تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۹۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرامیداشت سالگرد میزبانی 2 شهید گمنام در باغملک
فرمانده سپاه ناحیه باغملک از برگزاری مراسم نخستین سالگرد میزبانی دو لاله بی‌نشان زهرایی در کنار مزار شهدای گمنام این شهر خبر داد.

سید عبدالمطلب رحیمی‌ اظهار کرد: آئین نخستین سالگرد میزبانی دو لاله بی‌نشان دوران دفاع مقدس در کنار مزار شهدای گمنام باغملک برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم با حضور گسترده مردم قدر‌شناس در کنار مزار دو شهید گمنام واقع در تپه‌های نورالشهدا در محله درویشان باغملک انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه باغملک بیان کرد: مراسم معنوی سالگرد شهدای گمنام روز سه شنبه 30 مهرماه از ساعت 19 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بیان کرد: پیکر مطهر دو شهید گمنام در روز 25 مهر ماه سال 1391 همزمان با سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت جواد الائمه (ع) با حضور گسترده مردم استان خوزستان و استان‌های همجوار در شهرستان باغملک تشییع شد و این دو پرستوی خونین بال میهمان زادگاه 315 لاله پرپر شدند.

رحیمی حسینی ادامه داد: این دو شهید گمنام 20 ساله و 22 ساله هستند که به ترتیب در مناطق عملیاتی سلمانیه عراق و فتح‌المبین به شهادت رسیده‌اند و پیکرهای مطهرشان پس از سال‌ها غربت توسط کمیته جست‌ و جوی مفقودین و جستجوگران نور کشف شد.

وی اضافه کرد: شهید 22 ساله گمنام در عملیات فتح‌المبین با رمز یا زهرا (س) به شهادت رسیده است و شهید 20 ساله نیز عملیات والفجر 9 با رمز یاالله یاالله یاالله به این فیض عظیم نائل شد.

فرمانده سپاه ناحیه باغملک شهدا را مایه افتخار و اقتدار ملت ایران دانست و گفت: بر خود می‌بالیم که خداوند متعال این توفیق را نصیب ما کرد تا میزبان دو تن از شقایق‌های خونین ‌گمنام دوران دفاع مقدس باشیم و شهدای گمنام در شهر ما آرام بگیرند.

وی از اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان خواست به منظور تجلیل از مقام شهدا، در مراسم نخستین سالگرد شهدای گمنام باغملک حضور یابند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار