تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۸۵۹۲
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نامه سرگشاده مسعود اسدی، رييس نظام صنفي كشاورزي خوزستان از حضرات آیات موسوی جزایری و شفیعی استمداد شد؛
طرح هـای انتقـال آب به ضرر امنیـت ملـی است / پشت پرده برخی انتصابات در استانها و وزارت نیرو
لذا به نظر می رسد در این شرایط خوزستان حالت بلا دفاع بوده و در مقابل سازماندهی عظیم انجام شده جهت انتقال آب هیچگونه امکان مقاومت و جلوگیری فعال و بالفعلی وجود ندارد /. حداقل 3 و بقولی 4 وزیر اصفهانی و سیل معاونین و رؤسای سازمانهای ملی اثبات این مدعی بود/ ... بدین شکل دیگر هیچگونه مخالفتی برای هیچگونه هزینه کردی در زمینه انتقال آب نخواهد بود ...
خوزنیوز: رييس نظام صنفي كشاورزي خوزستان با ارسال نامه سرگشاده اي به علماي استان ضمن استمداد طلبیدن از آنان، از روي دادن برخي اتفاقات مهم پرده برداشت.

در نامه سرگشاده  مسعود اسدی، رييس نظام صنفي كشاورزي خوزستان از حضرات آیات موسوی جزایری و شفیعی استمداد شد

به گزارش خوزنیوز، در اين نامه سرگشاده آمده است:

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در خوزستان و حضرت آیت الله العظمی شفیعی نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری

سلام علیکم
احتراماً به اطلاع می رساند شرایطی پیش آمده که بدلایلی که ذیلاً به عرض خواهد رسید وظیفه کاری، وجدانی و اخلاقی خود دانستم مصدع گردیده و آن بزرگواران را از پشت پرده اتفاقات بسیار مهمی که در حال وقوع است آگاه و به نمایندگی از کشاورزان استان بوسیله این نامه سرگشاده استمداد طلبم.

چنانچه مستحضرید پس از انتخابات خرداد ماه و آغاز گمانه زنی ها برای تصدی سمت های عالی کشور خیلی زود مشخص گردید اصفهانی های همیشه سهیم در حاکمیت، این بار سهم بسیار بیشتری در دولت تدبیر و امید خواهند داشت و این چنین نیز شد. حداقل 3 و بقولی 4 وزیر اصفهانی و سیل معاونین و رؤسای سازمانهای ملی اثبات این مدعی بود اما به نظر می رسد این عزیزان ما که الحق و انصاف در لیاقت، همدلی، اتحاد و تعصب شدید استانی و منطقه ای منحصر به فرد می باشند تصمیم دارند این بار از موقعیت دولتی بی نظیر خود یک استفاده تاریخی ببرند و آنهم احیای زاینده رود و اجرایی نمودن تمامی طرحهای انتقال آب از سرچشمه های کارون و از کیسه بیت المال است که برای رسیدن به این مهم با توجه به نفوذ فراوان خود در دولت و مجلس مهره چینی ماهرانه ای کرده اند که اگر با دید بصیرت به این چینش ها بنگریم بخوبی متوجه می شویم که این بزرگواران برای رسیدن به مقصود، گویی آرایش جنگی گرفته اند چرا که برترین و متعصب ترین رجال خود را به صف نموده اند.

آنها در اولین و واضح ترین قدم خود در این راه برجسته ترین مدیر آبی خود يعني مهندس زرگر را که سابقه معاونت آب و آبفای وزارت نیرو و رهبری متعصبانه طرحهای انتقال آب را در کارنامه خود دارد( مهمترین طرح های مطالعات انتقال آب در زمان وی کلید خورد) را به عنوان استاندار اصفهان به میدان فرستادند. وی نیز در اولین اقدام معنادار خود بازدید چندین ساعته ای از طرحهای در دست اقدام انتقال آب انجام داد.

سپس در دومین قدم در تعاملی آشکار با دیگر لابی قدرتمند دولت و مجلس(آذری ها) مهندس رحیم میدانی مدیر عامل آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی را که ظاهراً ماموریت احیای دریاچه ارومیه را دارد به عنوان معاونت آب و آبفای وزارت نیرو رساندند تا در رودربایستی هزینه نجومی طرح انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه دیگر مخالفتی با هزینه های کلان انتقال آب از سرچشمه های کارون به اصفهان نباشد. لازم به ذکر است از مهمترین عواملی که تاكنونمانع از اجرایی شدن طرحهای انتقال آب گردیده هزینه هنگفت آن بوده است.

در سومین انتصاب در این مسیر در پاسخ به همان همراهی شان در انتصاب رحیم میدانی آذری، موفق شدند دیگر اصفهانی متعصب به این هدف یعنی حاج رسولی ها( از بستگان نزدیک حاج رسولیهای شورای شهر اصفهان) را در ریاست سازمان بسیار کلیدی و استراتژیک مدیریت منابع آب ابقاء نمایند و بدین ترتیب وزارت نیرو برای اولین بار به صورت یکدست در اختیار کسانی قرار گرفته است که همه بدنبال انتقال آب می باشند چه از دریای خزر به دریاچه ارومیه و چه از کارون به زاینده رود و هر کجای دیگر.

بدین شکل دیگر هیچگونه مخالفتی برای هیچگونه هزینه کردی نخواهد بود این موضوع را شخص وزیر نیرو در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در مورخ 16 مهر 1392 اعلام کرد و صراحتاً و بدون رودربایستی گفت برای زاینده رود همچون دریاچه ارومیه عمل می کنیم.

اما در تکه نگران کننده ای از این پازل، اخبار موثق حاکی از برگزاری جلسات و انجام هماهنگی ها از سوی جریان فوق الذکر با تشکل های زیست محیطی و صنفی خصوصاً نظام صنفی کشاورزی اصفهان به عنوان تشکل قدرتمند کشاورزان استان اصفهان جهت انجام اقداماتی به منظور فضاسازی اجتماعی و فشار مردمی بر دولت مرکزی جهت ایجاد فضای مناسب برای اقدامات عملی و سریع افراد پیش گفته در عملی نمودن طرحهای انتقال می باشد( مشابه اقدامات سال قبل کشاورزان اصفهان در مورد قطع نمودن خط لوله آب شرب یزد که منجر به موافقت تهران با بازکردن سد زاینده رود شد) و تمام کننده و راهبری کننده این پروسه پیچیده و کامل، نمایندگان قدرتمند اصفهان در مجلس هستند. نمایندگانی توانمند و بشدت متحد وجنگنده بر روی منافع اصفهان که در میان آنها افرادی چون کامران، فولادگر و... حضور دارند که بدون شک چهره های ملی و قطب های مسلم قدرت و نفوذ در مجلس و در نتیجه مسلط بر دولت اند که متاسفانه استان خوزستان به رغم داشتن 18 نماینده متدین، محترم و مردمی به غیر از سه یا چهار نفرشان مابقی اصولاً فاقد هرگونه جایگاه تصمیم سازی و نفوذ کاریزماتیک شخصی، حزبی یا تشکیلاتی در مجلس و دولت می باشند و از طرفی مثل اکثر دوره های مجلس بشدت غیر متحد و پراکنده می باشند به نحوی که به زحمت می توان 5 نفر از این بزرگواران را در موضعی متحد یافت و به هیچ وجه نمی توان امیدی به این عزیزان داشت.

از سویی هر چند خوزستان فرزندانی صاحب مقام در مرکز دارد اما متاسفانه آنها نه از لحاظ عده و نه از لحاظ نفوذ و اثرگذاری به هیچ وجه قابل مقایسه با باند حامیان انتقال آب در مرکز نیستند، هر چند استثتاناتی هم در میان این عزیزان وجود دارد. لذا به خوزستانی های مرکز نشین هم در این مسیر امید چندانی نمی توان داشت.

در درون استان بدلیل همزمان شدن این موضوع با تغییرات مدیریتی از استانداری گرفته تا ادارات کل، تمامی سیاسیون و نخبگان که می توانند در این مسیر مفید باشند تمام فکر و ذهن خود را معطوف به این تغییرات کرده اند و عملاً حتی به نظر نمی رسد فرصت فکر کردن به این امر را داشته باشند.

همچنین تشکل های زیست محیطی و صنوف کشاورزی یا توانی ندارند یا آنهایی که دارند همانند نظام صنفی به دلیل شرایط خاص استان با احساس مسئولیت و تعهد و همچنین سرخوردگی ناشی از نبودن هرگونه همراهی در مقاومت در مقابل اجرای طرحهای انتقال آب صلاح نمی دانند که نظیر همتایان اصفهانی خود از نفوذ و جایگاه اجتماعی خود به منظور ایجاد حرکتهای صنفی کشاورزان جهت تحت فشار قراردادن دولت مرکزی استفاده نماید.

لذا به نظر می رسد در این شرایط خوزستان حالت بلا دفاع بوده و در مقابل سازماندهی عظیم انجام شده جهت انتقال آب هیچگونه امکان مقاومت و جلوگیری فعال و بالفعلی وجود ندارد.

لذا به نمایندگی از جامعه کشاورزان استان به عنوان متضرر اصلی اجرای طرحهای انتقال آب از آن حضرات آیات عظام که همیشه و در هر زمان و هر برهه ای مصداق بارز حدیث شریف العلماء حصون الاسلام و ملجاء و پناهگاه مردم و کشاورزان و مایه خیر و برکت و احساس امنیت و آرامش مومنین و ساکنین این استان بوده اید ملتمسانه و عاجزانه در خواست می نمایم به هر طریقی خصوصاٌ توجه دادن و فعال نمودن و موظف نمودن نمایندگان، مدیران، سیاسیون و نخبگان استان به پیگیری این موضوع از عملی نمودن طرحهای انتقال آب جلوگیری و یا حداقل از حجم و میزان آن کاسته شود چرا که در صورتیکه طرحهای انتقال آب، تمام و کمال به بهره برداری برسد خوزستان با مشکلات شدید کم آبی مواجه خواهد شد و این موضوع در کلان امنیت ملی کشور هم اثرات منفی شدیدی خواهد داشت که لازم است دستگاههای ذیربط خصوصاً برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر شمخانی نه از باب یک موضع منطقه ای بلکه از باب امنیت ملی به آن توجه داده شود.

خداوند بزرگ را گواه می گیرم که در پیگیری این موضوع بیش از هر چیز منافع کلان و امنیت ملی کشور را دیده و هر چند بعنوان نماینده قانونی بیش از 200 هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان، دفاع از حقوق حقه آنها را وظیفه مسلم خود می دانم ولی در این قضیه در میان مدت و بلند مدت بیش از کشاورزان استان منافع ملی و امنیت ملی را متضرر می دانم.

مسعود اسدی
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان
و رئیس مجمع تشکل های کشاورزی ايران
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۳
حميدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
31
بايد تشكلهاي كشاورزي با هم متحد شده و جلوي انتقال آب كارون را بگيرند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
از مسئولین ونمایندگان تنوری داغ نمی شود باید تشکل ها مردم نهاد رسانه ها و مردم خودشان پیش قدم شوند و به دنبال احقاق خوزستان برآیند.
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
23
خوزستان ایرانو نجان میده اما همچنان مسئولینی ... بر این استان شهید پرور و نخبه پرور نظارت میکنند.
شرف الدين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
2
16
آقاي اسدي از ناظرين گندم چه خبر؟! بعنوان رييس مجمع تشكلهاي كشاورزي كل ايران پيگير شويد كه استخدام ناظرين به كجا كشيد. به هر حال تنها مدير ملي در بخش كشاورزي شماييد و از آنجايي كه دستتان به وزير جهاد مي رسد خواهشا مشكل ناظرين گندم را حل كنيد.
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
2
17
مسئولین چرا کاری نمی کنین مگه نمی بینید اصفهانیا حاضرن ایرانو بدوشن ولی خودشون راحت باشن ابی که حق مردم خوزستانه اگه به اصفهان منتقل بشه بدبختی های فراوانی بدنبال داره که یکیش مسائل امنیتیه اگه نمایندگان اصفهان متحدن شما هم متحد باشین از جایگاهتون که از رای مردم بدست اوردین به نفع مردم استان استفاده کنین از کسانی که نفوذ دارند کمک بگیرید ومجلس رو مجبور کنید که هیچوقت چنین طرحی رو تصویب نکنه با اینکه مردم خوزستان صدمات زیادی در جنگ دیدن هیچوقت حقشون ادا نشد لااقل حق مسلم کارونو از خوزستانیا نگیرین. در پایان از ایت الله جزایری می خواهیم با جمع کردن مسئولین خوزستانی و استفاده از همه ی انها در جلوگیری از این طرح غیرمنطقی حنای اصفهانی ها را بی رنگ کنند .
و من الله توفیق
ویسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
18
امیدواریم علمای خوزستان و بخصوص بزرگوران ذکر شده ورود کنند چون همانطور که به درستی توسط آقای اسدی ذکر شد به نمایندگان استان امیدی نیست به مسئولین که از ابتدا امیدی نبود. به هرحال کارهای بدون فکر و برنامه سرنوشت خوبی پیدا نمی کند.
به عنوان مثال سد گتوند با هزینه های چندین میلیاردی درست می شوند بدون اینکه به آثار آن فکرکنند و این می شود که امروز دوباره باید میلیاردها تومان صرف نمک زدایی کنند و کشاورزی و آب خوزستان را هم رو به نابودی می برد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
27
درود برفرزند راستين خوزستان بدور از تعصب وحاشيه هاي مخرب دراستان عقب افتاده مان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
19
بسیار عالی بود. تمام خوزستانیها باید یکپارچه و متحد و به دور از وابستگیهای قومی و گروهی یکصدا فریاد بزنند و از حقوق نسلهای آینده دفاع نمایند که فردا دیر است.
طرفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
11
مقتدایی اهل دعوانیست .هیچ اتفاقی نخواهدافتاد
اميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
16
نمايندگان استان ياد بگيريد .كاري كنيد كه بعدها پشيمان نشويد.خوزستان اب نداشته باشه امنيت هم نداره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
13
برداران محترم مرکز نشین و استانهای فوق الذکر. باید اکنون دریافته باشید که خوزستان بیدار شده است و حقوق خود را از رسانه ها و فعالین غیر دولتی خود از مرکز و شما مطالبه می کند. گذشت آن موقعی که در پرده اتفاقاتی می افتاد بدون آنکه کسی متوجه بشود و اقدام بکند. ما برای منافع استان تمام اتفاقات کشور را رصد می کنیم . فقط از این جهت خوشحال باشید که این حلقه هنوز به دلیل خلا نمایندگان و مسئولینی توانمند و دلسوز تکمیل نشده است که آن هم گام بعدی خواهد بود. آینده متعلق به خوزستان است.
خسروی مسجدسلیمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
15
درود بر افراد شجاع ودلسوزی مانند اسدی واسدی ها.کاش چند نفر دیگر هم مثل ایشان بفکر مردم بودند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
3
10
فرزند خوزستان عزیز مقتدایی جلوشو می گیره
پاسخ ها
حمیدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
انتخاب مقتدایی هم فطعه ای دیگر از پازل انتخاب مدیران و مسایل پشت پرده برای بردن آب و توقف توسعه خوزستان است مقتدایی بیش 14 سال است که ساکت است
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
3
10
مقتدایی باغیرت نمیگذاره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
3
6
مقتدایی خودشو نشون میده نمیزاره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
13
هزینه های انتقال از محل فروش نفت تامین میشود .یعنی آب کارون را با پول نفتمان میبرند. این یعنی فاجعه . خود را مشغول به این کرده ایم پستهای سازمانی را این گروه بگیرند و آن نگیرند . غافل از اینکه خوزستان در حال ?
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
8
درود بر اسدی. آفرین به موقع تذکر دادی. تمام کسانی که در این خصوص کوتاهی کنند بعدا باید پیش مردم خوزستان و وجدان خود پاسخگو باشند.
اصفهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
10
3
زمانی که خوزستان در جنگ بود و تمام زیر ساختهای آن خراب شد ما مشغول آباد کردن استانمان بودیم از شما متشکریم که با نفت خود استان اصفهان را تبدیل به یک استان اروپایی کردید. ما شما را میشناسیم و با اخلاقیات شما آشناییم. شما خوشبختانه با هم اختلاف دارید و بدنبال مسایل دیگری هستید که این استان شمارا در هر شاخصی از بیکاری وغیره در ردیف آخر قرا داده وانشااله ما بتدریج کار را خود را خواهیم کرد دیر یا زود...
پاسخ ها
خوزستانی ایراندوست
| - |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
خدایا سرزمینم را از دروغ، جنگ و خشکسالی نجات بده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
گذشت اون زمان دادا. خوزستان دیگه بهشت فعالیتهای اقتصادی و گوشت قربانی شما نیست. اون ممه را لولو برد.
بیطرف
|
-
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
2
11
قابل توجه آقای رضایی که با چند دوره کاندید ریاست جمهور شدنش باعث این شد که سهمی از دولت به خوزستانیها نرسد
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
8
درود بر شما فرزندان شجاع و غیور خوزستانی عاجزانه از محضر آیات عظام درخواست داریم این قضیه را از طریق مقام عظمای ولایت پیگیری نمایند
سیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
9
واقعا از تحلیل ارائه شده لذت بردم
حسن جلالی
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
6
از همه طریق دارن از خوزستان می ... حالا کارشون به جای رسیده که می خوان کامل خشکش کنن
ایرانی
|
-
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
14
2
این سخنان ضدامنیتی وضدمیهنی و تجزیه طلبانه است -اصفهان هزاران شهیدوجانباز سرافراز تقدیم ایران زمین وخاک خوزستان کرده است وبرخلاف خوزستانیها تعصب کورندارندورازموفقیتشان سختکوشی و دوری ازتعصبات کورقومی وقبیله ای است و توانایی ومدیریت شخص ارجح میباشدنه قومیت محض-جاویدایران همه جای ایران سرای من است
پاسخ ها
رضا از اهواز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
نه عزیزم این حرفا نه تجزیه طلبانه است و نه ضد میهنی، بلکه ضد ظلم و چپاول و دزدیه. الکی هم همه مسائل رو به همدیگه ربط نده. اینکه یه تعداد اصفهانی میخوان آب خوزستان رو ... چه ربطی به خون شهدا داره؟ اتفاقا همین شماها هستین که با این کاراتون دارین خون شهدا رو پایمال میکنین و چهره اصفهانی ها رو توی کشور خراب میکنید. موضوع خیلی ساده است. خاک خوزستان از نظر غنی بودن غیر قابل قیاس با خاک اصفهانه ، آب هم که همین جاست پس چه دلیلی داره برای توسعه کشاورزی توی کشور ، با صرف هزینه های نجومی ، این ... ضد زیست محیطی انجام بشه و آب رو از یه جای حاصلخیز به یه جای بایر انتقال بدیم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
آقای برادر و یا خواهر اصفهانی که حالا داری ما را به ضد میهنی هم متهم میکنی!
آیا اگر خوزستان آب نداشت وزاینده رود آب داشت حاضر بدی یک قطره از آب زاینده رود را به خوزستان بدهید؟
نن میویم خید دلیل هم دارم. مثال رفتاری که در شکستن لوله های اتتقال آب ما خوزستانی ها به یزد بود. وقتی شما حاضر آبی که متعلق به خوتان نیست به یک استان دیگر برود آن موقع حاضرید آب زاینده رود را به کسه دیگه ای بدید. نمی دونم وقتی اسم شما میاد یاد .... می افتم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
3
نمایندگان که هیچ کاری نمیکنن.صداوسیما وخبرنگاران هم هیچ کاری برای اطلاع رسانی نمیکنن.وهیچ نماینده ای زیرسوال نمیره.این قضیه باید رسانه ای باشه.وقتی صدای ما در رسانه ملی نیست چطور عدم رضایت ما به گوش دولت برسه.الان دولت خیال کرده ما هیچ مشکلی نداریم.نمایندگان آذربایجان رو تکان دادن رسانه ملی هم پخش کرد.خبرنگاران چه کردن در این استان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
2
با همدلی هم میتوان از تصییع حقوق استان جلوگیری کرد و هم زمینه توسعه استان را فراهم نمود.پیشنهاد مینمایم سمیناری با حضور کلیه دلسوزان و متخصصان خوزستانی و بین المللی برگزار شود و جلوی اقدامات بعدی برداشت آب کارون را گرفت . آنانی که فکر و ذکرشان دریاچه ارومیه است عظمت هور عظیم وشادگان را فراموش کرده اند که در حال از بین رفتن هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
4
با همدلی هم میتوان از تصییع حقوق استان جلوگیری کرد و هم زمینه توسعه استان را فراهم نمود.پیشنهاد مینمایم سمیناری با حضور کلیه دلسوزان و متخصصان خوزستانی و بین المللی برگزار شود و جلوی اقدامات بعدی برداشت آب کارون را گرفت . آنانی که فکر و ذکرشان دریاچه ارومیه است عظمت هور عظیم وشادگان را فراموش کرده اند که در حال از بین رفتن هستند
امین علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
2
خوزستان درگذر تاریخ:خوزستان بعد ازورود اسلام تا دوره قاجار-پیدایش نفت ونقش شرکت نفت درتغییرات سیاسی-اهواز ازملی شدن صنعت نفت تا کودتای 28مرداد1332-اهواز در فاصله ی قیام15خرداد1342تا19دی1356-حوادث سال1356 در اهواز-فاجعه بزرگ سینما رکس آبادان-پیروزی انقلاب اسلامی1357-اوج گیری انقلاب اسلامی دراهواز وانقلاب فرهنگی دردانشگاهها-آغازجنگ تحمیلی 31شهریور1359-23هزار شهید استان خوزستان و....=عدم توسعه استان خوزستان
سپهسالار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
3
گواه ادای دین خوزستان به اسلام دردروران جنگ تحمیلی بنیانگذارفقیدانقلاب حضرت امام (ره)است.حالاعلیرغم ادای دین بدهکارگردیده وبایدتقاص هم پس بدهد.کسی هم التفات نمی کند.خوزستان به زبان پاکان می گویدامامن ناصرینصرنی هل من مجیب یجیبنی.حضرت امیرمی فرموداگر اقالیم هفتگانه رابه اودهندپوست جویی ازدهان مورچه ای نمی گیرد.آیاماحقی ازاستانهای دیگرستانده یاضایع کرده ایم.اگرمااززاینده رودیادریاچه ارومیه آب برای شرب می خواستیم آن حضرات باآن موافقت می کردند؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
3
انتقال اب از دریای مازندران به دریاچه ارومیه یک پروژه بی هدف غیر منطقی و غیر علمی است هزینه انتقال ، حجم ابی، متفاوت بودن ترکیب شیمیایی اب دو محیط ، انتقال بسیاری از موجودات مهاجم زیستی ، و همین طور الودگی بالا اب دریای مازندران و دیگر عوامل دیگر این طرح را در بدو تولد با شکست همراه میکند در مدیریت زیستی منابع اب یک اصل حکم فرما است تغییرات انجام شده را به جایگاه اولیه ان بر گردانید همین ویا تغییرات با مدیریت و قابل کنترل باشد نه مثل زمان کنونی که دیگر نتوانید هیچ کاری بکنید متخصصان باید وارد شوند و کارگروههای علمی و بیطرف و با وجدان تصمیم گیری کنند هر چند تدبیر بعید و دور است
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
3
باید به نظر کارشناسانه ایشان توجه اساسی بشود
شیخ زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
2
ای کاش تمامی مسئولین استانی مثل آقای اسدی دلسوز و پیگیر مطالبات خوزستانی ها بود.درود بر تو ای فرزند راستین خوزستان
گمنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
2
صحبت از زاینده رو شد یه چیزی به ذهنم رسید چرا باید زاینده رود رو همه ایرانیا بشناسن ولی رود خانه گرگر رو که تنها رود خانه دست ساز دنیاست و جز یکی از اثار سازه های ابی شوشتر هست و تو یونسکو ثبت جهانی شده رو حتی خوزستانیا هم نشناسن؟؟؟ واقعا چرا؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
0
باید به طور جدی جلوی این موضوع گرفته بشه. نمایندگان محترم خوزستانی باید یک بار هم که شده باهم متحد بشوند همین الان هم وضعیت آب خوزستان خوب نیست وای به حال روزی که کمتر هم بشه. جناب آقای اسدی رونوشت همین نامه را به نمایندگان و دیگر افراد با نفوذ استان بفرستید.
شکر خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
1
انصافا تحلیلتان ما را امید وار کرد که بالاخره کسانی هم در این استان وجود دارد که مغزش کار میکند
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
3
1
اصفهانیها و آذریها که کارشان درست است خوزستانیها باید یاد بگیرند و فقط به منافع شخصیشون فکر نکنند
یک اصفهانی اصیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
6
0
ما با پول نفت شما و آب کوهرنگ و کارون عشق می کنیم شما هم توسر هم بزنید.
یادمه نماینده هاتون میخواستن استعفا بدن برای بهشت اباد پس چی ؟
استعفا مال مرده نه ...
پاسخ ها
خوزستانی ایراندوست
| - |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
خدایا سرزمینم را از دروغ، جنگ و خشکسالی نجات بده --جناب یک اصفهانی اصیلللل تویا ایرانی نیستی یادروغگویی چون به هموطنت بی احترامی میکنید-- بنده اصرارواعتقاددارم آب کارون وآب خوزستان دردرجه اول دوم سوم برای تامین تمام نیازهای آشامیدنی وکشاورزی استانمان مصرف شود وبعدمازادآن باتامین هزینه انتقال و حقابه آن برای سایرمناطق کشور استفاده گردداما باحرفای قومیتی ومتعصبانه وضدمیهنی مخالفم که دربرخی اظهارات مشاهده میگردد.
عاشق خوزستان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
ای -یک اصفهانی اصیل- که به قول خودت داری با نفت و ابمون عشق می کنی بدان مال حروم خوردن نداره وانشاالله از انتقال اب رود اصیل کارون جلوگیری خواهد شد تا عشقت به کشک تبدیل بشه ما هنوز نمردیم وخدا جای حق نشسته.
یک اهوازی اصیل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
حالا بزار ببین چطوری از دماغتون در بیاد . ولی اون روز این حرفای گستاخانه ات رو به خاطر بیار!!!!!
کشاورز خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
2
بخدا قسم من کشاورزم دارای ‏30‏ هکتار زمین دراهواز جفت ساحل کارون هستم حالا نزدیک ‏3‏ سال است برای مجوز آب کشاورزی از سازمان آب دوندگی میکنم مجوز برداشت آب از رودخانه ندارم میگویند دستور وزارت نیرو کسی حق برداشت از آب کارون ندارد
عاشق خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
2
ای -یک اصفهانی اصیل- که به قول خودت داری با نفت و ابمون عشق می کنی بدان مال حروم خوردن نداره وانشاالله از انتقال اب رود اصیل کارون جلوگیری خواهد شد تا عشقت به کشک تبدیل بشه ما هنوز نمردیم وخدا جای حق نشسته.
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
1
باتشکر ازمهندس اسدی که همیشه دغدغه استان وکشاورزان رادارند وانصافا قلم وسخن نافذدارندمهمترین عامل دراین بحث ها نمایندگان مجلس هستند که مشغول به خنثی سازی فعالیتهای خود هستند واغلب انها به فکراین هستندکه چگونه دراینده وارد مجلس شوند
محمد منجزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
1
سلام باوجود حضرات ایت ونمایندگان با غیرت استان و وجود مفاخری همچون اقایان محسن رضایی و علی شمخانی و غیرت و تعصب تمامی مردم خوزستان از این کار جلوگیری میشود خوزستان باغیرت همچنان سرفراز سربلند خواهد بود
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
مقدمات اين كارتوسط مديران استان شروع شده تمام كارون شده جزيره براي شهربازي اصفهاني حفته نوش جونت
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
1
كجايند مردان پر مدعا ؟

كجايند دستان ِ مشكل گشا؟

گر چه جز فقر همسايه ام نيست

گرچه جز مرگ آسايه ام نيست

نخل سبزم كه پر شاخ وبرگم

از چه ترسانی ؛ از روز مرگم؟!
مجید
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
4
1
من یک اصفهانی هستم. ولی مقاله شما بشدت موافقم. کم آبی اصفهان فقط و فقط به دلیل سوءمدیریت در منابع آبی اصفهان است. برداشت بیش از حد در بالادست اصفهان یعنی چهارمحال و پایین دست یعنی یزد و کرمان وضعیت زاینده رود را اینگونه کرده است. و ضرر اصلی در طرح بهشت آباد را باز هم اصفهان و خوزستان خواهند کرد. به خصوص اصفهان که نه استانهای بالادستی و نه استانهای پایین دستی سرایی آبی ندارند.
مطمئنم اگر 1.1 میلیارد به 10 میلیارد هم برسد خروجی آن ظرف مدت کمتر از 5 سال به همه استانهای مجاور میرسد به غیر از اصفهان.
به عنوان یک اصفهانی میدانم که بیشتر دغدغه ذهنی مردم اصفهان خشکی زاینده رود و سوء برداشت آب از حوزه زاینده رود برای سایر استانهای بالا و پایین دست است.
در مورد اول با پمپاژ آب از شرق اصفهان به غرب که تقریبا طول 10 کیلومتر دارد میتوان دغدغه فکری مردم اصفهان را برطرف کرد.
و مورد دوم هم با مدیریت مصرف در بالا و پایین دست مشکل حل خواهد شد. برای نمونه باید این نکته را گفت که در چند سال اخیر در اطراف یزد کویری تعداد زیادی گلخانه ساخته اند و حتی در خود اصفهان " خیار گلخانه ای یزدی" به فروش میرسد !!!
صاحب اصلی آب هر منطقه مردم آن هستند و این شامل کارون ، زاینده رو و هر حوزه آبی دیگری میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
آقای یک اصفهانی
مطمئنی ایران زندگی می کنی ؟
سرچشمه کارون و زاینده رود استان بختیاری هست و بیشترین ضرر بعد از ضرر ملی انتقال آب متوجه بختیاری و خوزستان هست. لطفا قاطی نکن.
اگه این آب از بیابان شما سرچشمه میگرفت به والله قسم که اگه قطره ایی از اون را به کسی میدادی
مگه یادتون نیست با چند لوله انتقال اب کوهرنگ به یزد که فقط از استان شما می گذشت چه کردید؟
حیف اب کوهرنگ و حیف که مردمش اینقدر در فقر نگه داشته شده اند
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
1
1
آقای اصفهانی به اصطلاح اصیل شما اگه خیلی به فکر منافع کشور بودی متوجه میشدی که حتی با آوردن سرشاخه های خلیج فارس هم نمیشه واسه زاینده رود کاری کرد چرا که بقول 99% اصفهانی ها شما در مدیریت منابع آبی دچار سوء مدیریت هستین.
:
:
:
آخرین اخبار