تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمایت صدرنشین فوتبال از حاج مایلی
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: من و مایلی‌کهن از جنس واقعی فوتبال هستیم و اگر حرفی زده می‌شود به این خاطر است که دل‌مان برای ورزش و فوتبال می‌سوزد.
حسین فرکی در کنفرانس خبری بعد از بازی برابر تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: به نظرم بازی بار فنی خوبی داشت و همین که 4 گل در این بازی زده شد یعنی بازی خوبی را شاهد بودیم. اما متاسفانه یکسری مسائل حاشیه‌ای این بازی را تحت تاثیر قرار داد.

وی در ادامه افزود: اتفاقی که بعد از گل اول ما افتاد و شادی گلی که پریرا انجام داد حرکت خوبی نبود اما او فرهنگ ما را نمی‌دانست و به این دلیل بدون اطلاع حرکتش را انجام داد. من بین 2 نیمه نیز این مسئله را به او گوشزد کردم. حتی قبل از بازی نیز به بازیکنانم گفته بودم که وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند. اتفاقی که از سوی این بازیکن افتاد حرکتی بود که من بارها در فوتبال برزیل دیده‌ام.

سرمربی تیم فولاد خوزستان تصریح کرد: وقتی بازیکنان خارجی توپ را زیر پیراهن خود می‌گذارند یک پیام دارند و معنی این پیام این است که همسر آنها باردار است و با این حرکت می‌خواهند این پیام را بدهند. سال گذشته هم در بازی ما با پیکان بازیکن برزیلی‌مان وقتی گل زد این حرکت را انجام داد. من با حرکت اول پریرا کاری ندارم و قابل قبول است اما حرکت بعدی او قابل قبول نبود و از تبریزی‌های عزیز عذرخواهی می‌کنم. بازیکن ما اصلاً قصد توهین نداشت و حتی وقتی من با او صحبت کردم گفت نمی‌دانستم که این حرکت توهین است. من هم به او تذکر دادم. مطمئناً بخش فرهنگی باشگاه ما اجازه توهین به هیچکس و هیچ بازیکن و هیچ تیمی را نمی‌دهد.

فرکی با بیان اینکه شاید عذرخواهی ما چیزی را تغییر ندهد و اگر راهی است به من بگویید، گفت: باشگاه ما چارچوبی دارد و مطمئناً با بازیکن خود برخورد خواهیم کرد. پریرا با فرهنگ ما آشنا نبود و از این به بعد دیگر شاهد این مسائل نخواهیم بود. ما حرکت او را تایید نمی‌کنیم و از شما (خبرنگاران) هم می‌خواهم روی این مسائل پافشاری نکنید. مگر در همین تبریز کرار جاسم بارها حرکات ناپسند انجام نداد؟ او یک کاری کرد که 10 هزار صندلی ورزشگاه شکسته شد. یک بازیکن می‌تواند عامل تنش تماشاگران باشد و ما هم این اتفاقات را نمی‌پسندیم.

وی با اشاره به اتفاقات ورزشگاه و نشان دادن پول از سوی هواداران به داور مسابقه عنوان کرد: من با این حرکات در ورزشگاه‌ها کاملاً مخالفم. فکر می‌کنم سال گذشته ما یک بازی را برده بودیم و از این نوع حرکات در ورزشگاه دیدم و اعتراض خودم را بعد از بازی انجام دادم. حتی من در خانه خودمان سنگ خوردم اما چیزی نگفتم، چون وقتی مردم سنگ را دیده بودند دیگر نیازی نبود که اعتراض کنم.

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به اینکه داوری در این بازی چگونه بود، اظهار داشت: به نظرم به جز وقفه‌ای که در بازی ایجاد شد داوری مورد خاصی نداشت. در مورد پنالتی هم من اظهارنظر نمی‌کنم، چون هنوز فیلم بازی را ندیده‌ام اما از بیرون به من گفتند که پنالتی درست بوده و هر چیزی هم که باشد بعداً کارشناسان داوری در موردش صحبت خواهند کرد.

فرکی درباره اینکه بازیکنان تیمش در بازی وقت تلف می‌کردند، گفت: ما به هیچ وجه دنبال اتلاف وقت نبودیم. همیشه دنبال بازی زیبا هستیم و به نظرم حرکات‌مان در این بازی هم عادی بود و بازی خودمان را انجام دادیم. من هیچ وقت به بازی، نوع حرکات بازیکنان و نتیجه بازی اعتراضی نکرده‌ام. به نظرم اگر قصد وقت تلف کردن داشتیم سال گذشته این کار را می‌کردیم، چون بازی ما با تراکتورسازی بسیار حساس بود و اگر آن بازی را می‌بردیم در جدول دوم می‌شدیم. این بازی اصلاً برای من حساس نبود که بخواهم خدای ناکرده به بازیکنانم بگویم که اتلاف وقت کنند. اگر هم چنین اتفاقی افتاده از روی جوانی و بی‌تجربگی بازیکنانم بود که به این خاطر از مردم تبریز عذرخواهی می‌کنم.

وی درخصوص ضعف تیمش در خط دفاعی عنوان کرد: ما حاضریم که 50 گل بخوریم و 51 گل بزنیم اما در پایان قهرمان شویم. نقطه مقابل خط دفاع‌مان خط حمله ما است که باعث شده اکنون در صدر جدول باشیم. مشکلاتی داریم و نمی‌گویم بدون مشکل هستیم اما هنوز به شرایط ایده‌آل خود نرسیده‌ایم. وقتی تیم گل می‌خورد این اتفاق از خط حمله افتاده و در این بازی هم مهاجم ما توپی را از دست داد و گل خوردیم. از این نوع گل‌ها تا به اینجای فصل زیاد دریافت کرده‌ایم.

سرمربی فولاد ادامه داد: بازی در میان این همه تماشاگران تبریزی سخت است. تیم فولاد در اوج بازی‌هایش هزار تماشاگر دارد اما تراکتورسازی اگر اراده کند 50 هزار تماشاگر را به ورزشگاه می‌کشاند. بازیکنان ما زیر این فشار بازی کردند و با این بازیکنان بی‌نام و نشان و غیرملی‌پوش هنر کردیم که این نتایج را گرفته‌ایم و تا به اینجای لیگ کار سختی را برابر حریفان داشته‌ایم.

فرکی درباره کیفیت این فصل لیگ برتر گفت: بار فنی لیگ امسال بهتر از سال گذشته است و دلیل آن هم 16 تیمی‌شدنش است. این اعتقاد من بود که اگر لیگ 16 تیمی شود کیفیت آن به مراتب بهتر خواهد شد. به نظرم این بهتر شدن را در لیگ دسته اول هم شاهد بودیم و کیفیت تیم‌های دسته اول بالاتر رفته است.

وی با اشاره به اتفاقات  اخیر فوتبال کشور و اعتراضاتی که محمد مایلی‌کهن انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: ما و امثال مایلی‌کهن از جنس واقعی فوتبال هستیم که این حرف‌ها را می‌زنیم. وقتی مایلی‌کهن گریه می‌کند دوست ندارد که این اتفاقات در ورزش کشور بیفتد. فرقی هم نمی‌کند که برای بازیکن باشد، داور باشد و یا مربی. وقتی دل‌مان می‌سوزد حرف‌مان را یک جور می‌زنیم و این اتفاقات در مقابل مربیانی که در فوتبال نبودند و فقط برای کسب درآمد به فوتبال آمدند طبیعی است.

سرمربی فولاد همچنین درباره اینکه در فوتبال ایران شاهد فساد بوده است، اظهار داشت: من خودم تا به حال فسادی ندیده‌ام و به نظرم اگر فساد در فوتبال باشد باید آن را ریشه‌کن کنیم. من فساد ندیده‌ام و نمی‌توانم درباره‌اش صحبت کنم و ایمانم را برای چیزی که ندیدم، بدهم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار