تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۹۸۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پل گرگر شوشتر تعیین تکلیف می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باید مرمت پل گرگر شوشتر در اسرع وقت تعیین تکلیف شود و این امر نیازمند برگزاری جلسه‌ای مشترک است.

افشین حیدری اظهار کرد: پل گرگر شوشتر بیش از چهار سال است که بر اثر مشکلات سازه‌ای فروریخته است ولی هنوز مشکلات موجود در این پل برطرف نشده و باید در این زمینه مشخص شود که این پروژه مرمتی چه وقت به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه گنجینه ملی آب ایران قول مساعد داده است که اعتبار ملی برای این پروژه در نظر بگیرد، افزود: از ابتدای این پروژه تا کنون هنوز هیچ اعتبار ملی برای این بنا هزینه نشده است و به این دلیل زمان زیادی برای مرمت این اثر تاریخی صرف می‌شود ولی این زمان تنها مردم شوشتر را ناراضی‌تر می‌کند.

حیدری با اشاره به مبالغی که برای مرمت این بنا درخواست شده است، گفت: در شرایط کنونی اعتباری بسیار زیاد برای مرمت این اثر تاریخی درخواست شده است که مشخص می‌شود با این شرایط بیش از 10 سال دیگر هم نمی‌توان شاهد بازگشایی این پل تاریخی بود.

حیدری تاکید کرد: در شهرستان شوشتر جلسه‌ای مشترک با حضور کارشناسان میراث فرهنگی خوزستان، سازمان آب و برق و موسسه ملی گنجینه آب ایران برگزار می‌شود و در این زمینه مشخص خواهد شد که چه میزان زمانی و چه هزینه‌ای برای مرمت این اثر تاریخی نیاز است تا بتوان به تناسب اعتبارات موجود مشکل این پل را برطرف کرد.


:
:
:
آخرین اخبار