تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۸۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خريد 5 هزار تن خرما از نخلداران به نرخ توافقي
معاون اتحاديه خشكبار خوزستان گفت: تاكنون 5 هزار تن خرما از نخلداران خوزستاني به نرخ خريد توافقي خريداري شده است. يعني 70 درصد از خرماي استان را مراكز بسته‌بندي و فرآوري خرما تحويل گرفته‌اند.

احمد ميرهاشمي عنوان كرد: در حال حاضر 60 واحد فرآوري و بسته‌بندي خرما در استان فعال است كه كار جمع‌آوري و صادرات خرما را انجام مي‌دهند.
وي با بيان اين‌كه امسال كشاورزان از نرخ خريد خرما رضايت، افزود: نرخ خريد توافقي خرما امسال 126 درصد نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش يافته است.
معاون اتحاديه خشكبار خوزستان ادامه داد: سال‌گذشته نرخ خريد توافقي هر كيلوگرم خرما 620 تومان بود اما امسال اين ميزان به 1400 تومان رسيده است.
ميرهاشمي از سازمان جهاد كشاورزي خواست تا جهت ارتقاي كيفيت خرماي خوزستان، نظارت بيشتري را در فرايند توليد و برداشت خرما بر كشاورزان داشته باشند.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سياح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
با سلام اينكه گفته مي شود خرما از كشاورز به قيمت توافقي خريداري شده اصلا صحيح نمي باشد و فقط به كام واسطه ها و دلالان بود كه به قيمت 900 تومان از كشاورزان خريداري كردند و 600 تومان براي هر كيلو به جيب زدند و براي رفاه حال كشاورز نه امكانات مي دهند نه تراكتور مي دهند سموم آفات نخل ليتري 20000 الي 40000 تومان مي باشد بايد خريداري بكنند با شور شدن آب تمام درختان كه بين نخلها كاشته مي شد و بود از بين رفتن مانند زردآلو محلي ،انگور،موز،شاه توت و غيره كشاورز به همين خاطر فقط از نخيلات استفاده دارد آنهم با كليه مشكلات آن تمام كارشناسان كشاورزي تا كنون به خود زحمت ندادند راه حلي براي شخم بين درختان نخل با فاصله نزديك پيدا كنند يعني با توجه به عدم كاشت درختان ديگر در بين نخلها به صرفه است كه فاصله درختان مقداري نسبت به سابق نزديكتر شود ودور يك نخل را با توجه به نبودن امكانات مكانيكي جديد با بيل در گرماي شديد انجام داد يك جوان اين كار را نمي كند بايد امكانات جديد داد تا يك جوان راحتر و سود بيشتري عايد او شود انگيزه شود ما از تمام مسئولين ،كار شناسان مي خواهيم فكري براي كشاورزي آبادان و خرمشهر بكنند كار گروه تخصصي ايجاد كنند به طور مشترك امكانات بدهند تا زمينهاي كوچك در هم ادغام شود و كشاورزي منطقه رونق بگيرد هر چند شوري و پيشرفت اب شور هزاران درخت نخل را از بين برد و مي برد ببخشيد گفته ها زياد هستند با تشكر از شما ؟
:
:
:
آخرین اخبار