تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۸۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناصر فریادشیران:
مایلی کهن 6 سال پیش اعلام خطر کرده بود
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اگر در فوتبال ایران مشکل و فساد نبود اصل کمیسیون نود و مجلس وارد نمی شدند.
ناصر فریاد شیران در خصوص پروندۀ تبانی و رشوه داوري گفت: در فوتبال ما هر کسی که می گوید ورزش فوتبال پاک است، خودش ناپاک است. ورزش نیز مانند سایر نهادها از قبیل بانک یا وزارت خانه ها دارای یک سری مشکلات است. اما آنچه باعث تفاوت فوتبال با سایر نهادها می شود این است که در جامعۀ فوتبال بعضی افراد فرصت طلب حضور دارند که دست به کارهای غیر اخلاقی می زنند، هر انسانی در هر جایگاه و مقامی که هست باید پایبند به اصول و قوانین باشد. من به عنوان نمایندۀ مربیان باید بگویم هر یک از اعضای دنیای فوتبال از مربی, سرپرست و بازیکن گرفته تا داور همه باید تابع قراردادی که می بندند باشند و بر اساس آن عمل کنند.
 
وي افزود: مشکل اساسی فوتبال ایران این است که خود فدراسیون فوتبال هم دارای مشکلات بنیادی است که تاکنون کسی اقدام به حل آن نکرده است. من قاطعانه می گویم که درست 6 سال پیش مایلی کهن دربارۀ دوپینگ و تبانی و رشوه و ... اعلام خطر کرده بود اما همه به مخالفت با او پرداختند و گفتند مایلی کهن به آسمان هم گیر می دهد. اگر مایلی کهن که یک فرد ورزشی است و صاحب مقام در ورزش است این حرفها را نزند چه کسي بايد بزند؟ مایلی کهن 30سال سابقۀ کار در ورزش دارد و پست های مهمی داشته است و از روی احساسات حرف نمی زند.

فريادشيران بيان داشت: اگر مشکلی جدی نبود هیچ وقت کمیسیون اصل 90 وارد این موضوع نمی شد. وقتی رسانه های تصویری و مکتوب از مربی که منشوری شده و همه می دانند خطا کار است در برنامه هایشان دعوت می کنند و با او مصاحبه انجام می دهند مهر تأییدی بر کارهای او زده اند و آن مربی با دیده شدن خود در رسانه ها، خودش را موجه نشان می دهد. باید همه مسئولین وارد گود شوند. اگر فوتبال سالم می خواهیم باید از خودمان شروع کنیم. مطمئن هستم که پس از بررسی های بیشتر، از قهرمانی دانه درشت تر هم رو خواهد شد.
وي درباره درگیری میان دایی و مایلی کهن گفت: مایلی کهن همان کسی است که علی دایی را به مردم شناساند. دایی از چه کسی شکایت کرده است؟ از کسی که دایی را دایی کرد؟ مایلی کهن کسی بود که سالها پیش به همه افرادی که در رأس فوتبال ایران بودند گفت همه شما سالهای بعد درباره دایی خیلی خواهید شنید او در فوتبال موفقیت خوبی خواهد یافت و افتخارات زیادی برای ایران به ارمغان خواهد آورد. اما متأسفانه دایی همه این لطف ها را فراموش کرده است. آدم باید همواره گذشته خود را به یاد داشته باشد. دایی در حق مایلی کهن بی احترامی کرد او حتی به مایلی کهن فحاشی نیز کرد.

فريادشيران اظهار داشت: اگر می خواهیم در فوتبال به آرامش برسیم باید حرفهای واقعی مایلی کهن و امثال او را بپذیریم. چرا باید افرادی مانند منافی و عزیزی که از این قضایا هیچ اطلاعی ندارند حامی دایی شوند؟ بهتر است حداد عزیزی اظهار نظر نکند او همیشه دنبال حواشی بوده و از مرکز بحث ها به دور است. به او بگویید لطفاً سکوت کند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار