تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۸۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وجود 580 نفر بیمار مبتلا به سل در خوزستان
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بررسی‌های سال 91 نشان می‌دهد که 580 نفر بیمار مبتلا به سل در خوزستان وجود دارد.

سید محمد علوی اظهار کرد: سل یک بیماری واگیردار بوده که معمولا شش‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد و با سرفه مزمن همراه با خلط سینه آغشته به خون، تب، تعریق شبانگاهی و کاهش وزن همراه است.

وی ادامه داد: سل شایع‌ترین بیماری عفونی در بین افراد بالغ در سطح جهانی است که از هر سه نفر یک نفر به عامل ایجاد کننده این بیماری آلوده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در دنیا 20 میلیون نفر به سل مبتلا هستند تصریح کرد: سالیانه در جهان 2 تا 3 میلیون نفر بر اثر ابتلا به بیماری سل فوت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اثر بررسی‌های سال 91 تعداد بیماران مبتلا به سل در ایران 10 هزار و 987 نفر بود که از تعداد، 580 نفر از مبتلایان در خوزستان بودند.

علوی به کاهش سن مبتلایان به سل در خوزستان اشاره کرد و گفت: متوسط سن ابتلا به سل در خوزستان 50 سال پیش‌بینی می‌شد اما بعد از بررسی‌های انجام شده متوسط سن مبتلایان 35 سال اعلام شده است.

وی دلیل کاهش متوسط سن مبتلایان به سل در خوزستان را اینگونه بیان کرد: بالا رفتن آمار بیماران ایدزی، پائین آمدن سن اعتیاد، فقر و در نتیجه آن تغذیه نادرست باعث تضعیف ایمنی بدن و در نتیجه افزایش ابتلا به بیماری می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان مبتلایان به سل را به دو دسته خلط مثبت و منفی تقسیم کرد و گفت: بیمارانی که در ترشحات تنفسی خود باسیل سل دارند جزو دسته خلط مثبت هستند که بیماری آن‌ها واگیردار است.

وی اضافه کرد: اگر بیماران دارای خلط مثبت شناسایی نشوند باعث می‌شود که چرخه انتقال بیماری ایجاد شود و این افراد سالیانه بین 15 تا 20 نفر را مبتلا می‌کنند.

علوی با اشاره به اینکه از تعداد 580 نفر خوزستانی مبتلا به سل 310 نفر دارای خلط مثبت هستند خاطرنشان کرد: از این 310 نفر دارای خلط مثبت که منتقل کننده بیماری سل هستند 70 نفر آن‌ها در زندان‌ها به سر می‌برند که باید چاره‌ای برای آن‌ها اندیشیده شود.

وی به درمان رایگان بیماری سل در ایران اشاره کرد و گفت: یک آزمایشگاه پیشرفته در منطقه کمپلو اهواز تا یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود تا با کشت میکروب‌های مقاوم در برابر دارو، داروهایی متناسب با نوع میکروب به بیمار داده شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: بیمار ، سل ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار