تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه شهر بزرگ خوزستان بدون فرماندار/ ماهشهر سرپرست هم ندارد
در آستانه ورود به ایام انتخابات مجلس، سه شهرستان بزرگ استان خوزستان از داشتن فرماندار محروم مانده اند / در حالیکه انتظار می رود حداقل در شهرهای بزرگ استان حضور فرماندارانی کارآمد برای نظارت بر حسن انجام امور، امری بدیهی به شمار می رود در شرایط فعلی شهرستانهای آبادان، دزفول و بندرماهشهر به عنوان سه شهر بزرگ استان توسط سرپرست اداره می شوند

در آستانه ورود به ایام انتخابات مجلس، سه شهرستان بزرگ استان خوزستان از داشتن فرماندار محروم مانده اند.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، در حالیکه انتظار می رود حداقل در شهرهای بزرگ استان حضور فرماندارانی کارآمد برای نظارت بر حسن انجام امور، امری بدیهی به شمار می رود در شرایط فعلی شهرستانهای آبادان، دزفول و بندرماهشهر به عنوان سه شهر بزرگ استان توسط سرپرست اداره می شوند و این موضوع به هیچ وجه زیبنده استان نیست.

آبادان هفت بدون فرماندار
 
در شهرستان آبادان، سید خلف موسوی بعد از جنجال فراوان و با حمایت اغلب نمایندگان استان در مجلس از فرمانداری آبادان پس از تقریبا پنج سال جدا و به سمت مدیرکل سازمان صنایع و معادن استان خوزستان منصوب شد. مراسم معارفه وی به عنوان مدیرکل جدید و همچنین خداحافظی رسمی با فرمانداری آبادان روز 23 آذرماه سال 1389 برگزار شد.

از آن تاریخ به بعد فرمانداری آبادان به دست حمید قناعتی مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با حفظ سمت سپرده شد ولی با وجود عدم تمایل قناعتی در این سمت انتظار برای معرفی فرماندار جدید آبادان طولانی مدت و خسته کننده شده است.

در همین خصوص گفته می شود بهرام ایلخاص زاده فرماندار شهرستان امیدیه به زودی به عنوان فرماندار جدید شهرستان آبادان معرفی و در همین هفته معارفه می شود که البته تاکنون این امر محقق نشده است.

از سوی دیگر در شهرستان دزفول به عنوان سومین شهر بزرگ استان خوزستان نیز وضعیت شهرستان آبادان در حال تکرار شدن است و از زمانی که غلامرضا اخوان صباغ به عنوان سرپرست جدید اداره کل حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان منصوب شد تاکنون این قطب بزرگ کشاورزی استان و کشور بدون فرماندار است.

هر چند در این مدت عبدالرضا احسانی نیا فرماندار دزفولی الاصل رامشیر به عنوان سرپرست به شهر خود بازگشت ولی با توجه به شرایط سیاسی خاص شهرستان دزفول لزوم معرفی یک فرماندار که به طور طبیعی قدرتی به مراتب فراتر از یک سرپرست دارد در این شهر به شدت احساس می شود.

ماهشهر حتی سرپرست هم ندارد
 
در ماهشهر به عنوان قطب پتروشیمی کشور نیز وضعیت حتی بدتر هم هست زیرا قائد اسلامی نسب بعد از قبول استفعایش از سمت فرمانداری ماهشهر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بندر گناوه و دیلم از ابتدای این هفته، دیگر سمتی در این فرمانداری ندارد ولی عجیب تر اینکه خروج وی در شرایطی محقق شده که برای این شهرستان حتی سرپرست نیز معرفی نشده است.

البته هم اکنون منوچهر حیاتی فرماندار سابق شهرستان شادگان به عنوان معاون فرماندار ماهشهر امورات را پیگیری می کند ولی عملا این منطقه نیز بی فرماندار مانده و این در حالیست که هم اینک درگیری شورای شهر و شهردار بندرامام خمینی (ره)به عنوان یکی از شهرهای تابع شهرستان بندرماهشهر به اوج خود رسیده است.

در همین خصوص عبدالله کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: البته شنیده ایم که طلسم نبود فرماندار در شهرستان آبادان به زودی شکسته می شود و بهرام ایلخاص زاده فرماندار شهرستان امیدیه به عنوان فرماندار جدید شهرستان آبادان منصوب می شود.
 
وی افزود: البته نباید از دولتی که اکنون حتی وزارتخانه هایش نیز توسط سرپرست اداره می شوند انتظاری فراتر از این موضوع داشت و اعتراض کنیم که چرا سه شهرستان بزرگ استان خوزستان هم اینک فاقد فرماندار هستند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این شرایط از اینکه بعد از هفت ماه قرار است فرماندار جدید شهرستان آبادان معرفی شود نیز جای شکرش باقیست ولی انتظار ما از استاندار خوزستان فراتر از این موارد است زیرا آبادان به عنوان دومین شهر بزرگ استان خوزستان نباید با چنین شرایطی مواجه شود هر چند در حال حاضر قناعتی در حال اجرای امور مربوط به فرمانداری است ولی حضور یک فرماندار بی شک نتایج بهتری به همراه خوهد داشت.

در آستانه انتخابات حضور فرماندار ضروری است
 
وی ادامه داد: در آستانه انتخابات و اینکه زنگ تبلیغات به صورت غیر رسمی در اغلب شهرهای استان به صدا درآمده و یک نظارت جدی و مستمر برای هرگونه تعدی از قانون در شهرهای استان به خصوص سه شهر پیش گفته که از داشتن فرماندار محروم هستند لازم و ضروری است و به نظر می رسد تعلل در این کار درست نباشد.

کعبی در خصوص اینکه علت نداشتن فرماندار در سه شهرستان بزرگ استان خوزستان شاید نبود افراد با تجربه و کاردان است، تاکید کرد: اتفاقا افراد با تجربه و کاردان فراوانی هستند ولی متاسفانه مدیران دولت در اتخاذ تصمیمات خود با مشکل مواجه هستند.
:
:
:
آخرین اخبار