تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۹۳۸۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فریب مذاکرات محرمانه را نخوریم
عبدالکریم فضیلت پور
مذاکرات ایران و 5+1 درحالی برگزار شد که رسانه ها و افکار عمومی از جزئیات این مذاکرات باخبر نشدند. لکن طرف های غربی طبق گفته روزنامه های صهیونیستی کشور جعلی اسرائیل را در جریان این جزئیات قرار دادند اگرچه برخی از مقامات جمهوری اسلامی این را یک جنگ روانی خواندند لکن در قلوب مردم ایران جو بی اعتمادی و دروغگویی نسبت به طرف های غربی بیشتر از پیش رو به فزونی گرفت.

اعتراض مردم و رسانه ها

همانطور که نمایندگان مجلس در روزهای قبل نسبت به محرمانه بودن مذاکرات واکنش نشان دادند رسانه هایی نظیر کیهان نیز بر طبل این اعتراض کوبیدند و دانستن را حق مردم دانستند. این درحالی است که در فضای مجازی و حقیقی نیز در همین راستا واکنش هایی صورت گرفت.

نکته قابل توجه اینجاست که همسو با اعتراضات مردم ایران مقامات کشور جعلی اسرائیل نسبت به محرمانه بودن این مذاکرات شدیدا واکنش نشان دادند و اظهار نگرانی کردند. هرچند نگرانی اسرائیل به ایرانیان این پیام را می دهد که مقامات اسرائیل غاصب نسبت به تیم های مذاکره کننده غربی بی اعتماد هستند که این می تواند برای ایران یک پیام خوب و فرصت مناسب باشد. به همین خاطر اگر قدری مسئولین و رسانه های ایران زرنگ باشند به راحتی می توانند اختلافات بین مقامات اسرائیل با طرف های غربی را به نفع ایران مدیریت کنند. خلاصه اینکه نگرانی مردم ایران و سران اسرائیل غاصب ناشی از نگرانی برای منافع خود است. بدون شک نگرانی مردم ایران منافع ملی و  روند رو به رشد و پیشرفت در صنایع و تکنولوژی هسته ای و منافع سران اسرائیل متوقف کردن این پیشرفت است. لذا نفع اسرائیل که دائما بر طبل جنگ می کوبد شکست مذاکرات است تا بهانه ای باشد برای جنگ با ایران. چراکه اسرائیل تنها راه متوقف کردن ایران را جنگ سخت می داند.

چرا طرف های غربی خواستار محرمانه بودن این مذاکرات هستند؟

مردم ایران به خوبی می دانند که منطق طرف های غربی، منطق زور است. آنها نمی توانند بر اساس قانون ایران را متوقف کنند چون می دانند تمام اقدامات ایران در روند غنی سازی اورانیوم قانونی و انسانی و صلح آمیز است. از طرفی ولی امر مسلمین فتوا داده است که ساخت بمب هسته ای حرام است و همچنین جمهوری اسلامی ایران با توجه به توان بومی ساخت سلاح های قدرتمند نظامی نیازی به ساخت سلاح اتمی ندارد.

زور و خلف وعده، منطق مذاکرات غربی ها

تجربه به ما ثابت کرده که طرف های غربی بر سر میز مذاکرات از ابزار چماق و هویج (تهدید و امتیاز) استفاده می کنند. تهدیداتی که هیچ کدام قانونی و انسانی نیستند. که از جمله اینها تهدیدات نظامی و تحریم های اقتصادی است که مستقیما با جان و امنیت مردم ایران در ارتباط است.
از طرفی همیشه اینطور بوده است که مقامات غربی بر سر میز مذاکره وعده هایی داده اند که بعدا به هیچ یک از آنها عمل نکرده اند. بر این اساس به نفع غربی هاست که منطق زور و مستبدانه آنها و همچنین وعده های دروغین آنها برای افکار عمومی دنیا فاش نگردد. این به همان دلیل است که غربی ها موقعیت خود را نزد افکار عمومی شدیدا در خطر می بینند.

چگونه غربی ها تیم ایرانی را در مذاکرات خلع سلاح می کند؟

از طرفی مردم ایران از زمان انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی با تحمل شرایط سخت تحریم های اقتصادی و حمایت های شگفت انگیز خود از ولایت فقیه هوشیار و بصیر و رئسای جمهور مردمی خود نشان داده اند که هیچ گاه پشت این نظام را خالی نکرده اند. این نشان بصیرت، حمیت و غیرت مردم مسلمان ایران زمین است.
پس چه لزومی دارد که طرف های ایرانی زیر بار محرمانه بودن مذاکرات بروند؟ آیا گمان نمی رود که غربی ها با ترفند محرمانه کردن مذاکرات مسئولین ایرانی را از حمایت مردم غیرتمند ایران خلع سلاح کرده اند؟ آیا تیم ایرانی مذاکره کننده گمان نمی کند که وقتی از منافع ایران دفاع کند با وجود حمایت مردمی از منافع ملی با قدرت بر سر میز مذاکره می نشیند؟

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
1
8
این پیشنهاد طرف ایرانی هم بوده
در ضمن 7سال اقای جلیلی که علنی بود چه گلی به سر کشور زد.
بذارید تیم هسته ایی کارشو بکنه، رویه کیهان رو پی نگیرید،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
8
جناب دکتر! تمام بیانات جنابعالی در این مقاله بر اساس چند فرض اشتباه است: اول، منابع صهیونیستی جزییات را در اختیار دارند و منتشر کرده اند!! در حالیکه انچه منتشر شده فقط حدس و گمان است و معاون وزیر خارجه از رازداری طرف غربی تشکر کرده دوم اینکه کدام مذاکره ای تاکنون پیش از به نتیجه رسیدن محرمانه نبوده، شما متن مذاکرات آقای جلیلی را در اختیار دارید؟ حنب بعد ار گذشت چند سال، حتی مفاد کلی آن را میدانید؟
خورشید عالم تاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
1
به منابع صهیونیستی استناد نشده که. در مقاله موضع انها بیان شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
4
شما احتمالا داروی 200 هزارتومتنی را برات مجانی یا با قیمت قبلی می آورند که زیر دلت پره عمو اینطوری رفتی سر منبر
یا با کارگری که هفت ماهه حقوق نگرفته و پولشو قبلا دادند یارانه مردم ندیدی
مرد حسابی بزارند تو بوق و کرنا تا...
پاسخ ها
خورشید عالم تاب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
این قضیه دارو چه ربطی به مذاکرات محرمانه داره؟؟؟
مگه حالا مذاکره کردیم تحریم ها برداشته شد؟
نازی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
خوشا بحالت که رابطه رفع تحریم با مشکلات جامعه را نمی دونی
این مقاله را برای آدم های مثل شما نوشته خورشید خانم عالم تاب
رویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
1
برو بابا بزارین ملت نفس بکشه کمرمردم دارن زیر بار زندگی میشکنه....
:
:
:
آخرین اخبار