تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۸۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتی فرنگی روی هوا
برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌های ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات پیش رو اعلام شده است، اما کشتی‌ فرنگی همچنان بلاتکلیف است.

 در حالی ‌که کشتی آزاد با حمایت و درایت رسول خادم بلافاصله بعد از بازی‌های المپیک لندن برنامه‌هایش را آغاز کرد که نتیجه آن هم قهرمانی در مسابقات جهانی بود، اما کشتی فرنگی بعد از جدایی محمد بنا به حاشیه رفت.

فرنگی‌کاران بعد از رفتن «بنا» کمتر روی خوش آرامش را دیدند و هر روز با حاشیه‌ای دست به گریبان بودند. هر چند که در مسابقات جهانی، با کسب دو مدال طلا، نتیجه قابل قبولی بدست آمد، اما با وجود گذشت چند هفته از این موضوع خبری از برنامه‌های تیم‌های ملی کشتی فرنگی نیست.

تیم‌های ملی کشتی آزاد برنامه شش ماهه دوم سال خود را ارائه کرده‌اند و قرار است بر اساس این برنامه‌ها برای حضور در مسابقات پیش رو آماده شوند.

کشتی آزاد کارش را شروع کرده است و با درایت رسول خادم پشتوانه‌های خود را به تورنمنت روسیه اعزام کرده است، برنامه‌ای که پیش از مسابقات جهانی هم برنامه آن تنظیم شده بود، اما کشتی فرنگی نه تنها برنامه‌ای ندارد، بلکه تکلیف کادر فنی تیم‌های ملی هم مشخص نیست چه برسد اینکه برنامه بلند مدت برای حضور در مسابقاتش داشته باشد.

با توجه به اینکه رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی در سال آینده با فاصله‌ای بسیار نزدیک نسبت به یکدیگر برگزار می‌شوند، سال پیش روی سالی حساس برای کشتی است، اما کشتی فرنگی مانند روزهای بدون بنا همچنان در حسرت یک برنامه‌ریزی دقیق می‌سوزد.

از طرفی بلاتکلیفی فدراسیون کشتی لطمات جبران‌ناپذیری به این رشته وارد خواهد کرد. با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌ کره‌ای‌ها در مسابقات جهانی و کسب دو مدال طلای همراه با نایب قهرمانی جهان در کشتی فرنگی و از طرفی میزبانی این کشور در بازی‌های آسیایی 2014 کار کشتی به خصوص فرنگی در این رقابت‌ها بسیار سخت‌تر از قبل خواهد شد.

کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو موفق به کسب 4 مدال طلا و یک برنز شد و برای حداقل تکرار آن مدال‌ها، کاری بسیار سخت خواهد داشت.

امید است مسئولان رده بالای ورزش با روشن کردن تکلیف فدراسیون کشتی و کمک به اهداف این فدراسیون در جهت قدم برداشتن در راه موفقیت، توجه کافی را در این زمینه داشته باشند چون حتی لحظه‌ای درنگ به معنای از دست دادن زمان است که جبران ناپذیر خواهد بود.

به طور حتم هم، کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی و هم دفاع از عناوین مسابقات جهانی در دستور کار مسئولان بلند پایه ورزش است که اگر از همین حالا به فکر نباشیم، شاید در آینده‌ای نه چندان دور، باید حسرت این روزهای از دست رفته را بخوریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار