تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۹۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی 4 دبیرخانه‌ ملی جشنواره‌های خوزستان در میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تشکیل چهار دبیرخانه‌ ملی در جشنواره بزرگ میراث فرهنگی خوزستان خبر داد.

افشین حیدری  اظهار کرد: خوزستان از نظر طبیعی دارای توانمندی‌های زیادی است که در تلاش هستیم تا در نیمه دوم سال با برگزاری جشنواره‌های مختلف اکوتوریسم را در استان ترویج کنیم و مردم را به تفرج در طبیعت تشویق کنیم.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره گل نرگس در بهبهان در هنگام برداشت نرگس از نرگس‌زارهای این شهرستان، برگزاری جشنواره کنار در بهار در شهرستان شوشتر در موسم برداشت این میوه، جشنواره برداشت نیشکر با نام شکرستان در روزهای نخست مهرماه و جشنواره برداشت میگو در شهرهای جنوبی خوزستان در نیمه دوم سال از جمله فعالیت‌هایی است که در بخش گردشگری خوزستان قرار است اتفاق بیافتد.

حیدری تاکید کرد: باید بکوشیم تا در نیمه دوم سال به دلیل مساعد بودن آب و هوا گردشگری خوزستان را ترویج و معرفی کنیم و به این دلیل از همه توان خود باید در این زمینه استفاده کرد.

وی افزود: رسیدگی به مشکلات اساسی در تامین زیرساخت‌های گردشگری در فصل زمستان و پائیز خوزستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در حال آسیب‌شناسی در این زمینه هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: توانمندی‌های خوزستان در بخش گردشگری در پاییز و زمستان شکوفا می‌شود و باید با شناخت صحیح از این نوع توانمندی‌ها در راستای جذب گردشگر تلاش کنیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار