تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۸۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
30 میلیون دلار درآمد صادرات میگو از خوزستان به عراق

استاندار خوزستان گفت: ارزش صادرات میگو بسیار بالاست به گونه‌ای که در سال گذشته 30 میلیون دلار درآمد صادرات این محصول به عراق بود.

سید جعفر حجازی در جلسه کارگروه کشاورزی که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: رشد جمعیت و نیاز روز افزون به مواد پروتئینی ایجاب می‌‌کند که در زمینه تولید محصولات آبزیان اقدامات موثری انجام شود.

وی ادامه داد: توسعه صنایع شیلاتی که به تولید فرآورده‌های متعددی از ماهی و میگو می‌‌پردازد یکی از این اقدامات است.

استاندار خوزستان بر لزوم گسترش صنایع تبدیلی در این زمینه اشاره کرد و گفت: گسترش صنایع تبدیلی باید پا به پای مراکز شیلات رشد کند زیرا این نوع صنایع از ارکان اصلی افزایش درآمد و اشتغال است.

وی به برداشت 800 تا 900 تن میگو در امسال اشاره کرد و گفت: ارزش صادراتی این محصول بسیار بالاست به گونه‌ای که سال گذشته 30 میلیون دلار درآمد صادراتی این محصول به عراق بود.

حجازی با بیان اینکه آبزیان در زمره سالم‌ترین مواد غذایی هستند عنوان کرد: مصرف آبزیان در سبد خانوارهای ایرانی هنوز به طور کامل جا نیفتاده است و با فرهنگ سازی در این زمینه نیاز به تولید بیشتر افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی شیلات شهید احمدیان و آزادگان خوزستان ظرفیت تولید 20 تا 30 هزار تن آبزیان را در سال دارد که اشتغال خوبی در آن نهفته است و افزایش تولید در این زمینه ضرر ندارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بانک‌ها باید وقت بیشتری در این زمینه بگذارند تصریح کرد: اگر در بوروکراسی اداری وارد شویم دیگر طرح توسعه کشاورزی بی‌معنی است بنابراین باید سعی کنیم تا زمان‌ها کوتاه شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: طولانی شدن زمان، ضررهای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها بالا رفتن قیمت تمام شده است.

حجازی به دلالی عده‌ای در فروش امتیاز‌های شیلات اشاره کرد و گفت: این افرادی که اقدام به فروش امتیازات شیلات خود می‌کنند به دنبال شغل نیستند و هدف آن‌ها کاسبی است.

وی افزود: این افراد باید بدانند که سود این کار برای آن‌ها کوتاه مدت است در حالی که با کار تولیدی در آینده‌ای نزدیک سودی پایدار نصیب آن‌ها می‌شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار