تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغازی دیگر برای طلایی‌پوشان آبادانی...

با آغاز فصل جدید لیگ دسته اول طلایی‌پوشان آبادانی آغازی دیگر را در فوتبال تجربه می‌کنند.

  لیگ برتر در فصل دوازدهم تلخ‌ترین روزها را برای هواداران و دوستداران فوتبال در آبادان رقم زد.

در این فصل طلایی‌پوشان آبادانی که سومین حضور پیاپی خود را در لیگ برتر را پشت‌سر می‌گذاشتند، کابوس‌وارترین روزها را برای دوستداران خود رقم زدند.

فصلی که در آن نمایش نفتی‌ها به حدی ضعیف بود هواداران این تیم حتی برای مقاطعی آخرین برد تیمشان در لیگ را از یاد برده بودند.

در این بین تغییرات پی‌درپی در همه ارکان باشگاه نیز موجب ایجاد سردرگمی برای همگان شده و حتی خود نفتی‌ها را نیز گیج کرده بود.

در نهایت همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد نفت آبادان در انتهای فصل دوازدهم لیگ برتر به عنوان نخستین تیم سقوط کرده با سطح اول فوتبال کشور خداحافظی کرد.

*نفت آبادان پس از سقوط به دسته اول

پس از سقوط طلایی‌پوشان در ابتدا از گوشه‌ و کنار این باشگاه‌ خبرهایی مبنی بر اقدام مسئولان آن برای خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری نیز به گوش می‌رسید و حتی نام تیم‌هایی هچون نفت تهران و استقلال صنعتی خوزستان نیز به میان آمد اما مسئولان نفتی خیلی زود این اخبار را تکذیب و اعلام کردند در فصل آتی در لیگ دسته اول حاضر و تیمی قدرتمند را برای صعود مجدد به لیگ برتر مهیا می‌کنند.

بحث خرید امتیاز و مسائل این‌چنینی خیلی زود از این تیم رخت بربست و طلایی‌پوشان با اتمام فصل نقل و انتقالات لیگ برتر همه 11 بازیکن اصلی و تعدادی از بازیکنان ذخیره خود را بین تیم‌های لیگ برتری تقسیم کردند.

*بازگشت قاسمپور به آبادان

نفتی‌ها در آغازین کار خود برای آماده‌سازی این تیم برای حضور در لیگ برتر اقدام به تعیین سرمربی و کادر فنی تیم خود کردند.

در بین ناباوری همگان نام ابرهیم قاسمپور برای هدایت نفتی‌ها از گود خارج که البته این انتخاب باعث تعجب بسیاری‌ها نیز شد چراکه قاسمپور قویاً اعلام کرده بود که مسافرکشی در تهران را به سرمربی‌گری در نفت آبادان ترجیح می‌دهد.

به هر حال "ابو" فوتبال آبادان به شهر خود و تیم خود بازگشت و بسیاری از نفتی‌ها از بازگشت مجدد مرد همیشه آبادانی فوتبال به دیار خود خوشحال شدند.

نفتی‌ها سپس در حالی که اکثر تیم‌ها هنوز اقدامی برای جذب بازیکن نکرده بودند، شروع به تامین لیست بلندبالای سرمربی خود کردند.

هر روز از این باشگاه خبرهایی مبنی بر خرید بازیکن جدید به گوش می‌رسید و لیست نفتی‌ها هر روز وزن بیشتری به خود می‌گرفت.

به هر حال فصل نقل و انتقالات لیگ یک هم به کار خود پایان داد و نفتی‌ها بازیکنان متعددی را در پست‌های مختلف از درون دروازه گرفته تا خط حمله را به خدمت گرفتند.

در این بین برخی بازیکنان شاخص همچون حسین آشنا، منصور تنهایی، مجتبی شیری، محسن حمیدی، میثم کریمی و چند بازیکن دیگر نیز از خریدهای مهم طلایی‌پوشان در نقل و انتقالات بودند.

* آغاز اردوهای آماده‌سازی

نفتی‌ها سپس اروهای آماده‌سازی خود را برگزار و زیر نظر قاسمپور تمرینات منظمی را تا آغاز لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور پشت‌سر گذاشتند.

برگزاری اردو در شهرهای بروجرد و تهران و انجام دیدارهای متعدد دوستانه با تیم‌های مختلف لیگ برتری و دسته اولی طلایی‌پوشان را روز به روز به شرایط مسابقه‌ای بهتری می‌رساند.

این در حالی بود که اکثر تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول بسیار دیرتر از نفت آبادان تیم خود را بسته و برخی از آنها حتی موفق به برگزاری اردوی آمادگی نیز نشدند.

به هر حال به نظر می‌رسد که وضعیت نفت آبادان در مقایسه با بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور بهتر بوده و زردپوشان آبادانی چه از نظر نفرات جذب شده و چه از نظر اردوهای پیش‌فصل و بازی‌های تدارکاتی در شرایط مناسب‌تری قرار دارند.

هرچند در این بین مشکلات مالی تا حدودی بر روند کاری این تیم تاثیر گذاشته و حتی موجبات اعتراض سرمربی این تیم به عدم پرداخت پیش‌قسط بازیکنان را به همراه داشت.

مشکلاتی که مسئولان این باشگاه نیز آن را کتمان نکرده و بر تاثیر سایه سنگین آن بر تیم خود سخن گفته‌اند.

با این وجود نفتی‌ها آغازین بازی رسمی خود در فصل جاری را در جام حذفی برگزار کردند و در مرحله چهارم این رقابت‌ها به مصاف سیاه‌جامگان در مشهد رفتند.

* نخستین بازی رسمی در فصل جدید

طلایی‌پوشان با برتری یک بر صفر در برابر سیاه‌جامگان به مرحله یک شانزدهم صعود کردند تا قاسمپور و شاگردانش فصل جدید را برد آغاز کنند.

سرانجام سوم مهر فرا رسید و نفتی‌ها ماراتن خود در لیگ دسته اول را آغاز کردند.

این تیم در نخستین دیدار در سیرجان به مصاف گل‌گهر این شهر رفت و در نهایت در برابر این تیم به تساوی رسید تا به نخستین امتیاز خود در این فصل دست یابد.

در مجموع می‌توان گفت بررسی وضعیت این تیم در طول فصل نقل و انتقالات و دوران آماده‌سازی نشان می‌دهد این تیم از نظر زمان از بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ یک جلوتر است.

باید دید در عمل و در میدان سخت آوردگاه لیگ دسته اول این تیم چه نتایجی را کسب می‌کند و آیا ابوی فوتبال آبادان موفق خواهد شد هواداران دل‌آزرده نفت را با تیم محبوبشان آشتی دهد و سکوت تختی را بار دیگر به هلهله‌های معروف آبادانی تبدیل کند؟

  امید زباری

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار