تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۸۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایان افسانه زره‌پوشان فولادی در اهواز/ شکار یک امتیازی استقلال از گیلان

در هفته دوازدهم لیگ برتر فولاد در اهواز شکست خورد و استقلال صنعتی در گیلان به تساوی دست یافت.

  هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس با برگزاری هفت دیدار در شهرهای مختلف کشورمان به انجام رسید.

این هفته از رقابت‌های لیگ برتر به نوعی هفته ناکامی مدعیان نیز بود چراکه هر سه تیم‌ اول تا سوم جدول در برابر حریفان خود متوقف شدند.

در هفته‌ای که تراکتورسازی با غلبه بر راه‌آهن در تهران خود را به مدعیان نزدیک‌تر کرد، سپاهان در اصفهان در برابر تیم قعرجدولی مس با تساوی بدون گل متوقف شد و پرسپولیس با گل دقیقه 90 از شکست در برابر صبا گریخت، فولاد نیز در خانه مغلوب نفت تهران شد.

* پایان افسانه فولاد در اهواز

در بازی‌های آغازین روز هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز میزبان نفت تهران بود.

شاگردان حسین فرکی که تا پایان هفته یازدهم با 25 امتیاز قاطعانه بر صدر جدول رده‌بندی تکیه زده بودند در این هفته در خانه به مصاف شاگردان یحیی گل‌محمدی رفتند.

سرخ‌پوشان اهوازی با کسب پیروزی در این دیدار می‌توانستند خود را به یک قدمی قهرمانی در نیم فصل نیز برسانند.

این تیم که تا پیش از این دیدار همه بازی‌های خانگی خود را با برد پشت‌سر گذاشته بود و با کسب هشت برد بیشترین پیروزی در لیگ برتر را از آن خود کرده بود درپی کسب نهمین برد فصل و تدوام روند پیروزی‌های متوالی خود در اهواز بود.

با این وجود بازی برای سرخ‌پوشان اهوازی آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفت و با وجود حملات زیادی که فولادی‌ها بر روی دروازه حریف ایجاد کردند در ضدحملات اسیر میهمان خود شدند و در نهایت با دو گل مغلوب نفتی‌ها شدند.

سرخ‌پوشان اهوازی که پیش از این دیدار در همه بازی‌های خانگی خود به پیروزی رسیده بودند با قبول این شکست برای نخستین بار در این فصل امتیازات خانگی را از دست دادند تا افسانه بردهای متوالی فولاد در ورزشگاه تختی اهواز به پایان برسد.

البته نکته جالب توجه این است که در هفته‌ای که سرخ‌پوشان اهوازی نتوانستند امتیازی را کسب کردند تیم‌های تعقیب‌کننده این تیم نیز در برابر حریفان خود ناکام ماندند تا اختلاف امتیازات فولاد با تیم دوم جدول سه امتیاز بماند.

شاگردان حسین فرکی هرچند در این فصل نتایج بسیار خوبی را کسب کرده و صدرنشین لیگ برتر هستند اما در برابر تیم‌های مدعی نتوانسته‌اند به نتیجه لازم دست یابند.

این تیم پیش از این در برابر سپاهان و پرسپولیس نیز شکست خورده بود و با قبول شکست در این دیدار در برابر نفت تهران در سه بازی خود با تیم‌های اول تا چهارم جدول هیچ امتیازی را کسب نکرده است.

در سوی دیگر شاگردان یحیی گل‌محمدی نیز پس از چند هفته عدم نتیجه‌گیری برای کسب برد به اهواز آمده بودند و در نهایت نیز موفق به این کار شدند تا با 21 امتیاز و قرارگرفتن در جایگاه چهارم همچنان به عنوان یکی از بالانشینان جدول مطرح باشند.

گل‌محمدی در این فصل دو بار به خوزستان آمده و هر دو بار نیز با کسب پیروزی اهواز و ورزشگاه تختی را ترک کرده است.

در هفته سیزدهم لیگ برتر که پس از وقفه‌ای کوتاه به دلیل دیدار تیم‌های ملی ایران و تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود روز 26 مهر ماه فولاد در جدالی سخت و حساس در تبریز میهمان تراکتورسازی این شهر خواهد بود و نفت تهران نیز در جدال حساسی دیگر در برابر استقلال تهران قرار می‌گیرد.

* یک امتیاز استقلال صنعتی از گیلان

اما در یکی دیگر از بازی‌های هفته دوازدهم دو تیم شمال و جنوب لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار که در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد تیم داماش این شهر میزبان استقلال صنعتی خوزستان بود.

شاگردان عبدالله ویسی که در هفته یازدهم با گل دقایق پایانی سهراب بختیاری‌زاده مدافع کهنه‌کار خود به بردی روحیه‌بخش در برابر صبا دست یافتند درصدد امتیازگیری از داماش در این دیدار خارج از خانه بودند.

استقلال صنعتی که تا پیش از این هفته با 12 امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار داشت درصدد بهبود وضعیت خود در آستانه نیم فصل مسابقات بود.

در سوی دیگر داماش گیلان نیز که پس از شروعی بد در این فصل رفته رفته خود را پیدا کرد و به نتایج مناسبی نیز در هفته‌های اخیر دست یافته بود از این دیدار خانگی تنها به کسب سه امتیاز می‌اندیشید.

به همین دلیل و در جریان مسابقه نبض بازی را در اختیار گرفته و بارها به دروازه استقلال صنعتی خوزستان نزدیک شد که با تراکم دفاعی استقلال صنعتی موقعیت‌های این تیم تبدیل به گل نشد.

علاوه بر آن استقلال صنعتی روی ضدحملات چندباری صاحب موقعیت شد که از دست داد تا در نهایت تلاش دو تیم بدون رد و بدل شدن توپی از خط دروازه‌ها با تساوی بدون گل به پایان برسد.

استقلال صنعتی با این مساوی 13 امتیازی شد و در جایگاه یازدهم باقی ماند و داماش با 15 امتیاز در رده نهم قرار گرفت.

در هفته سیزدهم این رقابت‌ها تیم استقلال صنعتی در اهواز میزبان راه‌آهن بحران‌زده خواهد بود و داماش در دیدار سخت در تهران میهمان پرسپولیس خواهد بود.

امید زباری
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار