تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۸۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارش FIVB از ايستادن ايران بر بام واليبال آسيا
 سايت فدراسيون جهاني واليبال پس از قهرماني ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا به بررسي قهرماني شاگردان ولاسکو پرداخت.

تيم ملي واليبال ايران موفق شد با يک نمايش زيبا، کره‌جنوبي را در فينال رقابت‌هاي قهرماني آسيا سه بر صفر شکست دهد و به قهرماني برسد.

سايت فدراسيون جهاني واليبال پس از قهرماني ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در گزارشي به بررسي قهرماني ايران در اين بازي‌ها پرداخت که در زير مي‌خوانيد:

"نزديک به پنج هزار نفر در ورزشگاه حمدان، محل بازي ايران و کره در دوبي حاضر بودند تا با تشويق‌هاي خود ايران را به پيروزي برسانند. تيم ملي واليبال ايران موفق شد در اين بازي در سه ست و با نتايج 25 بر 19، 25 بر 22 و 25 بر 19 تيم جوان کره‌جنوبي را شکست دهد و به دومين قهرماني پياپي خود در اين رقابت‌ها دست يابد.

ايران علاوه بر اين قهرماني جواز حضور در مسابقات قهرماني جهان در سال 2013 ژاپن را به دست آورد.

خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران يک روز پيش از پيروزي ايران بر کره و قهرماني در هفدهمين دوره قهرماني آسيا ، گفته بود "نمي‌خواهيم با حرف نشان دهيم که کدام تيم، تيم برتري است. بازي با کره‌جنوبي، بازي سختي براي ما چه از لحاظ ذهني و چه از لحاظ فيزيکي خواهد بود. آنها مانند ما جواز حضور در مسابقات جهاني را به دست آورده‌اند، به همين خاطر آنها قطعاً در بين چهار تيم برتر قاره و 15 تيم برتر جهان قرار دارند. "

ايران بازي را در ست نخست برابر کره خيلي خوب شروع کرد و توانست در پايان وقت استراحت اول، با نتيجه‌ هشت بر شش به پيروزي برسد. ايران در نهايت با بازي برتر خود توانست اين بازي را با نتيجه‌ 25 بر 19 به سود خود به پايان برساند تا اولين ست بازي را با پيروزي پشت سر بگذارد. کره‌اي‌ها با سرعت و مهارت بازي خودشان را مثل هميشه داشتند، اما دفاع‌هاي روي تور خوب تيم ايران باعث شد تا کره‌اي‌ها ناکام باشند.

حمزه زريني در ست دوم موفق شد با يک سرويس بسيار محکم و دقيق ايران را جلو بياندازد. سرويس‌هاي اين بازيکن باعث شد تا دريافت کننده کره‌اي به دردسر بيفتد. هواداران حاضر در ورزشگاه در اين ست به خوبي تيم ايران را تشويق کردند و ايران موفق شد در نهايت با نتيجه‌ 25 بر 22 اين ست را با پيروزي پشت سر بگذارد. تيم کره‌اي قادر نبود که کار خود را در دور اول مسابقات برابر ايران تکرار کند . آنها حتي نتوانستند يک ست از تيم ايران بگيرند.

تيم ملي واليبال ايران در اين مسابقات تنها يک ست به حريفان داد که آن هم در بازي با کره جنوبي بود. کره‌اي‌ها در ست سوم نيز با نتيجه‌ 25 بر 19 شکست خوردند تا ايران بتواند براي دومين بار پياپي به قهرماني در آسيا دست يابد.

خوليو ولاسکو، سرمربي پر افتخار آرژانتيني تيم ملي ايران پس از قهرماني، گفت: "قهرماني دوره قبل در تهران شيرين بود، اما قهرماني خارج از کشور براي ما اهميت بسيار زيادي داشت. اين قهرماني در قلب همه ما جاي دارد. بازيکنان ما در اين ديدار بهترين نمايش خود را ارائه کردند."

پارک کي وون ، سرمربي تيم ملي واليبال کره که در اين ديدار با ويلچر در کنار زمين حضور داشت، جئون کوان گين را به دليل مصدوميت در بازي قبل در اختيار نداشت.

پيش از اين مسابقه نيز چين موفق شد برابر ژاپن به پيروزي برسد و به مقام سوم مسابقات دست يابد.

** رده بندي‌نهايي واليبال قهرماني آسيا

1- ايران

2- کره جنوبي

3- چين

4- ژاپن

5- استراليا

6- تايلند

7- هند

8- لبنان

9- چين تايپه

10- قزاقستان

11- قطر

12- بحرين

13- عراق

14- امارات

15 – سريلانکا

16- ازبکستان

17- کويت

18- ميانمار

19- عمان

20 – افغانستان

21 – عربستان سعودي

پس از پايان اين مسابقات مسئولان برگزاري رقابت‌ها بهترين‌ها را انتخاب کردند که تيم ملي ايران بيشترين نماينده را داشت.

بهترين امتياز آور: ژئونگ وي جون (چين)

بهترين اسپکر: امير غفور (ايران)

بهترين دفاع روي تور:‌ سيد محمد موسوي (ايران)

بهترين سرويس زن : ژئونگ وي جون (چين)

بهترين ليبرو : فرهاد ظريف (ايران)

بهترين پاسور: سعيد معروف (ايران)

ارزشمندترين بازيکن: سعيد معروف (ايران)


:
:
:
آخرین اخبار