تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۹۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک امتیاز فولادین برای جایگاه یک جدول / پرواز استقلال در حریم جدول

در هفته سیزدهم لیگ برتر فولاد صدرنشین ماند و استقلال صنعتی جهشی چند پله‌ای در جدول پرواز کرد.

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس از عصر روز پنج‌شنبه آغاز، روز جمعه پیگیری و امروز به پایان خواهد رسید.

در این هفته از رقابت‌ها که پس از دو هفته تعطیلی رقابت‌ها برگزار شد، بازهم شاهد برخی حواشی در بازی‌های برگزار شده بودیم که اوج آنها در بازی حساس تراکتورسازی و فولاد رقم خورد.

در این هفته از رقابت‌ها سپاهان یکی از تیم‌های مدعی در برابر سایپا با تساوی بدون گل متوقف شد و پرسپولیس به هفتمین برد خانگی خود دست یافت.

اما در این هفته از رقابت‌ها تیم‌های خوزستانی نیز در برابر حریفان خود بازی‌های حساسی را داشتند که در نهایت فولاد به یک تساوی ارزشمند خارج از خانه رسید و استقلال صنعتی به یک برد حیاتی دست یافت.

*تک امتیاز فولاد برای حفظ صدرنشینی

در حساس‌ترین بازی هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز به مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار فولادی‌ها از یک سو برای حفظ صدرنشینی خود در لیگ برتر به کسب امتیاز نیازی مبرم داشتند  و در سوی دیگر تراکتورسازی که در رده سوم قرار داشت برای کم‌کردن فاصله خود با فولاد به سه امتیاز این دیدار خانگی دل بسته بود.

شاگردان حسین فرکی پس از شکست هفته قبل در برابر نفت تهران آن هم در اهواز کمی زنگ خطر را برای رسیدن دیگر مدعیان به این تیم در صدر جدول را شنیده بودند.

از سوی دیگر فولاد در این فصل در برابر تیم‌های مدعی همواره شکست خورده بود و درصدد کسب امتیاز از تراکتورسازی و پایان دادن به روند ناکامی خود در برابر تیم‌های بالانشین جدول بود.

در سوی دیگر اما تراکتورسازی قرار داشت که در این فصل نیز همچون فصل قبل یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شود.

شاگردان مجید جلالی که در فصل جاری لیگ برتر در بازی‌های خانگی خود نتایج درخشان دو فصل اخیر را کسب نکرده‌اند در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته بودند.

با این وجود تراکتورسازی برای رسیدن به فولاد در صدر جدول به هر نحوی به دنبال گرفتن سه امتیاز بازی بود.

این مسئله موجب شده بود تا بازی دو تیم بسیار حساس دنبال شود و این حساسیت‌ها حواشی نیز در برخی دقایق ایجاد می‌کرد.

تراکتورسازی تبریز ابتدا با گل سعید دقیقی در دقیقه 14 از فولاد پیش افتاد اما در دقیقه 37 پریررای برزیلی از روی نقطه پنالتی گل تساوی را وارد دروازه تراکتور کرد.

در ادامه و در نیمه دوم در دقیقه 64 مهدی کریمیان بار دیگر دروازه فولاد را گشود تا سرخ‌پوشان تبریزی از صدرنشین لیگ برتر جلو بیفتند.

اما دو دقیقه بعد اسماعیل شریفات روی تعلل مدافعان تراکتورسازی بازی را به تساوی کشاند تا این نتیجه تا پایان بر بازی باقی بماند.

فولاد با کسب این یک امتیاز حساس خارج از خانه موقعیت خود را در صدر جدول و در فاصله دو هفته تا پایان نیم فصل مستحکم‌تر کرد.

در سوی دیگر شاگردان مجید جلالی بهترین فرصت را برای رسیدن به فولاد از دست دادند تا 24 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گیرند.

در هفته چهاردهم رقابت‌ها فولاد در حساس‌ترین بازی نیم فصل خود به مصاف استقلال تهران خواهد رفت و تراکتورسازی در برابر استقلال صنعتی خوزستان قرار خواهد گرفت.

*پرواز استقلال صنعتی در جدول

در آغازین روز از هفته سیزدهم رقابت‌ها و در ورزشگاه تختی اهواز تیم‌های استقلال صنعتی خوزستان و راه‌آهن سورینت به مصاف یکدیگر رفتند.

عبدالله ویسی و شاگردانش پس از یک برد و یک تساوی در دو هفته اخیر وضعیت خود در جدول را کمی سروسامان داده و درصدد کسب پیروزی در این دیدار خانگی برای بهبود وضعیت خود بودند.

این تیم که در بسیاری از بازی‌های خود موفق به گشودن دروازه حریفان شده و حتی در برخی بازی‌ها تا دقایق پایانی نیز پیش می‌افتاد به دلیل ضعف در خط دفاعی خود نمی‌توانست نتیجه را حفظ و در نهایت به تساوی شکست بسنده می‌کرد.

با این وجود و با رفع مصدومیت سهراب بختیاری‌زاده مدافع کهنه‌کار این تیم و بازگشت به ترکیب کمی خط دفاعی استقلال صنعتی وزن گرفته و وضعیت بهتری پیدا کرده است.

آبی‌های خوزستان برای رسیدن به نیمه بالای جدول چاره‌ای جز کسب پیروزی در این دیدار را نداشتند.

در سوی دیگر راه‌آهنی قرار داشت که برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان در قعر جدول رده‌بندی مسابقات قرار گرفته است.

این تیم که با منصور ابراهیم‌زاده و حفظ نفرات اصلی فصل قبل خود تیم خوبی را راهی لیگ برتر کرده است هنوز نتوانسته نتیجه مناسبی را کسب کند.

بر این اساس ابراهیم‌زاده و شاگردانش به دنبال کسب نتیجه در اهواز و خروج از بحران بودند.

بازی دو تیم در شرایطی برگزار شد که شاهد ارائه یک بازی هجومی از سوی دو تیم بودیم که در نهایت این استقلال صنعتی بود که موفق به کسب سه امتیاز این دیدار حساس خانگی شد.

شاگردان ویسی با کسب این سه امتیاز جهشی چهار پله‌ای در جدول انجام داده و به رده هشتم جدول رسیده بود.

راه‌آهن نیز با پذیرش این شکست 10 امتیازی ماند و به رده ماقبل آخر جدول سقوط کرد.

در هفته چهاردهم این رقابت‌ها استقلال خوزستان میزبان پرسپولیس است و راه‌آهن باید در برابر ذوب‌آهن قرار گیرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار