تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۸۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با بهره‌برداری از فاز دوم طرح غدیر انجام می‌پذیرد
تامین آب مورد نیاز آبادان

رئیس سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت:با بهره‌برداری از فاز دوم همه آب مورد نیاز آبادان از طرح غدیر تامین می‌شود.

  علیرضا رضانیا پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات آبادان که با حضور استاندار خوزستان و مدیران کل و مسئولان شهر آبادان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: فاز نخست طرح آبرسانی غدیر که با عنوان یک طرح اضطراری برای آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر بود در سال 89 به انجام رسید.

وی افزود: با اجرای این طرح و بهره‌برداری از آن آب مورد نیاز شهرهای آبادان و خرمشهر و روستاهای طول این مسیر تامین شد.

رئیس سازمان آب‌وبرق خوزستان ادامه داد: هم‌اکنون 100 درصد آب مورد نیاز شهر خرمشهر و 60 تا 70 درصد از آب مورد نیاز آبادان از طریق فاز نخست این طرح تامین می‌شود.

رضانیا تصریح‌کرد: به طور میانگین در طول شبانه‌روز از 16 هزار متر مکعب آبی که از این طرح به آبادان و خرمشهر می‌رسد 70 تا 80 هزار متر مکعب به آبادان و به همین میزان نیز به خرمشهر انتقال داده می‌شود.

وی اضافه‌کرد: در این راستا و به‌منظور تامین باقی مانده آب مورد نیاز برای شهر آبادان فاز دوم این پروژه نیز آغاز به کار شده است.

رئیس سازمان آب‌وبرق خوزستان خاطرنشان‌کرد: طول خط فاز دوم طرح آبرسانی غدیر در حدود 23 کیلومتر است.

وی افزود: از این میزان 17/5 کیلومتر آن به انجام رسیده و 2/5 کیلومتر نیز لوله‌های مورد نیاز این فاز در حال تولید است.

رئیس سازمان آب‌وبرق خوزستان تصریح‌کرد: اما سه کیلومتر باقی مانده، لوله‌های مورد نیاز آن هنوز تولید نشده و این در روند اجرای پروژه مشکلاتی ایجاد می‌کند.

رضانیا اضافه‌کرد: مهم‌ترین دلیل این مشکل نیز در زمینه مشکلات اعتباری است که در صورت رفع آنها می‌توان شاهد اتمام فاز دو باشیم.

وی اضافه‌کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم طرح آبرسانی غدیر 100 درصد شبکه توزیع آب آبادان از طریق این طرح تامین خواهد شد که در بهبود وضعیت آب این شهر تاثیر فراوانی خواهد شد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: پیش‌بینی ابتدایی ما از پایان این خط در آذرماه امسال بود اما به دلیل مشکلات مالی ممکن است قدری این کار به تاخیر بیفتد.

رضانیا گفت: با این وجود سعی می‌شود تا پایان آذرماه و یا دی ماه امسال فاز دو طرح آبرسانی غدیر به‌منظور تامین آب مورد نیاز شهر آبادان آماده بهره‌برداری شود.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ارشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
0
قولهای تکراری
:
:
:
آخرین اخبار