تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز فضاسازی فرهنگی ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  گفت: اهواز فضاسازی فرهنگی ندارد که از اعضای شورای شهر انتطار می‌رود توقع اصحاب فرهنگ و هنر را برآورده کنند.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر در مراسم اهدا جوایز برگزیدگان اولین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های خوزستان که شامگاه شنبه در مجتمع رفاهی نفت برگزار شد اظهار کرد: امسال بیش از چند صد جلد کتاب توسط عربستانی‌ها بر علیه شیعه، افکار آنها و جهاد علیه شیعه توزیع کردند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین با این عظمت نیاز به لشگر فرهنگی دارد که لشگر مطبوعات برای انتشار افکار علی (ع) رسالت بسیار بزرگی بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به فعالیت‌های فرهنگی چند سال اخیر در خوزستان اشاره کرد و گفت: بیش از چند ده هزار فعالیت فرهنگی در چند سال گذشته در خوزستان انجام شده است که از مهم‌ترین آن‌ها جشنواره بین‌المللی تئا‌تر، ساخت فیلم سینمایی و کنگره‌های مفاخر خوزستان است.

وی با بیان اینکه جزو معدود استان‌هایی هستیم که سالانه 13 جشنواره تئا‌تر برگزار می‌کنیم تصریح کرد: ما در یک روز 22 پروژه فرهنگی در خوزستان با حضور وزیر برگزار شد.

سپهر خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته 92 پروژه در ساخته شده است یا در حال ساخت است اما هیچگونه تبلیغات مطبوعاتی نداشتیم حتی در عرصه مطبوعات بسیاری از فعالیت‌های ما بایکوت خبری شده است.

وی به کمک‌های شایان حجازی، استاندار خوزستان به عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: وی بیش از 80 میلیارد تومان به حوزه فرهنگی اختصاص دادند.

وی خطاب به اعضای شورای شهر حاضر در مراسم تصریح کرد: در اهواز فضاسازی فرهنگی وجود ندارد که از اعضای شورای شهر انتظار می‌رود توقع اصحاب هنر و فرهنگ را برآورده کنند، ما نیاز به یک تامین کننده مالی برای برگزاری نشست‌ها داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید امیدوار هستیم مظلومیت فرهنگ و هنر برطرف شود تا ما مانند متکدیان به سراغ صنایع و کارخانجات نرویم.

وی به روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: برای روز خبرنگار عرق شرم بر پیشانی ما است که نتوانستیم به تعهد سفر مشهد عمل کنیم.

سپهر به انتخاب مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان قطب صنایع است و مدیری برای خوزستان انتخاب شده که از این صنایع برخاسته است و برای موفقیت به همراهی رسانه‌ها نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید واقع‌نگر و حقیقت‌گو باشند زیرا جامعه با مه اعتماد کرده است که لازم است این اعتماد ملی و عمومی را از روز صدق و صفا با واقعیت همراه کنیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار