تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۹۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته سیزدهم لیگ برتر؛
پرسپولیس با شکست داماش به رده دوم رسید

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی برابر داماش گیلان علاوه بر کسب سه امتیاز یک دیدار خانگی از توقف تیم های سپاهان و تراکتورسازی تبریز بهترین استفاده را برد و خود را به رده دوم جدول رده بندی رساند.
 در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس و داماش دیروز در ورزشگاه آزادی و با قضاوت شاهین حاج بابایی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر سرخپوشان پایان یافت. جلال حسینی (1+45) و حمید علی عسگر(83) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

بازی با حملات پرسپولیس و ضد حملات داماش آغاز شد. با شوت مهرداد کفشگری نخستین موقعیت جدی پرسپولیس ایجاد شد که میلاد فراهانی دروازه‌بان داماش توپ را دفع کرد.
افزایش حملات پرسپولیس سبب شد داماشی‌ها با خطا به دنبال کاستن از فشار حملات باشند که یکی از این خطاها برای محمد مختاری کارت زرد داشت و همان توپ را سیدصالحی وارد دروازه داماش کرد که داور گل را آفساید اعلام کرد.
در ادامه ندیدن خطای هند مختاری، اعتراض شدید علی دایی را در پی داشت. در ادامه مهرداد کفشگری بعد از آنکه توپ را مقابل دروازه به آسمان شلیک کرد با خطا روی بازیکن داماش کارت زرد گرفت تا باز هم فریاد اعتراض سرمربی پرسپولیس بلند شود.

بعد از آن حملات پرسپولیس با بی دقتی بازیکنان از دست رفت و داماش هم موقعیت جدی را ایجاد نکرد تا اینکه در دقیقه 1+45 سید جلال حسینی توانست گل نخست پرسپولیس را به ثمر برساند.





نیمه دوم هم با حملات پرسپولیس آغاز شد و یخ این نیمه را اشتباه هادی نوروزی و ضد حمله‌ داماش آب کرد که ضربه متوسل زاده به بیرون رفت.
در ادامه دو تیم بازی ساکن و کم هیجانی را به نمایش گذاشتند. آمدن امید عالیشاه بجای پیام صادقیان تلاشی برای حفظ نتیجه از سوی پرسپولیس بود اما در دقیقه 75 اخراج مهرداد کفشگری شرایط را تغییر داد. در ادامه قاسم دهنوی جای هادی نوروزی را گرفت.

این تنها اخراج بازی نبود و حرکت عالیشاه در دقیقه 82 خطای محمد مختاری و اخراج بازیکن داماش را به دنبال داشت. این ضربه خطا را حمید علی عسگر با ضربه‌ای هنرمندانه وارد دروازه داماش کرد. حملات دو تیم در دقایق پایانی تغییری در نتیجه بازی ایجاد نکرد تا در نهایت شاگردان علی دایی با برتری 2 بر صفر در این بازی به روند بردهای خانگی خود ادامه دهند.



با این نتیجه پرسپولیس 24 امتیازی شد و به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد، داماش هم با 14 امتیاز در رده یازدهم باقی ماند.

در پایان دیدار حمید علی عسگر بعنوان بازیکن برتر فنی و جلال حسینی بعنوان بازیکن اخلاق انتخاب شدند.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، میثم حسینی، حمید علی‌عسگری، رضا حقیقی، پیام صادقیان( از دقیقه 68 امید عالیشاه)، رضا نورمحمدی، محمد نوری، مهرداد کفشگری، هادی نوروزی( از دقیقه 78 قاسم دهنوی) و سیدمهدی سیدصالحی( 90- محمدرضا خلعتبری)

سرمربی: علی دایی

ترکیب داماش گیلان:

میلاد فراهانی، علیرضا نظیف‌کار، محمد مختاری، هادی محمدی( از دقیقه 74 رضا کاردوست)، ابوذر رحیمی، روح‌الله سیف‌اللهی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمدرضا مهدوی، محمد آبشک، سعید قدمی( از دقیقه 63 رسول سروش‌نیا) و امین متوسل‌زاده( از دقیقه 54 مسعود حسن‌زاده)

سرمربی: افشین ناظمی

به گزارش مشرق، پیش از این دیدار هم 3 بازی انجام شد که طی آن فجرسپاسی در کرمان مقابل مس به برتری 2-1 دست یافت، در تبریز تراکتورسازی و فولاد به تساوی 2-2 رسیدند و در کرج هم سایپا و سپاهان بدون گل به کار خود پایان دادند.

نتایج بازی های دیروز:

* ذوب آهن اصفهان 1 - صبای قم 1
گل‌ها:
مهدی رجب‌زاده (84 - پنالتی) برای ذوب‌آهن و کیوان امرایی (33) برای صبای قم

* ملوان بندرانزلی 2 - گسترش فولاد تبریز 1
گل‌ها:
سیدجلال رافخایی (55) و سهیل رحمانی (60) برای ملوان و سامان نریمان جهان (28) برای گسترش فولاد

*استقلال صنعتی خوزستان 3 - راه آهن سورینت 2

گلها: احسان الوان‌زاده(16)، مهدی خیری(55) و ابراهیم صالحی(65) برای استقلال صنعتی و بهنام برازی(18) و امین منوچهری(2+90) برای راه اهن

به گزارش مشرق، آخرین دیدار هفته سیزدهم فردا بین دو تیم نفت تهران و استقلال در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود.

جدول رده بندی لیگ برتر

:
:
:
آخرین اخبار