تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۸۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محدودكردن‌تحرك،مرزنشينان‌رابه‌سختي‌انداخته‌است
رييس‌كل دادگستري خوزستان در همايش بزرگ مرزنشينان تاكيد كرد: امكانات و زمينه استفاده از مواهب مرزنشيني بايد به گونه‌اي فراهم شود كه انگيزه‌اي براي ماندن مرزنشينان در مرزهاي استان وجود داشته باشد.  

محمدباقر الفت در همايش بزرگ مرزنشينان خوزستان كه امروز، چهارشنبه (17 مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: مرزها مواهبي چون رودخانه، زمين‌هاي مستعد كشاورزي و آب قابل بهره‌برداري و استحصال در منابع زيرزميني دارند و بايد زمينه استفاده از آن براي مرزنشينان فراهم شود.   وي ادامه داد: با محدود كردن تحرك مرزنشينان جز اين‌كه آنها را به سختي انداخته‌ايم، اقدام ديگري نكرده‌ايم. بايد در مسير تقويت اقتصاد خانوارهاي مرزنشين حركت كنيم. البته اقداماتي كه برخي تعاوني‌ها به نام مرزنشين انجام مي‌دهند اقداماتي غيرقانوني هستند. 

 رييس‌كل دادگستري خوزستان گفت: مرزنشينان ما مردماني هستند كه لقمه حلال كسب مي‌كنند و توجهي به كار حرام و غذاي حرام ندارند. مردانه زندگي كردن از اوصاف مرزنشينان است كه اين مردانگي خود را، هم در حوزه اقتصادي و هم در عرصه جنگ و نبرد با بيگانگان نشان داده‌اند.

  الفت با تاكيد بر لزوم حمايت از اقتصاد خانوارهاي مرزنشينان، عنوان كرد: در دستگاه‌هاي قضايي، خود را مكلف مي‌دانيم كه از نظر فكري و مشورتي با مرزباني و مديريت مرزباني استان همراه باشيم و تلاش‌هاي لازم نيز در زمينه افزايش تعامل بين اين دو مجموعه انجام شده است.   وي افزود: دادگاه‌ها و دادستاني‌ها به موضوعات مربوط به مرز و مرزباني توجه ويژه‌اي دارند و تحركات مرزبانان را خوب رصد مي‌كنند و با اين عزيزان، همراهي شبانه‌روزي دارند. اميد است با مديريت سرهنگ نظرپور در فرماندهي مرزباني استان و همكاران خوب ايشان، اين همراهي از رونق بهتر و بالاتري برخوردار شود. 

 رييس‌كل دادگستري اظهار كرد: مرزداران عزيز اين افتخار را هميشه دارند كه مورد دعاي مستقيم معصوم قرار گرفته‌اند؛ امام سجاد(ع) دعاي مخصوص و معروف دارند كه مخاطب و موضوع دعاي اين حضرت مرزداران هستند و اين دعا فقط در حق آنها صورت گرفته و اميدواريم همه ما مشمول اين چنين دعاهايي باشيم تا خدمتگزاران صديق مردم و به ويژه مرزنشينان باشيم.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد مسعودنیا
|
United States of America
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
3
سلام دوستان امروز سه شنبه 17/7/92- از صبح منطقه پاداد آب نداره. بدون هیچ اطلاع رسانی قطع شده. دیروز هم از صبح منطقه گلستان آب نداشت. تماس هم میگیریم هیچکس پاسخگو نیست. یه لطفی کنید این خبرو انعکاس بدید
:
:
:
آخرین اخبار