تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۹۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری همایش ملی نقش ابنیه‌ تاریخی در توسعه پایدار شهری در خوزستان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری همایش ملی نقش ابنیه تاریخی در توسعه پایدار شهری در استان خبر داد.

افشین حیدری اظهار کرد: ابنیه‌ تاریخی می‌توانند در توسعه شهری نقش بسیار زیادی ایفا کنند و به این دلیل باید این مسیر را با مطالعات کارشناسی هموار کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری نیازمند ابزارهایی است، گفت: برای توسعه همه جانبه شهری نیازمند آن هستیم تا ابزارهایی را فعال کنیم و یکی از موثرترین ابزارها در این راستا میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: مدیریت ساخت و ساز در شهری باید بر اساس هویت شهری باشد و به این دلیل معتقدیم که شهرداران می‌توانند در راستای هویت‌بخشی شهر نقش بسیار مهمی ایفا کنند و در این راستا نیازمند تعامل بیشتر با شهرداران هستیم.

حیدری با اشاره به مهمان ویژه این همایش خاطر نشان کرد: در حال مذاکره هستیم که بتوانیم معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برای سخنران ویژه این همایش به خوزستان دعوت کنیم.

وی گفت: قرار است در خلال این همایش قوانین و مقررات میراث فرهنگی به شهرداران به صورت کارگاه‌هایی آموزشی آموزش داده شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: برگزاری این همایش به تعامل نزدیک شهرداری‌ها و میراث فرهنگی منجر می‌شود و در راستای تحکیم این رابطه تلاش خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به اینکه قوانین میراث فرهنگی در راستای ساخت و ساز صراحت دارد، افزود: برای هر ساخت و سازی در شهر باید میراث فرهنگی استعلام شود و در غیر اینصورت روال قانونی ساخت و ساز طی نشده است و میراث فرهنگی در این رابطه می‌تواند از طرق قانونی وارد عمل شود و با خاطی و خاطیان برخورد کند.
:
:
:
آخرین اخبار