تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۹۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان تجهیز می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان بر تجهیز یگان حفاظت از آثار تاریخی تاکید کرد و گفت: تجهیز یگان حفاظت آثار تاریخی خوزستان برای نخستین بار اتفاق می‌افتد.

افشین حیدری اظهار کرد: تجهیز یگان حفاظت از آثار تاریخی خوزستان یکی از اولویت‌هایی است که برای حفاظت از آثار در مبارزه با سودجویان ضروری است و به این دلیل باید کوشید تا در این زمینه گامی اساسی برداشته شود.

وی، با اشاره به تنگناهای یگان حفاظت از آثار تاریخی خوزستان، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی یگان حفاظت در استان خوزستان از نظر خودرویی در تنگنا است و تنها یک خودرو دارد ولی در تلاش هستیم تا با افزایش 500 درصدی امکانات و تجهیزات موتوری در بخش خودرو و تجهیز یگان حفاظت در سایر شهرهای خوزستان گامی مؤثر در این بخش برداریم.

حیدری تاکید کرد: برای این تجهیز اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و باید تلاش کرد تا این اقدامات در اسرع وقت به نتیجه برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باید کوشید تا مبارزه با سودجویان در این بخش بازدارنده باشد و در این بخش پنج خودروی جدید برای یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان خریداری می‌شود كه این در تاریخ یگان حفاظت خوزستان بی‌سابقه است.

حیدری يادآوری کرد: خوزستان آثار تاریخی بسیار زیادی دارد و بسیاری از آثار تاریخی خوزستان در معرض دید مردم و روباز هستند و حفاظت از این آثار در استان کاری دشواری است.

وی خاطرنشان کرد: وجود تپه‌های متعدد باستانی در خوزستان حفاری غیرمجاز را تشدید می‌کند و مبارزه با این نوع حفاری‌ها نیازمند اعتبار و امکانات است.
:
:
:
آخرین اخبار