تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۹۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز اعزام راهيان نور دانش‌آموزي به خوزستان/ ايمني راهيان نور چگونه ارتقا مي‌يابد؟
مسئول اردويي راهيان نور سپاه خوزستان از اعزام يك ميليون دانش‌آموز و فرهنگي از سراسر كشور، با آغاز سال تحصيلي و در قالب اردوهاي راهيان نور به مناطق عملياتي استان خوزستان خبر داد.

ميرعبدالرضا مرادحاجتي اظهار كرد: دومين سالي است كه رقم يك ميليون دانش‌آموز و فرهنگي جهت اعزام به اردوهاي راهيان نور به خوزستان در نظر گرفته شده است. سال گذشته نيز يك ميليون نفر به خوزستان اعزام شدند.

وي ادامه داد: امسال از 12 مهرماه طرح اردوهاي راهيان نور دانش‌آموزي در كشور آغاز شد. يك ميليون دانش‌آموز و معلم اعزامي به اين اردوها شامل 450 هزار دانش آموز دختر، 450 هزار دانش آموز پسر و 100 هزار نفر فرهنگي است.

مسئول اردويي راهيان نور سپاه خوزستان گفت: در مرحله اول اين اردوها 450 هزار دانش آموز پسر از سراسر كشور به مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس در خوزستان اعزام مي شوند كه اين سفرها هم اكنون در حال انجام است.

مرادحاجتي افزود: دانش‌آموزان در يك سفر 4 روزه به خوزستان از 4 تا 5 زيارتگاه و يادمان اصلي دفاع مقدس زيارت مي‌كنند. يكي از برنامه‌هاي اردوهاي راهيان نور شركت در برنامه رزمي فرهنگي تحت عنوان رزم شبانه است. در اين دوره، برنامه‌هاي فرهنگي ديگري نيز براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وي اظهار كرد: سپاه به همراه مجموعه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را در بهتر برگزار شدن برنامه‌ها و اجراي بسيار خوب طرح اردوهاي راهيان نور در خوزستان به كار گرفته و قرار شده است استان‌هايي كه ريل قطار منتهي به خوزستان دارند، دانش‌آموزان را از اين طريق اعزام كنند.
 
مسئول اردوي راهيان نور سپاه خوزستان گفت: برگزاري دوره عملي آمادگي دفاعي در يادمان هاي دفاع مقدس، مصوبه مجلس است ولي اختياري است كه به حمداله استقبال بسيار خوبي صورت گرفته است. اردوي راهيان نور به دانش‌آموزان درس زندگي، چگونه زيستن، چگونه قدر پدر و مادر را دانستن و نحوه ارتباط داشتن با والدين را به آنها مي‌آموزد.

مرادحاجتي بيان كرد: امسال 53 هزار دانش‌آموز دختر و پسر خوزستاني در دو روز در قالب اردوهاي راهيان نور به يادمان مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس در استان اعزام مي‌شوند. از آغاز اردوها تاكنون حدود 15 هزار نفر اعزام شدند و اعزام بقيه اين دانش‌آموزان نيز در حال انجام است.

وي افزود: دانش‌آموزان و معلمان اعزامي به اين اردوها در خوزستان، يادمان‌هاي اروند، شلمچه، فتح‌المبين، هويزه و دهلاويه را زيارت خواهند كرد.

مسئول اردويي راهيان نور سپاه خوزستان گفت: در اردوهاي راهيان نور دانش آموزان هيچ وسيله نقليه زير سال ساخت حق تردد در جاده‌هاي كشور را ندارد. هر چند تمهيدات لازم در جهت ارتقاي ايمني اين اردوها بيشتر از گذشته انديشيده شده است ولي از پليس راه خواهش كرديم از مبدا مانع حركت و تردد اتوبوس‌هاي داراي نقص و يا زير سال ساخت در جاده‌هاي كشور شود.

وي ادامه داد: پليس راه بر اساس تفاهم‌نامه‌اي كه با سپاه منعقد كرده الزاما بايد از حركت اين اتوبوس‌ها در جاده‌ها جلوگيري كند، پس بهتر است اين ممانعت از مبدا صورت بگيرد تا ايمني جاده‌ها و راهيان نور افزايش يابد.

مراد حاجتي افزود: در استان خوزستان هماهنگي بسيار خوبي ميان مجموعه‌ها براي برگزاري هر چه بهتر اردوهاي راهيان نور انجام شده است. در حوزه راهوار، پليس، فرمانداري‌ها و مجموعه‌هاي ديگر تلاش‌ها و سخت‌گيري بجا و بسيار خوبي صورت گرفته است.

وي گفت: اقدامات در اين زمينه بسيار چشم‌گير بوده است ولي براي يك ميليون تا 4 ميليون زائر و مسافر نوروزي كه به سرزمين صنعتي و پايتخت دفاع مقدس سفر مي‌كنند، كافي نيست. انتظار داريم مسئولان استاني در اين حوزه ما را كمك كنند.

مسئول اردوي راهيان نور سپاه خوزستان اظهار كرد: با وجود شبكه عظيم ريلي در كشور ولي عمده واردات و صادرات به صورت جاده‌اي انجام مي شود و تردد تريلي‌ها نيز در جاده بسيار خطرساز خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار