تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۸۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاكسازي پوست در آرايشگاه‌ها غيرقانوني است
مديرگروه بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت خوزستان گفت: اعمالي مانند تتو، سوزاندن موهاي زائد، پاكسازي پوست و كاشت ناخن در آرايشگاه‌هاي زنانه غيرقانوني است.
 
مهران معلم اظهار كرد: اعمالي مانند تتو، سوزاندن موهاي زائد، پاكسازي پوست و كاشت ناخن حتما بايد زيرنظر پزشك انجام گيرد و آرايشگاه‌ها حق دخالت در امور پزشكي را ندارند.
 
وي ادامه داد: چنين خدماتي در آرايشگاه‌ها مي‌توانند به راحتي زمينه انتقال بيماري‌هايي مانند ايذر و هپاتيت را فراهم كنند. فردي كه به هر يك از اين بيماري‌ها دچار باشد به وسيله يك خراش كوچك و ايجاد تماس خوني، بيماري را به فرد بعد منتقل مي‌كند.
 
مديرگروه بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت خوزستان در اين باره كه بسياري از آرايشگاه‌ها با ارايه سوزن يا تيغ بسته‌بندي، بر بهداشتي بودن شيوه خدمات‌رساني خود تاكيد دارد، تصريح كرد: نبايد به اين توجيهات اعتماد كرد چرا كه گاه ديده شده است افراد در اصناف مختلف از شگردها و روش‌هاي تقلبي آنچنان جديدي استفاده مي‌كنند كه حتي براي ناظران بهداشتي جاي تعجب دارد.
 
وي با اشاره به اين‌كه تا زماني كه تقاضا وجود داشته باشد عرضه نيز وجود خواهد داشت، عنوان كرد: تعداد آرايشگاه‌هاي زنانه روز به روز در حال افزايش است و تعداد بازرسان اداره بهداشت كفاف سركشي زود به زود به همه آنها را نمي‌كند. پس بايد اين تفكر در خود خانم‌ها ايجاد شود كه استفاده از چنين خدماتي در آرايشگاه‌ها مي‌تواند چه ضررهاي جبران‌ناپذيري براي آنها داشته باشد.
 
معلم اضافه كرد: افرادي كه با استفاده از اعمال غيرقانوني كه در آرايشگاه‌ها انجام مي‌گيرد، دچار مشكل شده‌اند مي‌توانند به مراكز بهداشت مراجعه كرده و شكايت خود را مطرح نمايند.
  
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
0
چند تا نکته را می خواستم در رابطه با مطلب فوق گوشزد کنم. 1- بعضی آرایشگاهها حتی تظاهر به استفاده از تیغ نو هم نمی کنند.همین چند روز پیش در یکی از آرایشگاههای نسبتا مجلل کیانپارس بودم که متوجه شدم خانم ابرو کار می خواهد از تیغی که قبلا استفاده شده مجددا استفاده کند که به ایشان تذکر دادم و گفت تیغش نو هست ولی من اصرار داشتم که عوضش کند و او نهایتا قبول کرد.ضمنا هزینه مرتب کردن ابرو در این سالن 10 هزار تومان است! 2-متاسفانه بسیاری از بازرسین بهداشت در قبال دریافت خدمات، از گزارش موارد عدم رعایت بهداشت امتناع می کنند.بخصوص در آرایشگاههای بنام و گران که هزینه هایلایت به 1 میلیون تومان یا حتی بیشتر هم می رسد و یک رنگ موی معمولی 150 هزارتومان می شود و پاکسازی پوست 300 هزار تومان. 3- در خصوص دو خط پایانی مطلب فوق الذکر:مگر حتما باید بلایی سر کسی بیاید تا بتوان به اعمال غیر قانونی و مشکلساز اعتراض کرد؟مگر نه اینکه پیشگیری بهتر از درمان است؟پس بهتر است تدبیری اندیشیده شود تا قبل از اینکه مشکلی برای کسی یا کسانی بوجود بیاید با موارد غیر قانونی و مغایر با اصول بهداشتی برخورد شود.
:
:
:
آخرین اخبار