد.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه موقعیت قرار گیری کشورمان به لحاظ ترانزیتی بسیار خوب است، اظهار کرد: بندر امام خمینی (ره) دارای ظرفیت بسیار خوبی است و 58 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری دارد که با امکانات بسیار خوبی فعال است و توسعه خوبی برای پس کرانه‌های این بندر صورت گرفته است.

ضرورت راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی

وی بر ضرورت توسعه بنادر، اهمیت بیشتر به بخش خصوصی و راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی تاکید کرد و با اشاره به نشستی که با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بندر امام برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست تصمیم بر آن شد که سرمایه‌گذاران امکانات و سرمایه‌های بیشتری را به این بندر بیاوند تا بتوان از ظرفیت‌های موجود بیشتر استفاده کرد.
آخوندی با بیان اینکه از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری انتظار می‌رود در منطقه و شهرهای اطراف ساکن شوند، گفت: با این روش سرمایه‌گذاری‌ها به صورت موثرتری انجام می شود و بهبود کیفیت زندگی شهری در شهرهای اطراف را به همراه دارد.

پیگیری ویژه پروژه مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت مسکن مهر اظهار کرد: در این زمینه تعهدات را پذیرفته‌ایم و برای جلوگیری از ایجاد خلل در برنامه‌های قبلی، یک قائم مقام در وزارتخانه انتخاب شده که ماموریت دارد مسائل مربوط به پروژه مسکن مهر را به صورت ویژه پیگیری کند تا در این بخش هیچ کاری روی زمین نماند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این زمینه بازسازی مناطق جنگ‌زده اقدامات خوبی انجام شده است، بر بازسازی اقتصادی و اجتماعی در این مناطق تاکید کرد.
 
 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
1
تو رو خدا یکی بیاد و مسکن مهر شوشتر رو به جایی برسونه
تو این هشت سال چهار فرماندار اومدن و هر کدوم قول افتتاح چند ماه آینده رو دادن
این وضع زیبنده شوشتر با اینهمه سابقه و تمدن نیست
البته اکثر طرحهای عمرانی شوشتر همین وضع رو دارند
فقط می توان گفت
افسوس.............
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
0
0
آقای وزیر
از جاده میانبر مسجدسلیمان اهواز چه خبر ؟ اگر جاده ابریشم را هم می خواستند بکشند تا حالا کشیده بودند .
:
:
:
آخرین اخبار