تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۹۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت 450 هکتاری گوجه فرنگی در مزارع هندیجان

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان از کشت 450 هکتاری گوجه فرنگی در مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کامبیز حسنی از کشت 450 هکتاری گوجه فرنگی در مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های پیش، بیش از 2 هزار و 500 گوجه فرنگی نیز از اراضی کشاورزی شهرستان کشت و برداشت می‌شد که امروزه این میزان به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: اکثر درآمد مردم این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی از کشاورزی و دامداری بوده اما محدودیت‌هایی در سال‌های اخیر در این راستا ایجاد شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان تصریح کرد: در این خصوص مسئولان استانی و شهرستانی همکاری‌های بسیار خوبی با جهاد کشاورزی و کشاورزان داشته‌اند اما این بخش همچنان نیازمند حمایت‌هایی جدی‌تری است.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب و پرآبی رودخانه‌هایی منطقه، وضعیت کشاورزی را می‌توان بیشتر و بهتر از امروز رقم زد اما با توجه به کمبود و شوری آبی که اخیرا درگیر شهرستان شده است کشاورزی و دامداری با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حسنی اضافه کرد: اراضی قابل کشت خوب و وسیعی در این منطقه وجود دارد که ما نیز با حمایت مسئولان و پرداخت تسهیلات، کشاورزان را حمایت می‌کنیم تا بتوانیم بخش کشاورزی را سرپا و سرزنده نگه داریم.

وی بیان کرد: در حوزه شیلات نیز با پرورش حوضچه‌های ماهی و میگو به موفقیت‌های بی‌نظیری دست یافته‌ایم که با توجه به وجود چندین بندر و ظرفیت‌های مستعد شیلات، همچنان نیازمند حمایت‌ها و تلاش‌های مضاعف‌تری هستیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار