تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجازی: 27 درصد نيروهای كار در خوزستان غيربومی هستند
بر اساس بررسي‌هاي اوليه‌اي كه توسط اداره كار انجام شده است، بيش 73 درصد از نيروهاي كار در صنايع و ادارات استان خوزستان بومي و مابقي غير بومي هستند / طي نشستي كه مجمع نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي با سرپرست وزارت نفت داشته‌اند، قرار شد از پيمانكاران صنايع نفتي استان خواسته شود براي اجراي پروژه‌هاي استاني از نيروهاي بومي خوزستان استفاده شود
استاندار خوزستان گفت: بر اساس بررسي‌هاي اوليه اداره كار، 27 درصد از نيروهاي كار در سطح استان خوزستان، غيربومي هستند.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، سيد جعفر حجازي، ظهر امروز در شوراي اشتغال استان خوزستان، اظهارداشت: بر اساس بررسي‌هاي اوليه‌اي كه توسط اداره كار انجام شده است، بيش 73 درصد از نيروهاي كار در صنايع و ادارات استان خوزستان بومي و مابقي غير بومي هستند.
نماينده عالي دولت در استان خوزستان، با اشاره به اينكه بخش قابل توجه‌اي از اين تعداد نيروي غير بومي در صنايع نفتي استان خوزستان مشغول به كار هستند، عنوان كرد: طي نشستي كه مجمع نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي با سرپرست وزارت نفت داشته‌اند، قرار شد از پيمانكاران صنايع نفتي استان خواسته شود براي اجراي پروژه‌هاي استاني از نيروهاي بومي خوزستان استفاده شود.
رئيس شوراي اداري استان خوزستان خاظرنشان كرد: در صورتي كه پيمانكاران دستگاه‌ها و شركت‌هاي دولتي در بكار گيري نيروي بومي تجديد نظر كنند، پيش بيني مي‌شود تا پايان سال بيش از 30 هزار فرصت شغلي براي جوانان جوياي كار در استان فراهم شود.
حجازي با اشاره به اينكه بر اساس مصوب شوراي اشتغال، اداره كل كار و آموزش فني و حرفه‌اي بايد ليست نيروهاي كاري دستگاه‌ها و شركت‌هاي كه از اعتبارات ملي و استاني استفاده مي‌كنند استخراج كند تا آمار نيرو كار بومي در استان به صورت دقيق محاسبه شود.
نماينده عالي دولت در استان، افزود: طي سال‌هاي گذشته تا كنون تعدادي از فرصت‌هاي شغلي در استان اشغال شده، در حالي كه بايد اين فرصت در اختيار جوانان خوزستان قرار داشته باشد.
استاندار خوزستان همچنين با اشاره به دستوالعملي كه پيش از اين مبني بر چاپ آگهي‌هاي خريد و استخدام دستگاه‌ها و شركت‌هاي دولتي در روزنامه‌هاي استاني، عنوان كرد: اخيرا ديوان محاسبات اين دستورالعمل را تخلف اعلام كرده در حالي كه اين اقدام به هيچ وجه غير قانوني نبوده است.
حجازي ادامه داد: بر اساس قانون، اين نوع آگهي‌ها بايد در روزنامه‌هاي كثير الانتشار به چاپ برسد و به منظور جذب نيروهاي كار بومي و حمايت از صنايع توليدي استان اين دستورالعمل ابلاغ شده است.
وي خطاب به تمام مديران دستگاه‌هاي دولتي در استان، گفت: دستگاه‌هاي دولتي همچنان اين دستورالعمل را اجرا كنند و اگر قرار باشد ديوان محاسبات كسي را بازخواست كند آن فرد استاندار است و مسئوليت آن را بر عهده خواهم گرفت.
استاندار خوزستان، همچنين، از عدم حضور تعدادي از مديران استاني در شوراي اشتغال شديدا انتقاد كرد و گفت: اگر قرار باشد اين روال ادامه داشته باشد طي نامه‌اي اسامي مديراني كه در جلسه شركت نمي‌كنند و يا اينكه نماينده به جلسه مي‌فرستند؛ به وزارت خانه‌هاي مطبوعشان ارئه مي‌شود تا مورد بازخواست قرار بگيرند.
در اين جلسه رئيس دانشگاه علوم پزشكي، مدير كل بانك كشاورزي، مدير عامل شركت آب و برق خوزستان، مدير عامل شركت مناطق نفت خيز جنوب حشور نداشتند.
:
:
:
آخرین اخبار