تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۹۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله جزایری: همه به استاندار جدید کمک کنیم
در حال حاضر 23 درصد صنایع کشور، یعنی چیزی در حدود یک چهارم صنایع کشور، در استان خوزستان است؛ با وجود همه این فرصت ها، هنوز هم آسیب هایی در استان وجود دارد و با توجه به سرمایه ها و فرصت هایی که در استان وجود دارد انشاالله بر مشکلات پیروز شویم
نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به احیاء استان خوزستان و استفاده از ظرفیت های موجود در استان، گفت: همه باید به استاندار جدید کمک کنیم تا با استفاده از ظرفیت ها و فرصت ها، بر مشکلات غلبه کنیم.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان  ضمن تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: این جلسه برای تقدیر و تشکر از مسئولی خدمتگذار برپا شده که در طول سالیانی که در استان خوزستان مسئولیت را بر عهده داشته، مجدانه تلاش کرده است.



وی با تشکر از تلاش های استاندار پیشین استان خوزستان، افزود: دکتر حجازی در بیش از 6 سال که مسئولیت مدیریت ارشد استان را بر عهده داشت، در زمینه های مختلف تلاش هایی شبانه روزی داشت و در بسیاری مواقع تا پاسی از شب به دنبال حل مسایل و مشکلات بود و جلسات کاری پی در پی و طاقت فرسایی را برای حل مشکلات اداره می کرد؛ الحمدالله تلاش های ایشان در این سال ها نتایج بسیاری را نیز به دنبال داشته و به عنوان نمونه، تعداد زیادی شهرستان در این سال ها در استان مصوب شد که بسیاری از آنها نیز جزء مناطق محروم استان بودند. این مناطق پیش از این از امکانات بهره کافی را نبرده بودند و در نتیجه شهرستان شدن، امکانات خوبی در اختیار این مناطق قرار گرفت.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: دکتر حجازی عنایت ویژه ای به مسایل فرهنگی و دینی داشت و بسیاری از مسایل بدون اینکه از سوی بنده و یا دیگر روحانیون مطرح شود و یا برای اجرای کاری اصرار شود، از سوی ایشان مجدانه پیگیری می شدند. از جمله کارهایی که در این سال ها به خوبی در استان انجام شد، تاسیس مصلای بزرگ شهر اهواز است که بعد از تهران و تبریز، بزرگترین مصلای کشور محسوب می شود و آقای حجازی در این زمینه بسیار تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اقداماتی که در بخش توسعه و تاسیس حوزه های علمیه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این بخش در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و در حال حاضر حوزه های علمیه استان و به ویژه حوزه علمیه اهواز در سطح کشور به عنوان الگو مطرح هستند. روزی که تاسیس حوزه علمیه در استان آغاز شد، تنها 20 طلبه در این حوزه ها وجود داشت و در حال حاضر بیش از 5 هزار طلبه و همچنین بیش از 5 هزار طلبه خواهر در حوزه های استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به موقعیت ویژه استان خوزستان، ادامه داد: استان خوزستان از چند جهت قطب است؛ از نظر آب و برق، تولیدات نفتی، بنادر و کشاورزی و بسیاری موارد دیگر، خوزستان ظرفیت های بسیاری دارد و در کشور به عنوان قطب مطرح است. در بحث آب نیز امیدواریم اتفاقات بدی برای استان پیش نیاید. مقام معظم رهبری در سفری که در سال 75 به استان داشتند، طرحی را در بخش کشاورزی مطرح فرمودند که این طرح 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی را در بر می گیرد و با وجود اینکه این طرح هنوز تکمیل نشده، خوزستان در بخش کشاورزی قطب کشور است.

آیت الله موسوی جزایری گفت: در حال حاضر 23 درصد صنایع کشور، یعنی چیزی در حدود یک چهارم صنایع کشور، در استان خوزستان است؛ با وجود همه این فرصت ها، هنوز هم آسیب هایی در استان وجود دارد و با توجه به سرمایه ها و فرصت هایی که در استان وجود دارد انشاالله بر مشکلات پیروز شویم. ولو با نرمش قهرمانانه و یا دیپلماسی اسلامی بتوانیم کمک هایی را از دیگران بگیریم، ولی اعتماد و امیدمان باید به خدا باشد و خود تلاش کنیم. اگر امکانات و فرصت های موجود در استان های کشور یکی یکی فعال شوند، مجموعه کشور فعال خواهد شد.

وی با اشاره به انتخاب عبدالحسن مقتدایی به عنوان استاندار جدید خوزستان، افزود: دکتر حجازی در 6 سال گذشته زحمات طاقت فرسایی را متحمل شد و قطعا وی اکنون خوشحال است که آقای مقتدایی برای خوزستان انتخاب شده است؛ استاندار جدید نیز باید از توانمندی های آقای حجازی به عنوان دایره المعارفی از استان خوزستان استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه احیاء خوزستان، احیاء کشور است، اظهار کرد: حل مشکلات، کار شبانه روزی و تدبیر نیاز دارد و انشاالله همه به استاندار جدید کمک کنیم.

در این جلسه که جمع زیادی از مدیران ارشد استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون و دانشگاهیان حضور داشتند، حکم استاندار جدید خوزستان از سوی وزیر کشور به عبدالحسن مقتدایی اهدا و از زحمات بیش از 6 ساله سیدجعفر حجازی تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار