تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۸۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت خرید توافقی خرما 1400 تومان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: قیمت خرید توافقی خرما برای امسال یک هزار و 400 تومان است.

کیخسرو چنگلوایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات آبادان که با حضور استاندار خوزستان و مدیران کل و مسئولان شهر آبادان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: امسال باتوجه به اقدامات انجام شده و همچنین کاهش مشکلات ناشی از گرد وغبار و بارندگی‌های مناسب در بحث تولید خرما افزایش کمی و کیفی خواهیم داشت.

وی افزود: 30 درصد از نخیلات استان خوزستان در آبادان است که از این تعداد 95 درصد آنها نیز نخیلات بارور هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برداشت خرما در نخلستان‌های آبادان نسبت به متوسط استان 1/5 برابر افزایش یابد.

چنگلوایی تصریح‌کرد: همچنین امسال پیش‌بینی  برداشت 85 هزار تن خرما در استان خوزستان انجام شده است که از این میزان 45 هزار تن آن خرید توافقی شود.

وی اضافه‌کرد: در بحث صادرات نیز امسال 65 هزا تن محصولات خرما از استان خوزستان صادر خواهد شد که در سهم آبادان از این مقدار 25 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: باتوجه به اینکه قیمت تضمینی خرید خرما هنوز اعلام نشده است اما قیمت توافقی با هماهنگی‌های انجام شده اعلام و میزان آن یک‌هزار و 400 تومان است.

چنگلوایی افزود: این در حالی است که قیمت خرید تضمینی در بهترین شرایط تا 800 تومان است و قیمت توافقی که ما به کشاورزان اعلام کرده‌ایم برای آنها بسیار مناسب است.

وی گفت: مابه‌التفاوت قیمت تضمینی و توافقی امسال 16 میلیارد تومان است که به کشاورزان داده می‌شود این در حالی بود که این مابه‌التفاوت در سال گذشته سه میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: همچنین پیش بینی می‌شود 85 درصد از خرماهای برداشت شده امسال از نوع درجه یک و 15 درصد از نوع درجه دو خواهد بود.
:
:
:
آخرین اخبار